Risotto

1. Data: 2008-03-11 08:20:37

Temat: Risotto
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie technologiczne: po podsmażeniu ryżu, gdy zaczyna się
dolewanie bulionu, dalsze duszenie odbywa się pod przykryciem czy bez?

2. Data: 2008-03-11 08:32:13

Temat: Re: Risotto
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
> Mam pytanie technologiczne: po podsmażeniu ryżu, gdy zaczyna się
> dolewanie bulionu, dalsze duszenie odbywa się pod przykryciem czy bez?

Pod - najlepsza jest patelnia głęboka z pokrywą - na niej mozna zezłocić ryż
i zalać czymś tam. Po przykryciu pokrywą ryż równomiernie naciąga i jezeli
dodano bulionu czy wody tyle ile trzeba otrzyma się ryż na sypko.
Prócz patelni może byc dowolny garnek z pokrywą, brytfanna, czy nawet
elektryczny garnek do ryżu.

Eksperyment czyni miszcza... :-P))))))))

3. Data: 2008-03-11 09:15:18

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Alek
Tue, 11 Mar 2008 09:20:37 +0100 w <news:fr5fcn$s3h$1@news.onet.pl>
napisałeś:

> Mam pytanie technologiczne: po podsmażeniu ryżu, gdy zaczyna się
> dolewanie bulionu, dalsze duszenie odbywa się pod przykryciem czy bez?

pod przykryciem.
a przed bulionem wino, bez przykrycia.
Marek
Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga, powinni pokazać listy
uwierzytelniające.

4. Data: 2008-03-11 10:36:09

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 11, 8:20 am, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
wrote:
> Mam pytanie technologiczne: po podsmażeniu ryżu, gdy zaczyna się
> dolewanie bulionu, dalsze duszenie odbywa się pod przykryciem czy bez?

ja gotuje bez przykrycia, mieszajac.

mac

5. Data: 2008-03-11 10:37:44

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 11, 8:32 am, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
> dodano bulionu czy wody tyle ile trzeba otrzyma się ryż na sypko.
> Prócz patelni może byc dowolny garnek z pokrywą, brytfanna, czy nawet

Risotto to nie jest ryz na sypko. podczas gotowania risotta ryz nalezy
mieszac, a plyn
dodawac w malych dawkach.
mac

6. Data: 2008-03-11 11:11:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <b...@a...w.pl> wrote in message

> Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga, powinni pokazać listy
> uwierzytelniające.

Wyryte w kamieniu?

7. Data: 2008-03-11 11:14:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maciej debski" <m...@b...pl> wrote in message
e.googlegroups.com...
> [...]
> elektryczny garnek do ryżu.

Risotto to nie jest ryz na sypko. podczas gotowania risotta ryz nalezy

Różnie ludzie jadają ktos chce bardziej rozklejony może dodac deczko więcej
płynu, wystarczy zamieszać raz i owinąć naczynie kocykiem (tak jak i inne
kasze) lub wstawić na termoobieg.

8. Data: 2008-03-11 13:01:08

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Mar, 11:14, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> [...]

> płynu, wystarczy zamieszać raz i owinąć naczynie kocykiem (tak jak i inne

nie chce mi sie tlumaczyc po raz kolejny:
tak, ludzie jadaja roznie, a rozne potrawy gotuje sie roznie...

Risotto to nie jest polska zapiekanka z ryzu,
gotuje sie je z gatunkow ryzu ktore maja krotkie i pekate ziarna.
(najpopularniejsze Arborio i Carnaroli).
te gatunki ryzu przy zachowaniu wlasciwej procedury gotowania daja
kremowa konsystencje i kelistosc,
ale ziarna pozostaja jedrne i twarde wewnatrz. (NIE mylic z polskim
ryzem rozgotwujacym sie na papke).

ryz na sypko gotuje sie z ryzu dlugoziarnistego - np. Basmati.

porownywanie risotto do zapiekanki ryzowej to jak twierdzenie ze
kluski i pierogi to ta sama potrawa...
przeciez skladniki jakby podobne...

mac

9. Data: 2008-03-11 14:21:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maciej debski" <m...@b...pl> wrote in message
googlegroups.com...
> [...]

ryz na sypko gotuje sie z ryzu dlugoziarnistego - np. Basmati.

porownywanie risotto do zapiekanki ryzowej to jak twierdzenie ze

Hm. Czy pisałem gdzieś o zapiekance? Bo tu jest wielu moich wrogów (słabi
ich nie mają), pragnacych ponizyć mnie lub załatwić mi kompa. Jak trytonidzi
z piernika. Jasne jest, ze lokalne potrawy sa wykonywane z lokalnych
składników, reszta to sztuka kulinarna. Zepsuć można najlepsze skladniki,
ale wiedzieć jak jest warte ceny...
Pozdrowienia!

Prawdziwy Panslavista.

10. Data: 2008-03-11 14:39:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> z piernika. Jasne jest, ze lokalne potrawy sa wykonywane z lokalnych
> składników, reszta to sztuka kulinarna. Zepsuć można najlepsze skladniki,

A kidnaperzy trafią w sam środek GWna - z resztą częściowo juz tam są, bo
smród się za nimi ciągnie.

Salatka z Kurczaka Gyros
Kidnaperzy - oddajcie mi dziecko
ciasto z mąki kasztanowej?
mąka lub mieszanki do wypieku chleba - gdzie?
Kalmary w panierce - sos