Re: wanna akrylowa - znowu :)

From: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: wanna akrylowa - znowu :)
Date: Tue, 31 Jul 2007 22:29:13 +0200

Jarek P. schrieb:
> TomaSz. <u...@o...pl> wrote:

(...)

> Wannę ****TRZEBA**** mocować do ściany.

To chyba jednak zalezy od wanny.

> No właśnie.

> Niby to wannę dodatkowo wyciszy, ale mam wątpliwości. Głównie dotyczące
> wypchnięcia wanny przez piankę w trakcie jej tężenia.

Nie chodzi raczej o "wyciszenie". Sensem takiego rozwiazania jest raczej
izolacja tarmiczna - cieplo z wody w wannie akrylowej jest dosc szybko
oddawane na zwenatrz, w porownaniu do wanny zeliwnej.

> TAAAK!!!! Akrylowa wanna jest wiotka i te mocowania mają na celu jej
> usztywnienie, bez tego mocowania będzie ci trzeszczeć, pracować na styku
> ze ścianą, w życiu tego styku nie uszczelnisz, no do dupy będzie. W
> komplecie z wanną powinieneś mieć specjalne służące do tego celu
> metalowe kątowniki, które przykręcasz do tych własnie drewnianych
> elementów tak, żeby wystawały ponad wannę, przykręcasz potem do ściany i
> pokrywasz glazurą.

Tu rowniez zalezy od wanny.
Moja gdy stala luzem, byla bardzo sztywna, i nic w niej nie trzeszczalo
i nie zginalo sie nawet, gdy usiadlo sie na jej krawedzi. Nie bylo w
mojej wannie rowniez zadnych kawalkow drewna po bokach (jak to bylo
zaznaczone u Tomasza na rysunku).

Teraz mam jakies male drewniane rusztowanie pod krawdziami (na to plyta
G-K + kafelki).

> Wystarczy postawić.

I wypoziomowac :)

--