Re: wewnętrzna antena TV

Data: 2010-02-13 12:33:44
Temat: Re: wewnętrzna antena TV
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

"Prawusek" hkqmvv$js5$...@a...news.neostrada.pl

> Masz rację, moje porady to spektrum możliwosci i próba poszerzenia
> wiedzy u Polaków. Najprostsza szerokopasmowa antena zwana grillem lub
> materacem ma zaletę - można ją zastosować blisko ściany, czyli przy oknie,
> łatwo też zbudować pole antenowe, składające się z dwóch lub czterech takich
> anten i wzmacniacza antenowego.

Dla mnie pola antenowe są jak pola siłowe -- IMO to za duże przedsięwzięcie.
400 metrów stąd mam kablówkę i mogę (teraz mam popsuta nagrywarkę -- namiętnie
wysuwa szufladkę z płytą) stamtąd przenosić programy tutaj -- tak jakiś czas
robiłem. Na dodatek tam miałem kablówkę niemal za freeko. :)

> Jednak w przypadku bardzo słabego sygnału potrzebna będzie
> wieloelementowa Yagi-Uda, a czasem pole antenowe z takich. i raczej
> wąskopasmowych, czyli dostrojonych do danego kanału i / oraz wzmacniacza
> antenowego.
> Wąskopasmowa antena daje lepszy stosunek sygnał / szum i wzmacniacz
> antenowy wąskopasmowy (kanałowy) zamontowany na antenie nie wzmacnia
> zakłóceń.

> PRAKTYCZNIE:
> Oglądnąć, co mają zamontowane sąsiedzi,

Mają kablówkę i parabolki.

> pójść do kilku z nich

Najpierw mieszkanie stało puste pięć lat, później spałem niemal bez
przerwy 100 dni -- nie utrzymuję ,,dobrosąsiedzkich'' kontaktów. :)
Osiedle zsynchronizowało/zintegrowało się beze mnie.

> i zobaczyć
> jakość obrazu, co nie znaczy, że u Ciebie będzie tak samo dobry, może być
> gorszy lub lepszy. Najlepiej byłoby (w bloku) korzystać z anteny zbiorczej,

Chcę swoją.

> lub uzyskać zezwolenie na montaż anteny na ścianie lub dachu.

Dach odpada.

> Wiąże się to jeszcze z odgromieniem

No właśnie. A parabolka nie wiąże się?

> - nawet na parterze, bez odgromienia to tylko

Na parterze to raczej pioruny nie hulają. :)

> teściową można posadzić przed telewizorem (nie każdą, dobrych szkoda).

Nie mam jeszcze własnej teściowej.
(mógłbym wypożyczyć cudzą? -- a kto mi pożyczy swoje dobro?)

> Jeżeli nie masz doświadczenia lepiej byłoby nając firmę do wykonania
> instalacji,

Sam byłem jakiś czas dostawą CATV.

> jeszcze lepiej namówić sąsiadów do wykonania zbiorówki. Dobra
> firma, stosująca dobry sprzęt zastosuje modułową instalację więc może
> i satelitarna tv, najlepiej też od razu zmontować wszystko.

:)

> Polecałem niedrogą UFO czyli antenę SATURN - 1 - szerokopasmówka z
> wzmacniaczem sygnału w komplecie zasilacz z rozdzielaczem do DC. Wystarczy
> tylko dobry kabel telewizyjny i złącza typu F.

> Jeżeli odbiór będzie zadowalajacy mozna będzie na niej odbierać na stałe,
> jedna z powodu dookólności odbierać będzie także zakłócenia np samochody
> z niesprawnym sysatemem zapłonowym itp.

Znaczna część samochodów to diesle, inne mają raczej nowszej generacji zapłonniki.

> Ale do znalezienia miejsca
> silniejszego sygnału wystarczy, w końcu widać z jakiego kierunku sygnał
> nadchodzi, więc szukamy jego siłę i tam umieścić dobrą (długą) kanałową
> antenę Uda-Yagi, nawet ze wzmacniaczem antenowym ale selektywny - do danego
> kanału.

Raczej nie mam ochoty na ciężki kaliber -- nie jestem zapalonym telewidzem.
Raczej chodzi o mi o to, aby sobie poooglądać. 400 metrów stąd (w innym
mieszkaniu) mam kablówkę.

> Jeżeli jest drugi kanał (i następne) potrzebny byłby drugi zestaw
> (i następne) i zwrotnica umozliwiająca zasilanie wzmacniaczy. Ostatecznie
> można zastosować zwrotnicę ze wzmacniaczem antenowym szerokopasmowym wiedząc,
> że jest to gorse rozwiązanie - wzmacnia takze zakłócenia.

Na razie powstrzymałem się z zakupem anteny.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
na nie, gdyż ma popsuty notebook i nie chce :) się mi go
reperować, czyli słać do reperacji gwarancyjnej. :) Gdy
notebook zostanie zreperowany, będę odpowiadał na m@ile. :)
Zanim poślę popsuty notebook do naprawy, muszę zrzucić
dane z dysku notebookowego na inny :) dysk, a to nie
jest wcale takie proste, choć być powinno. :)