żaluzje czy rolety?

1. Data: 2008-11-15 18:46:32

Temat: żaluzje czy rolety?
Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Muszę w końcu coś powiesić na swoje okna, bo wkurza mnie już, że wszystko z
zewnątrz widać, co robię. W mieszkaniu mam 2 pokoje. W mniejszym, sypialni, jest
jedno ogromne okno. Natomiast w salonie, na całą prawie szerokość ściany, są
dwuskrzydłowe drzwi balkonowe, mające po bokach 2 nieruchome, przeszklone
części. W sumie 8 kawałków:

http://img204.imageshack.us/my.php?image=drzwibalkon
oweaw7.jpg

Zastanawiam się, czy dawać na to żaluzje, czy rolety. Za żaluzjami przemawia to,
że można w większym stopniu regulować ilość wpadającego światła. Minus to to, że
zbierają kurz. Rolety są obecnie jakby bardziej modne, w większej ilości
kolorów, i generalnie czynią pomieszczenie bardziej przytulnym. Praktycznie
wszyscy moi sąsiedzie - a w każdym mieszkaniu są takie same drzwi balkonowe,
którzy zdecydowali się zasłonić okna czymś innym niż firanka, wybierała rolety.
U nikogo nie widziałem żaluzji. Jak myślicie, czy przy tak "rozdrobnionym"
oknie, żaluzje będą dobrze wyglądać?

Co do sypialni: skrz6ydło okna ma jakieś 135 (wys) na 138 (szer) cm. czy do
takiego okna da się zamontować żaluzję drewnianą, tak, by była mocowana do okna,
a nie do otworu okiennego, tak jak roleta. Kiedyś pytałem w jednym sklepie
specjalizującym się w roletach drewnianych to powiedzieli mi, że byłaby za
ciężka. Prawda to?

2. Data: 2008-11-15 20:28:45

Temat: Re: żaluzje czy rolety?
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jQ pisze:

Jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie z tematu, to ja polecam żaluzje.
W poprzednim mieszkaniu miałam. Teraz też mam w każdym oknie. Bardzo
sobie chwalę i nie widzę minusów. Nawet to kurzenie się nie jest takie
uciążliwe. Wystarczy raz na jakiś czas przetrzeć, kiedy są zamknięte i
wystarczy.

> [...]
> pytałem w jednym sklepie specjalizującym się w roletach drewnianych to
> powiedzieli mi, że byłaby za ciężka. Prawda to?

Czy to skrzydło faktycznie ma 138 cm szerokości?
Ja mam żaluzje drewniane zamontowane bezpośrednio do okna, m.in. do
dużego okna balkonowego. Jedno skrzydło ma 70 cm szerokości i 220 cm
wysokości. Trzymają się świetnie, a też są ciężkie dosyć.
Może jeśli już zdecydujesz się na konkretne rozwiązanie, warto byłoby
umowić się z kimś na pomiar i wtedy on Ci doradzi co z tymi żaluzjami
drewnianymi, ale patrząc na własne okno to jakiś kit z tym ciężarem.

Anka P.

3. Data: 2008-11-15 21:09:21

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jQ" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> szerokość ściany, są dwuskrzydłowe drzwi balkonowe, mające po bokach 2
> nieruchome, przeszklone części. W sumie 8 kawałków:
[cut]

Do sypialni roleta. Jest szczelna, nie przedostają się promienie słońca i
nie budzi rano, szczególnie latem.

4. Data: 2008-11-15 21:16:20

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Do sypialni roleta. Jest szczelna, nie przedostają się promienie słońca i nie
> budzi rano, szczególnie latem.
Tylko, że sypialnie chciałem zrobić generalnie w drewnie, i do tego drewniana
żaluzja by pasowała ...

5. Data: 2008-11-15 21:41:48

Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jQ" <j...@s...eu> napisał w wiadomości

> Tylko, że sypialnie chciałem zrobić generalnie w drewnie, i do tego
> drewniana żaluzja by pasowała ...

