Re: zupa imieninowa

Data: 2006-02-28 15:18:20
Temat: Re: zupa imieninowa
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com>

dwaka wrote:
> brak mi pomysłu na niezbyt pracochłonną a w miarę wykwintną zupę (
> pomidorowe wykluczone ) na imprezę jak wyżej, może ktoś mnie czymś podeprze
> pozdrawiam dwaKa

Kremowa zupa pieczarkowa

Przepis na 4 osoby, pomnozyc wedle potrzeby

1 szklanka groszku ptysiowego

0.5 kg pieczarek
20 g masla
500 ml rosolu
250 ml smietanki kremowki
sol, pieprz
1 zoltko

Pieczarki obrac ze skory, pokroic na bardzo cienkie plasterki. Roztopic
maslo na patelni, dodac sol i pieprz, zamieszac, dodac pieczarki i
poddusic na masle, nie przysmazajac, na malym ogniu.

Dodac polowe rosolu, zamieszac i przelac polowe do garnka, polowe do
blendera. Zmielic czesc w blenderze na papke, dodac do garnka. Dodac
reszte rosolu, i dusic na najmniejszym ogniu 10 minut, czesto mieszajac.

Dodac smietanke i doprowadzic na malym ogniu do zagotowania, dusic na
malym ogniu 5 minut. Doprawic sola i pieprzem.

Rozbeltac zoltko z kilkoma lyzkami zupy, wlac do goracej zupy ciagle
mieszajac, podgrzac chwile, ale nie gotowac, bo sie zoltko zwarzy.

Podac talerze z 3-4 groszkami ptysiowymi na wierzchu, reszte groszku w
miseczce na stole.

Magdalena Bassett