wybroczyny na nogach u dziecka

1. Data: 2008-06-20 20:50:14

Temat: wybroczyny na nogach u dziecka
Od: "Iwona" <j...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, synek ma niecałe 3 lata, ogólnie to od dwóch lat bradzo chorujący
egzemplarz, bardzo częste zapalenia płuc (wykuloczona gentetycznie
mukowiscydoza oraz zaburzenia immunologiczne, alergie w żadnych testach też
nie wychodzą, IGE bardzo niskie).
To tak ogólnie.
Ostatnio jest w dosć dobrym stanie po 48 dniowej antybiotykoterapii udało
się zaleczyc płuca.
Ponad miesiąc temu szczepiony był doatkową dawką żółtaczki (brak przeciwciał
ze standardowej) oraz na pneumokoki..
Od około trzech tygodni na nogach syna są wybroczyny, tzn. takie małe
miejsca z mocno popękanymi naczynkami krwionośnymi, po uciśnięciu nie
znikają, niektóre plamy po pewnym czasie zamieniły się w drobne siniaki i
nie schodzą. Gdy zaczeło się tych wybroczyn pojawiać więcej zrobiłam mu
morfologię, nawet dwa razy, wyniki konsultowałam z lekarzem i są dobre.
Lekarz nie wie co to i kazał tylko obserwować. Zaniepokojna zrobiłam tez
dziś badanie ogólne moczu, wynik będzie w poniedziałek.
Oprócz tych plam na nogach (od dwóch dni tez na rękach) synek ma delikatny
katar i codziennie wieczorem stan podgorączkowy 37,5 - 37,7 (od tygodnia).
Aha zaczęłąm też podawać Rutinacea ze względu na rutynę, to mój pomysł nie
lekarza.
Czy ktos moze mi podpowiedzieć do jakiego specjalisty się z tym wybrać? Bo
nasz rodzinny nie wie co to.
Czy zrobić mu jeszcze jakieś badania?
Co to może być? Bo zaczną mnie niedługo podejrzewać o bicie dziecka.

2. Data: 2008-06-20 21:08:55

Temat: Re: wybroczyny na nogach u dziecka
Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona wrote:

> [...]
> też nie wychodzą, IGE bardzo niskie).

> Czy zrobić mu jeszcze jakieś badania?
> Co to może być? Bo zaczną mnie niedługo podejrzewać o bicie dziecka.

szukac innego ogolnego, bo dzieciak chyba nie powinien sie meczyc tyle w
takim wieku, juz to co przeszedl zapadnie mu trwale w pamiec ...

pewnie nietrafione (nie jestem lek) ale sprawdzic ACTH, TSH, grasice, czy
jest karmiony piersia (moze korzystac z twoich przeciwcial tak dlugo jak
masz mleko, ale moze rownie dobrze tez cos od ciebie lapac), zatrucie
metalami ciezkimi, moja ulubiona robaczyca pewnie nie wchodzi w gre,
chociaz tez oslabia uklad immuno 'podstepnie' (morfologia wychodzi ok,
robale tlumia mechanizmy odpornosciowe zwiazane m.in. z prostaglandynami,
sa pod tym wzgledem bardzo sprytne - a uklad odp. dzieci moze jeszcze nie
znac ich bialek i w ogole nie reagowac, mozna sprobowac morfologii z
rozmazem i patrzec na granulocyty kwasochlonne ale pewnie zaraz jakis
lekarz mnie wysmieje ze u dzieci takie badanie to tylko strata pieniedzy)

generalnie chyba to nie temat na grupe, radzilbym zasiegnac drugiej opinii u
jakiegos doswiadczonego pediatry , polecam np. dr.Marka Filke (Fiłkę z
diakrykami (iso-8859-2) obecnie stacjonujacego w Zgorzelcu (dosc
doswiadczony lekarz z duzym stazem)

3. Data: 2008-06-20 23:23:52

Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <j...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nasz rodzinny nie wie co to.
> Czy zrobić mu jeszcze jakieś badania?
> Co to może być? Bo zaczną mnie niedługo podejrzewać o bicie dziecka.

Witam!

Tak na 1 rzut oka obraz choroby kojarzy się z plamicą Schoenleina-Henocha.
Oczywiście jest też masa innych możliwości - od nic nie znaczących do b.
poważnych. Myślę, że doświadczony pediatra powinien zobaczyć dziecko i
zadecydować czy potrzebne są dodatkowe badania i konsultacje (np.
hematologiczna).