Mam drewniane żaluzje z Ikei w całym mieszkaniu, również w sypialni.
Mogę śmiało polecić, wyglądają ładnie, sprawują się świetnie i w zasadzie są
bezobsługowe.
Poza tym zamknięte stanowią dosyć dobrą termoizolację.
W poprzednich mieszkaniach miałem zwykłe metalowe i to dopiero była
porażka...
Rolety odradzam.

Artur

6. Data: 2008-11-15 21:45:25

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> napisał w wiadomości
> Mam drewniane żaluzje z Ikei w całym mieszkaniu, również w sypialni.
W IKEI nie ma takich dużych, jak na moje okno. Przynajmniej jak szukałem, to nie
znalazłem takich.

> W poprzednich mieszkaniach miałem zwykłe metalowe i to dopiero była porażka...
Ponieważ?

> Rolety odradzam.
Z jakiego względu? No dla mnie kluczową wadą jest to, że działają
"zero-jedynkowo", tzn albo całkowicie zasłaniamy, albo odsłaniamy. Nie da się,
jak w żaluzjach, regulować ilości wpadającego światła.

7. Data: 2008-11-15 23:47:46

Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Funaki pisze:

> W poprzednich mieszkaniach miałem zwykłe metalowe i to dopiero była
> porażka...

Mam metalowe z zewnątrz złote i nie ma takiej pogody aby pokój nagrzać
promieniami słońca. W lecie pełne słońce mam od 11 aż do zachodu.
Dlaczego złote?
Bo złoty kolor najlepiej odbija promienie słoneczne.

--
I wszystko jasne :)
GG - 2539855

8. Data: 2008-11-16 06:25:26

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dlaczego złote?
> Bo złoty kolor najlepiej odbija promienie słoneczne.
Tak troszkę przemyślałem temat, i chyba doszedłem do głównych różnic, jakie dają
rolety a żaluzje:

rolety:
+ filtrują wpadające światło, nadając kolor pomieszczeniu
+ nie nagrzewają się
- jeśli zasłonimy je, by nikt nam nie zaglądał do mieszkania, to z wewnątrz tez
nic nie zobaczymy. Jeśli odsłonimy, to całkowicie

żaluzje:
+ można regulować kąt nachylenia piórek, a tym samym ilość wpadającego światła
+ można ustawić tak, że widzimy, co jest na zewnątrz, ale nikt z zewnątrz nie
zagląda nam do mieszkania
- nie rozpraszają światła, a odbijają je
- nagrzewają się

Wiem, ze żaluzje mają dwie strony. Czy jak pada ostre światło z góry, da się je
ustawić tak, żeby w pokoju nie było ciemno, ale też żeby nie było takich
nieprzyjemnych pasków światła na podłodze? Jednymi słowy, żeby żaluzja
rozproszyła wpadające światło

9. Data: 2008-11-16 06:54:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jQ" <j...@s...eu> wrote in message news:gfoecm$685$1@inews.gazeta.pl...

Zamontuj sobie wertikale.

10. Data: 2008-11-16 07:38:55

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Zamontuj sobie wertikale.
Co? NIGDY W ŻYCIU !!!!!!
Moi rodzice zrobili kiedyś ten błąd. Też mają w swoim domu ogromne okno
balkonowe, obok zwykłe okno (nieotwieralne), prawie do samej podłogi. I tez im
się wydawało, że verticale to będzie to.

wady:
- zbieranina kurzu
- chcąc otworzyć drzwi balkonowe trzeba było je za każdym razem rozsuwać, tak,
ze żadko kiedy były zasłonięte
- zostały szybko poniszczone przez psa
- ustwione "na sztorc" zabierają dużo miejsca

zalety:
- nie widzę

Zdemontowali je w końcu i nawet przez myśl im teraz nie przejdzie ponowne
montowanie ich. Może to dobre do biura, ale na pewno nie do mieszkania. Poza tym
ja potrzebuję czegoś, co będzie zintegrowane z oknem - a verticale tego mi nie
dają.

Co śmierdzącego podłożyli budowlańcy?
Perlatory ?
jaki odkurzacz?
garaż wolnostojący
Jak pozbyć się silikonu na ciepłych spodniach dresowych?