Re: ziemniaki po niemiecku

From: "Ania \(siostra Ewy\) M." <N...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ziemniaki po niemiecku
Date: Wed, 20 Oct 2004 22:18:08 +0200

nie wiem czy o to ci chodzialo ale nazywa sie to Kartofel Salat w
Niemczech.

Skladniki:

ziemniaki
oliwa
ocet - najlepiej taki ziolowy lub z czerwonego wina
cebulka, ew. dodatkowo szczypiorek
sol i pieprz
inne przyprawy typu koperek, zielona pietruszka lub inne ziola wg
upodobania.

Gotujesz ziemniaki w mundurkach ale tak aby nie byly zbyt rozgotowane (musza
jednak byz ugotowane- chodzi o to zeby nie rozpadaly sie potem na paćke),
obierasz jak sa gorace, kroisz w plastry i gorace jeszcze polewasz sosem z
oliwy i octu najlepiej takiego ziolowego lub z czerwonego wina.
Dodajesz drobniutko posiekana cebulke najlepiej wraz z zielonymi pędami albo
w razie braku takowej dodaj jeszcze oprócz cebuli szczypiorek. Sol i pieprz
do smaku i inne przyprawy typu koperek, zielona pietruszka lub inne ziola wg
upodobania.

W tym wszystkim chodzi o to aby ziemniaki były takiego rodzaju zeby sie nie
rozpadly po ugotowanie!
Koniecznie gotowac ziemniaki w mundurkach!!
Obrac gorace i gorace zalec sosem!

Pozdrowka
Anka