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2008-06-21 07:34:04

Od: "Iwona" <j...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski"
<c...@g...internetdsl.tpnet.pl> napisał w wiadomości

> pewnie nietrafione (nie jestem lek) ale sprawdzic ACTH, TSH, grasice, czy
> jest karmiony piersia (moze korzystac z twoich przeciwcial tak dlugo jak
> masz mleko, ale moze rownie dobrze tez cos od ciebie lapac)

TSH miał niedawno robione i jest ok, piersią nie jest karmiony, jest na
diecie na mleku kozim

> [...]
> rozmazem i patrzec na granulocyty kwasochlonne ale pewnie zaraz jakis
> lekarz mnie wysmieje ze u dzieci takie badanie to tylko strata pieniedzy)

robali nie ma, był odrobaczany nawet na wszelki wypadek, miał niedawno
gatroskopię, szukali lambii, gliste ludzką badali jakoś z krwi, robiłam z
rozmazem, granulocyty sa niskie

> [...]
> jakiegos doswiadczonego pediatry , polecam np. dr.Marka Filke (Fiłkę z
> diakrykami (iso-8859-2) obecnie stacjonujacego w Zgorzelcu (dosc

Jesteśmy z okolic Poznania. I z lekarzem mamy problem, bo nikt nic zawsze
nie wie a ja w końcu ląduje z dzieckiem w szpitalu, duzo już czasu spędził
na rożnych oddziałach.
Taki trudny pacjent też nasz synek :(

5. Data: 2008-06-21 14:26:10

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona"

> [...]
> To tak ogólnie.
> Ostatnio jest w dosć dobrym stanie po 48 dniowej antybiotykoterapii udało się

48 DNI antybiotykoterapii?????
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A kto by to wytrzymał?!!

TYLE DNI DZIECKO BRAŁO ANTYBIOTYK?
dla mnie to niezrozumiałe:-(

-
M.

6. Data: 2008-06-21 20:12:54

Od: "Iwona" <j...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> 48 DNI antybiotykoterapii?????
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> A kto by to wytrzymał?!!
>
> TYLE DNI DZIECKO BRAŁO ANTYBIOTYK?
> dla mnie to niezrozumiałe:-(
>
> -

Tak tyle dni brał antybitoyki pod rząd.
Dokładnie styczeń luty tego roku:
- z dusznością i gorączką trafił do szpitala tam RTG wykazało zmiany w obu
płucach 21 dni antybiotyk dozylnie Zinacef (posiew wydzielin dróg
oddechowych wykazał pneumokoka)
- po 3dniach od wyjścia z tego szpitala pogotowie zawiozło dziecko do innego
szpitala z powodu jakiejś niedrozności jelit i zasłabnięcia (nie przyjmował
płynów i pokarmu przez ponad dwie doby), czekając tam na wyniki badan dostał
ataku kaszlu, RTG wykazało zmiany w lewym płucu i tu był Augumentin dozylnie
przez 12 dni
- tu przy wypisie zrobiono RTG kontrolne które wykazało niedodmę lewego
płuca więc mielismy do domu zapisany antybiotyk Klacid na 14 dni ale
podawałam 15 przez zapomnienie
Po tym leczeniu RTG było czyste, co wcześniej nie zdarzyło się przez 1,5
roku.
A co tu do rozumienia? Od tamtej pory nie brał antybiotyku co jest dla niego
sukcesem bo wczesniej nie było mieisąca bez. Dodam że wszelkie próby
leczenia homeopatią, ziołami czy przeczekiwanie infekcji kończyły się i tak
w szpitalu. Acha migdały maił usuwane w wieku 22 miesięcy więc ten problem
już zlikwidowany.
Dziecko nie chodzi do przedszkola ani żłobka, nie ma rodzeństwa, rodzice
zdrowi. nawet się razem z nim odrobaczalismy.
Siedzę z synem w domu i dbam o niego jak tylko się da (dieta, dużo na
powietrzu, wyjazdy w celu zmiany klimatu, miejsca zamieszkania itp).

Ale ja nie pyatałam o sens podawania antybiotyku przez 48 dni bo to juz za
nami.

7. Data: 2008-06-22 05:51:36

Od: gdL <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ogólnie to od dwóch lat bradzo chorujący egzemplarz"
"robali nie ma, był odrobaczany nawet na wszelki wypadek"

Ty masz psa czy dziecko ?

8. Data: 2008-07-01 04:49:40

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona wrote:

> tak w szpitalu. Acha migdały maił usuwane w wieku 22 miesięcy więc ten
> problem już zlikwidowany.

migdaly czy migdal?
'migdaly' to inaczej wezly chlonne...
moglabys powiedziec wiecej na temat tego 'zabiegu' i przyczyn dla ktorego
zostal wykonany?

toksycznosc alliofilu - maksymalna dawka ?
Szczepienie przeciw wściekliźnie - przeciwskazania
hemofilia a mefacit
problem z wytryskiem
Dziwny krwiak przy gardle! Szukam pomocy.