Re: trybula

From: "hmmm" <k...@p...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: trybula
Date: Fri, 31 Mar 2000 02:58:24 +0200

Wielkie dzięki Herbatko i Joanno za wyczerpującą odpowiedź na temat trybuli
i "au bain marie" - tak się z mamą zagalopowałyśmy w naszych dysputach na
temat ziół wszelakich, że postanowiłyśmy wysiewać wszelkie, jakich nasiona
znajdziemy w sklepach a potem dokomponowywać do nich przeróżne przepisy:)
Zapowiada się wielkie kopanie, grabienie, sianie, podlewanie itd... :))

A teraz kolejne pytanko podyktowane moją jeszcze nie zakończoną dietą
(Montignac) - mam przepis na czerwonego kurka z koprem włoskim - z treści
wynika, że ów czerwony kurek jest rybą - pierwszy raz było mi dane tę nazwę
usłyszeć - czy jest to jakieś egzotyczne rybiszcze czy znane jest u nas pod
inną nazwą?

zainteresowanym podaję przepis (autorką jest Ria Tummers)

czerwony kurek z koprem włoskim
(dla 2 osób)

2 łyżki oliwy z oliwek
2 czerwone kurki
6 gałązek zielonej pietruszki
6 gałązek zieleniny z kopru włoskiego
kawałek masła
pieprz i sól

dodatki
2 bulwy kopru włoskiego
2 łyżki świeżej śmietany
zielenina z kopru włoskiego, drobno posiekana

Podgrzać piekarnik do temp. 180C.
Dwa duże arkusze folii aluminiowej posmarować oliwą.
Na folii ułożyć koper włoski, warzywa polać śmietaną i posypać zieleniną.
Ryby osuszyć papierowym ręcznikiem.
Do środka ryb włożyć gałązkę zielonej pietruszki i kopru włoskiego oraz
kawałeczek masła.
Ryby posypać pieprzem i solą, a następnie ułożyć na kawałkach kopru polanego
śmietaną.
Zawinąć dokładnie w folię, tworząc zamknięte paczuszki. Sok i aromat nie
mogą wyparować.
Ryby w folii ułożyć w naczyniu żaroodpornym, naczynie wstawić do piekarnika.
Piec ok. 20 minut.
Podawać z pieczonymi pomidorami z czosnkiem.

smacznego
hmmm