Re: vit.D3

Data: 2009-08-31 12:07:37
Temat: Re: vit.D3
Od: Lech Trzeciak <l...@z...pl>

Animka pisze:

> Ja swojemu dziecku tą witaminę (w kroplach) dawałam, a Ty skoro wiesz o
> zagrożeniach to też dawałaś czy nie?

NIE MA działającej substancji, której nie dałoby się przedawkować ze
szkodą dla zdrowia. Tyle, że jedne przedawkować trudno, a szkody są małe
i odwracalne, a inne przedawkować łatwo i szkody są duże, do śmierci
włącznie. Witamina D nazywa się niewinnie, ale w organizmie jest
przekształcana do to silnie działającego hormonu regulującego gospodarkę
wapniem.

Leszek