Re: ważne aspekty drabiny partnerskiej

Data: 2008-10-09 05:47:46
Temat: Re: ważne aspekty drabiny partnerskiej
Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

news:dfkosxtt5pev.1lrn68f4901y9$.dlg@40tude.net...

> A weź sie uwolnij od ograniczeń masą i konstrukcją :-)
> Uczepiłes się warunków technicznych jak rzep :-)

Bo warunki techniczne "warunkują" całą resztę :o)

> Pierwszy fraktal, ktory mi się nasuwa na myśl: centryczna (oparta na
> modeliu kuli) budowa wszechświata=materii: począwszy od nieskończoności,
> której nie jesteśmy w stanie zbadac,

I tu już jeden pies pogrzebany :o)

> idąc w coraz mniejsze układy -
> galaktyki krązą wokół jąder galaktycznych, wewnątrz nich krąża planety w
> układach centrycznych, w tym nasz układ heliocentryczny, wewnątrz niego
> mamy planety z księżycami, a owe planety zbudowane są z atomów, które też
> są ukladami centrycznymi, a poznaliśmy za mało jeszcze, aby twierdzić, ze
> to nie postępuje w nieskończoność coraz mniejszych układów...

I tu jest drugi pies pogrzebany... matrioszkę widzisz i zakładasz że
istnieją następne :o)

> Inny fraktal: ewolucja jako sposób różnicowania się gatunków według modelu
> rozgałęziającego się w nieskończoność.

No w nieskończoność to nie da rady... chyba, że neutrony jednak się nie
rozpadną...

> Inny fraktal: budowa materii jako nieskończony w obie strony schemat - nie
> ma największej cząstki Wszechswiata ani najmniejszej - ciagle odkrywamy
> coraz większe i cotraz mniejsze co do masy i struktury, a wciąż ich
> organizacja jest ta sama: w danej strukturze zawsze można wydzielić
> mnejsze
> i tak bez końca, przecież atom kiedys też był niepodzielny i co? - mamy
> dziś już cząstki mniejsze od atomu, ba -nawet od elektronu... I w drugą
> stronę też idzie tak samo.

I tu jest kolejny pies pogrzebany. Ta matrioszka na stole u sprzedawcy
chowająca kilka modeli w sobie kiedyś się kończy i niekoniecznie musi być
tak że każda następna zawiera kolejną wraz z panią, stołem i placem
czerwonym :o)
To się zbyt łatwo wszystko zakłada...

> [...]
> kosmologii. Materiał faktograficzny tej historii (odkrycia, odkrywcy) jest
> przebogaty, wręcz sensacyjny ,ale według mnie, nie to stanowi o
> oryginalności pracy, lecz dwie główne idee ,które go organizują i scalają,
> czyniąc z niego bajeczną przygodę intelektualną, przeżywaną przez
> czytelnika."
>
> Do myślenia da Ci też może mnogość linków, pojawiających się na hasło
> "fraktalna budowa Wszechświata" - tylko przebiegnij po tych linkach
> wzrokiem, a zobaczysz, że to zupełnie wszystko na powaznie:
%C5%9Bwiata&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

Wiem, że to wszystko na poważnie... ale było już tak wiele wizji całkiem na
poważnie że się powstrzymam od uciechy :o)
Jeszcze te nijak nie fraktalne jednak struny...

Pzdr
Paweł