Relacja na zywo z pieczenia szarlotki w/g Castle

From: "Castle" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Relacja na zywo z pieczenia szarlotki w/g Castle
Date: Fri, 16 Nov 2001 15:10:26 +0100

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>
Data: 15 listopada 2001 11:58

/voice +m
Po pierwsze: zezarlam paczke popcornu czytajac relacje :))),
zgryzlam pazury
poplakalam sie, opaskudzilam monitor, po czym musialam
pucowac i inne jeszcze ;)))
Zaluje tylko ze sledzilam ja w calosci dopiero dzis, bez
tych znaczacych pauz w oczekiwaniu na wybuch ;)))
Asiu !! Tobie i Lilli gratuluje odwagi, wszytko widzialam i
nawet nie przyszlo by mi do glowy ze reality show potrafi
byc takie frapujace :P

Kilka uwag w odpowiedzi -
= jablka: nie wiem jakescie to robily, ale u mnie jablka
donikad nie kapia! wyjasnilam juz wtedy Kianit, ze to byly
zdobyczne renety. Innych zreszta nie stosuje do szarlotki.
Moze w tym sek (zgaduje tylko)? Moja breje jablkowa wyklada
sie a nie wylewa. Kuzynka sprzedala mi ostatnio patent jak
zestalic te niesforne zwykle jablucha z braku renety:
dosypuje pol paczki galaretki do stygnacej masy, miesza i z
TYM piecze. Nie wiem, jeszcze nie probowalam, ale jej
szarlotka faktycznie byla wysoka(od jablek!), stabilna bez
szkody dla ciasta, czyli tak jak Asia i misie lubia
najbardziej (ciasto bylo z mojego przepisu :)).
= piana: tak, jak mowila Krysia - na szarlotce nie licz na
beze, bo parujace w piekarniku jablka beda zmiekczac piane z
bialek, chyba, ze chcesz zrobic beze ich z tych jablek.
Niektorzy dodaja kisiel w proszku do piany, ale wtedy robi
sie calkiem gumowata. Dlatego pisalam: cukier dodac pod
koniec ubijania bialek - krysztalki wplywem temperatury
sciagaja ubita piane na ciastku.
= sol do ciasta - koniecznie, osoabiscie nie daje ani
odrobiny cukru do samego cista, wtedy jest ciekawsze, ale w
przepisie ten cukier byl.
= no wlasnie: sam przepis. Nie zamierzam go bronic, bo kazdy
ma swoje ulubione.
Tak i ja podzielilam sie moim, WYPROBOWANYM Moniko. I
chociaz kruche pieke czesto, a proporcje bywaja na oko
(pamietacie te scenke jak Beny Hill odmierza dawke leku na
lyzeczke, po czym wypija pozostala zawartosc butelki? eheh
hehh to wlasnie jakos tak :), to aby sie podzielic siegnelam
po wytluszczona kartke z przepisem w oryginale.
Jesli sama cos wymysle, zaznaczam ze udalo_mi_sie_stworzyc..
itp

Do Moniki: twojej zlosci oczywiscie nie traktuje personalnie
:))
ale forme jej wyrazenia odebralam cokolwiek osobiscie.
w koncu to MOJA ulubiona szarlotka :))

Castle
w imieniu swoim i szarlotki ;)
/voice -m