Re: testując trzecioklasistów - OBUT 2014

From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Date: Fri, 31 Jan 2014 20:43:00 +0100

Dnia 31.01.2014, o godzinie 20.01.38, na pl.soc.dzieci.starsze, Qrczak
napisał(a):

> Młodego czeka niedługo.
> Chociaż w sumie nie zostaliśmy, my rodzice, poinformowani, czy chodzi o
> "ten" OBUT, czy o test Operona.

Ja to nie wiem co to za testy.

> W każdym razie pani nauczycielnica na początku roku szkolnego straszyła,
> że dzieciaki od lutego będą tylko trenowane w testowaniu.
> Młody "pyknął" dziś ten test Operona z ubiegłego roku (piszę: "pyknął",
> bo część polonistyczna zajęła mu 15 a matematyczna 10 minut, na
> określone ramy po 45 minut na każdy z testów), oczywiście błędy były, w
> jakiejś mierze z tej prędkości.

Mój też zrobił w jakieś 25min. I trzy głupie błędy, które go ZAŁAMAŁY
totalnie. :) Trochę więcej uwagi, a nie pośpiechu i zrobiłby na maksa.
Niestety skupianie się to nie jego domena.

> Od razu uprzedzam ataki - zrobił, bo kazałam, bo chciałam zobaczyć, jak
> on w tym się w ogóle odnajduje (zaburzenie swoje prawa ma!)

Nasze dzieci po prostu dostały kilka takich testów z poprzednich lat do
zrobienia.

> I wracając do pani pogróżek: czy te testy "kompetencji" u
> trzecioklasistów to w ogóle coś nauczycielom do myślenia dają?

Nie wiem.

> Czy
> szkoła z najlepszymi wynikami order (z ziemniaka) dostaje?

Chwalą się tym szkoły, ale co z tego mają to trzeba byłoby poszperać. Mi to
ryba.

> Na grzyba toto robią dzieciom?

Żeby przetestować?
Może to idzie do ministerstwa i tam się cyrkluje następne testy, żeby jak
najwięcej dzieci zdawało? :)

*Habeck*
- Schutzbach