Rosliny do piekla

1. Data: 2004-05-05 10:47:30

Temat: Rosliny do piekla
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Namawiam moja mame na jak8ies fajne pnacza, coby je sobie na balkonie
puscila. Jest tylko klopot ztym, ze u niej pieklo na tym balkonie (8
pietro, slonce prawie caly dzien). A do tego wiem, ze jest bardzo
niesystematyczna w dbaniu o roslinki (chociaz sie wypiera, jak kazdy
leniuch). Co byscie polecicli? Nie moze to byc nic, co w rozrastaloby
sie nadmiernie we wszystkich kierunkach, bo balkon waski (ale za to
dlugi). Dobrze tez, gdyby bylo wieloletnie i latwe do zabezpieczenia na
zime (bez usuwania z balkonu). Dobrze tez, zeby mozna to przycinac
wedlug upodobania (fajnie, jak troche ocieni mieszkanie od upalow, ale
nie moze supelnie zabrac swiatla).
Na nasturcje (nie pamietam odmiany) nie daje sie namowic, chociaz mi
wytrwala takie koszmarne warunki przez wszystkie sezonu (tylko w
pierwszym byl wysiew z kupnych nasion).

Pozdrawiam,
robal.

PS. Do glowy przyszedl mi tez jakis winobluszcz, czy cos....

2. Data: 2004-05-05 12:24:59

Temat: Re: Rosliny do piekla
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czesc!
> PS. Do glowy przyszedl mi tez jakis winobluszcz, czy cos....

Na balkonie dobrze sprawdza się fasolka, wilec albo chmiel, ale chyba już za
późno
na wysiew.
pozdr.Alex

3. Data: 2004-05-05 13:08:45

Temat: Odp: Rosliny do piekla
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@g...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:4...@g...pl...
> Czesc!
>
> Namawiam moja mame na jak8ies fajne pnacza, coby je sobie na balkonie
> puscila. Jest tylko klopot ztym, ze u niej pieklo na tym balkonie (8
> pietro, slonce prawie caly dzien).

Winorosl mamie zafunduj. Pieklo jej nie straszne :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-05-06 10:25:30

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Janusz Czapski wrote:
> Winorosl mamie zafunduj. Pieklo jej nie straszne :-)
Pytanie tylko, czy przy jej niedbalstwie, do ktore sie nie przyznaje,
nie padnie totoj. Jak dostala pod opieke moje rosliny na dwa tygi, to
mimo karteczke na kazdej doniczce i dodatkow calego wielkiego schematu
co i jak podlewac, zmarnowla mi kilka roslin (przemoczyla sucholuby i
wysuszyla mokroluby). To musi byc cos wyjatkowo odbornego. A nie wiem,
czy winorosl pod to podchodzi (przynajmniej o podlewaniu trzeba
pamietac)a, a deszcz zadko zacina w strone balkonu.

Pozdrawiam,
robal.

PS. A jakby jednak, to jaka odmiane (nie znam sie, a kasy tez nie mam za
duzo).

5. Data: 2004-05-06 11:08:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@g...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:4...@g...pl...

> PS. A jakby jednak, to jaka odmiane (nie znam sie, a kasy tez nie mam za
> duzo).

Sadzonka 7-12 zl.
A skoro ma byc odporna na beztroske i stresy oraz w miare zjadliwa to mysle,
ze Swenson Red lub Aurora moga sie nadac. Szczególy mozesz sobie znalezc na
www.winogrona.org
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2004-05-07 03:36:07

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Gamon'" <r...@g...pl> wrote in message

> PS. A jakby jednak, to jaka odmiane (nie znam sie, a kasy tez nie mam za
> duzo).

Najlepiej jakas dzika. Na mroz sa najodporniejsze (w. amurska, w. pachnaca,
w. truskawkowa). Rozpatrujesz je jako odporne pnacza, wiec nie powinno Ci
zbytnio zalezec na jakosci owocow. Ma nie przemarznac i wytrzymac susze.
(one tez owocuja ale nie maja owocow "jak ze sklepu"). Niektore odmiany
owocowe to w gruncie rzeczy czysta w. truskawkowa ale, moim zdaniem, nie
maja rewelacyjnego smaku.
Posadz w duzej donicy, by susza nie byla im straszna.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-05-07 11:25:14

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Bpjea wrote:
> Posadz w duzej donicy, by susza nie byla im straszna.

Nie doceniesz zdolnosci mojej mamy ;)

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2004-05-07 11:26:11

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za pomoc. Pojde cos wybrac i bede robic niezapowiedziane kontrloe
sprawdzajace stan nawilzenia podloza ;)

Pozdrawiam,
robal.

9. Data: 2004-05-07 11:46:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@g...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:4...@g...pl...
> Dzieki za pomoc. Pojde cos wybrac i bede robic niezapowiedziane kontrloe
> sprawdzajace stan nawilzenia podloza ;)

Bez przesady. Winorosl lepiej przesuszyc niz przemoczyc.
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-05-07 21:55:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Gamon'" <r...@g...pl> wrote in message

> Nie doceniesz zdolnosci mojej mamy ;)

W takim razie zafunduj im dodatkowo jakis prosty system nawadniania (duzy
pojemnik na wode i jakis sznurek zasysajacy, np. bawelniany). Lepsze to niz
nic, jesli lato bedzie suche.

Pozdrawiam,
Bpjea

wYSIEW NASION (CFIETY)