Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.icp.pl!not-for-mail
From: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: [trochę OT] jak to jest z reklamacją biżuterii?
Date: Wed, 3 Nov 2004 15:01:04 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 39
Message-ID: <1p1o34izq7cp4$.dlg@iska.from.poznan>
References: <cman8t$2inq$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: c28-75.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.icpnet.pl 1099490468 6623 62.21.28.75 (3 Nov 2004 14:01:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@o...icpnet.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Nov 2004 14:01:08 +0000 (UTC)
X-Face: 7y|qzIaGnd9^3vG)cJ!r<>x>y'e,rP,-R[E#:SM|-0(CPlv%bZ(e~xXwi~maEt%mgIDFm7H
j_x{yQ"Iwl8Ff<8B3P6]DXSyp5%;]_+NnftJ77DZB1'qP{NA`;C}|&Cy|*}O:<[d#>#jzzh&MB-6e$
"s:0N=kbJ^:l-F$h0XXK*JI<k><Oxr~TcSC>$4J/QIA&rxyG["|pijOUwc_12%9Rd(o#:R}:"^Yy>z
Pg=%j>MXUpk>xQsZ4c;siB#](nszVfDxqMi'l!yB/^uP-0}"[b_gp%4crv6^B).<R*NB$J+}T|9gpX
HgG?woW:4F|Uz]MM{_RkgOG
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.13.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.uroda:97660
Ukryj nagłówki
Dnia 2004-11-03 14:46:45 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Darka* skreślił te oto słowa:
> Witam!
> Mam pytanie trochę OT, ale myślę że wlaśnie na tej grupie ktoś mi pomoże.
> W marcu br. zostałam obdarowana pierścionkiem zaręczynowym z cyrkoniamii.
> Dzisiaj zauważyłam, że jedna z nich wypadła. Czy jest to moja wina -i nie
> podlega ona dyskusji - czy sklep, w którym pierścionek został kupiony, ma
> obowiązek to naprawić (dodam, że cyrkonie znlazłam).
Jeśli masz paragon na pewno Ci tą cyrkonię wkleją na miejsce.
Jeśli nie masz - dowolny złotnik zrobi to za minimalną opłatą.
> Druga sprawa związana z pierścionkiem dotyczy złota na obrączce pierścionka.
> Jeszcze pare miesięcy temu jej część była matowa. Dzisiaj świeci się żywym
> złotem. Rozumiem, że mat się starł mechanicznie, ale czy to nie jest powód
> do reklamacji?
A to dziwne, bo mat (rodowanie) ma tendencję do takiego zabrudzenia, że
jedynym ratunkiem jest usunięcie matu i cieszenie się błyszczącym wyrobem.
Jeśli mat zszedł rzeczywiscie przez samo noszenie, a nie przez kontakt z
jakąś chemią to jest to wada "fabryczna", i dobry sieciowy sklep bez
mrugnięcia okiem wymieni pierścionek na nowy lub zwróci pieniądze
(potrzebny jest paragon lub metka).
W innym przypadku jeśli pierscionek kupiłaś ponad rok temu sprzedawca może
nie uznac reklamacji.
Naprawić takiej wady się nie da.
> Jak to jest z reklamacją (dodam, że na paragonie, który mój przezorny
> narzeczony zachował nie ma warunków reklamacji)?
polecam odwiedzenie pl.misc.konsumenci
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl
O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.
|