Re: żarówki energooszczędne

From: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: żarówki energooszczędne
Date: Mon, 29 Sep 2003 14:11:53 +0200

Mam żarówki energooszczędne od kilku lat i tak jak napisał jeden z
przedmówców lepiej się czuję mając świadomość, ze to ciągle zapalone światło
to tylko 20 W a nie 100. Żarówki te w zależności od firmy dają różny kolor
światła, mnie najbardziej odpowiadają Neoluxy. Mam żarówki z Ikei, są też
OK, świecą już 3 rok, ostatnio mocno promowane Briluxy dają niebieskawe
światło, z tego powodu musiałam oddać je do sklepu. Dlatego nie kupiłabym
żarówek no name, bo mam wrażenie, ze one dają właśnie niebieskawe światło,
ale najlepiej to sprawdzić w sklepie.

A jeśli chodzi o odpowiedniki mocy tradycyjnych żarówek, które są zwykle
podane na opakowaniach to są one zawyżone, to znaczy odpowiednik np. 60W
daje jednak nieco mniej światła niż żarówka 60W.

Kasia