Re: zapiekanaka ziemniaczano - cebulowa / porazka?

From: Oleńka <o...@b...wroc.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: zapiekanaka ziemniaczano - cebulowa / porazka?
Date: Sat, 29 Mar 2003 21:04:41 +0100

> Przepis brzmial:
> <<Warstwami układasz pokroje ziemniaki (surowe), cebule i starty ser,
> przedostatnia wartswa jest kwasna gesta smietana z rosołem w proszku ( na
> 200 gram smietany 2 łyzeczki rosołu), tak dosyc sporo tej smietany, bo to
> jest najlepsze z całej zapiekanki, na to duzo startego sera i do
piekarnika.
> 180 stopni.
> Czas - 40 do 60 minut - generalnei do momentu az ser bedzie rumiany :)

Ja znam to w świetnej wersji skandynawskiej ("Przysmak Jansona") ze
śledziami - ziemniaki kroimy nożem do sera w cienkie plastry, przekładamy
warstwami śledzia, cebuli, przyprawiamy pieprzem zgniecionym w moździerzu.
Wszystko zalewamy mlekiem (nie robią się grudki).
Na wierzch daje się żółty ser (albo polewa gęstą śmietaną), po upieczeniu
można posypać natką.
W wersji urozmiaconej może znaleźć się też czerwona papryka krojona w
plastry.
Wpadki nie sa przewidziane, bo ziemniaki są cienkie i zawsze sie
"dopiekają", mleko po prostu wsiąka, a rybny aromat nadaje całości miły
charakter dania dla morskich wilków ;-)
O.