Data: 2004-11-03 14:01:04
Temat: Re: [trochę OT] jak to jest z reklamacją biżuterii?
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia 2004-11-03 14:46:45 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Darka* skreślił te oto słowa:
> Witam!
> Mam pytanie trochę OT, ale myślę że wlaśnie na tej grupie ktoś mi pomoże.
> W marcu br. zostałam obdarowana pierścionkiem zaręczynowym z cyrkoniamii.
> Dzisiaj zauważyłam, że jedna z nich wypadła. Czy jest to moja wina -i nie
> podlega ona dyskusji - czy sklep, w którym pierścionek został kupiony, ma
> obowiązek to naprawić (dodam, że cyrkonie znlazłam).
Jeśli masz paragon na pewno Ci tą cyrkonię wkleją na miejsce.
Jeśli nie masz - dowolny złotnik zrobi to za minimalną opłatą.
> Druga sprawa związana z pierścionkiem dotyczy złota na obrączce pierścionka.
> Jeszcze pare miesięcy temu jej część była matowa. Dzisiaj świeci się żywym
> złotem. Rozumiem, że mat się starł mechanicznie, ale czy to nie jest powód
> do reklamacji?
A to dziwne, bo mat (rodowanie) ma tendencję do takiego zabrudzenia, że
jedynym ratunkiem jest usunięcie matu i cieszenie się błyszczącym wyrobem.
Jeśli mat zszedł rzeczywiscie przez samo noszenie, a nie przez kontakt z
jakąś chemią to jest to wada "fabryczna", i dobry sieciowy sklep bez
mrugnięcia okiem wymieni pierścionek na nowy lub zwróci pieniądze
(potrzebny jest paragon lub metka).
W innym przypadku jeśli pierscionek kupiłaś ponad rok temu sprzedawca może
nie uznac reklamacji.
Naprawić takiej wady się nie da.
> Jak to jest z reklamacją (dodam, że na paragonie, który mój przezorny
> narzeczony zachował nie ma warunków reklamacji)?
polecam odwiedzenie pl.misc.konsumenci
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl
O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.
|