Różne żołądki - Europa dwóch prędkości

1. Data: 2017-04-09 06:51:56

Temat: Różne żołądki - Europa dwóch prędkości
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

"Nutella gorzej smakuje na Węgrzech niż w
Niemczech?"http://www.euractiv.pl/section/gospodarka
/news/nutella-gorzej-smakuje-na-wegrzech-niz-w-niemc
zech/

"Bruksela daje zielone światło dla dyskryminacji konsumentów z Europy
Środkowo-Wschodniej! Oto prawdziwa "Unia dwóch prędkości""
http://niewygodne.info.pl/artykul8/03700-Zielone-swi
atlo-UE-dla-dyskryminacji-konsumentow.htm

Smacznego!

--
Trefniś

2. Data: 2017-04-10 11:38:17

Temat: Re: Różne żołądki - Europa dwóch prędkości
Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-09 o 06:51, Trefniś pisze:
> [...]
> http://niewygodne.info.pl/artykul8/03700-Zielone-swi
atlo-UE-dla-dyskryminacji-konsumentow.htm

Dlaczego "dyskryminacji" ?
Produkty maja spełniać normy obowiązujące w danym kraju i tyle.
Skoro jest popyt na produkty tańsze i gorszej jakości to koncerny
właśnie takie sprzedają. One sa od zarabiania pieniędzy, wszelkimi
legalnymi metodami, a nie od zapewniania szczęśliwości i dobrego
samopoczucia swoim klientom. Węgrzy kupowali Nutellę i była OK, a
dopiero kiedy ktoś odkrył ze w Niemczech jest lepsza poczuli się gorzej
? Już nie jest OK ? A co na to klienci ogromnego rynku podróbek
wszelkiego rodzaju towarów. Przecież to dobrowolne poddawanie się
dyskryminacji

3. Data: 2017-04-10 12:06:22

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2017 o 11:38, Roman Rogóż pisze:

> [...]
> Skoro jest popyt na produkty tańsze i gorszej jakości to koncerny
> właśnie takie sprzedają. One sa od zarabiania pieniędzy, wszelkimi

W razie potrzeby legalizacji wprowadza się rozporządzenie, ze ślimak
jest rybą a marchewka owocem i koncerny już sprzedają je legalnie.
Prawda jakie to proste? :D

Życzę dobrego samopoczucia :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

4. Data: 2017-04-10 12:13:43

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.04.2017 um 12:06 schrieb Wiesiaczek:

> W razie potrzeby legalizacji wprowadza się rozporządzenie, ze ślimak
> jest rybą a marchewka owocem i koncerny już sprzedają je legalnie.
> Prawda jakie to proste? :D

to nie całkiem tak, ale trochę ;-)

Z marchewką jest to tak, że tylko w jednym przypadku jest ona owocem
(burak zresztą też): jako składnik dżemów i konfitur. Po prostu od lat
jest ustanowione, że dżemy i konfitury mają być robione z owoców.
Ponieważ np w krajach skandynawskich marchewka i buraki są składnikami
niektórych dżemów, wprowadzono tą klauzulę. W polskiej marmoladzie przez
całe lata dominującym składnikiem był burak czerwony i jakoś nikt nie
protestował. Tylko jak gdzieś na papierze jest napisane, to zaraz larum
i do kos...

O ślimakach nie wiem, nie chce mi się szukać rozporządzenia.

Waldek

5. Data: 2017-04-10 12:27:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> [...]
> i do kos...
>
> O ślimakach nie wiem, nie chce mi się szukać rozporządzenia.

Był projekt w sprawie tego ślimaka, ale ostatecznie nie wszedł do żadnego
rozporządzenia. Niektórzy strasznie się tym jarali. Zresztą kefirkowcy do
dzisiaj o tym piszą jakby to było obowiązujące prawo, w dodatku dziwne
jakieś. A w takich zapisach niczego dziwniego nie ma. W polskiej ustawie
o rybołówstwie z 7 marca 1932 roku stoi: "Postanowienie ustawy niniejszej,
dotyczące ryb, mają odpowiednie zastosowanie do raków". Przed wojną też
byli tacy, co się burzali, że dla sejmu rak jest rybą -- a przecież nie
o to w tym chodzi.

--
Jarek

6. Data: 2017-04-10 16:10:00

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 12:13, Waldemar pisze:
> W polskiej marmoladzie przez całe lata dominującym składnikiem był burak
> czerwony i jakoś nikt nie protestował. Tylko jak gdzieś na papierze jest
> napisane, to zaraz larum i do kos...

Gdzie widziałeś marmoladę z buraków. Gdzie kupowałeś?

--
animka

7. Data: 2017-04-10 16:36:24

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.04.2017 um 16:10 schrieb Animka:

> Gdzie widziałeś marmoladę z buraków. Gdzie kupowałeś?

Nie pamiętam. Chyba w Szwecji. Ale są przepisy w sieci na marmolady
własnego sumptu. Marchewkową jadłem w Danii, też niezła.

Tu masz na dzień dobry, co znalazłem:
http://pomarancza.blox.pl/2009/07/Dzem-z-burakow.htm

Waldek

8. Data: 2017-04-10 17:28:55

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 16:10, Animka pisze:

> Gdzie widziałeś marmoladę z buraków. Gdzie kupowałeś?

W latach 60-tych w sklepie PSS Społem przy ul. Zwierzynieckiej w
Krakowie :).
Poważnie. Przez wiele lat przechowywałem etykietę - chyba to było z
Tymbarku albo z Tarnowa, już nie pamiętam...
pozdr
Stefan

9. Data: 2017-04-10 17:38:03

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie widziałeś marmoladę z buraków. Gdzie kupowałeś?

Aha, marmolada w blokach, którą można było kupic w latach 60tych i
70tych miała też buraki w składzie. Na skrzyni była etykieta ;-)

Waldek

10. Data: 2017-04-10 17:48:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> W latach 60-tych w sklepie PSS Społem przy ul. Zwierzynieckiej
> w Krakowie :).
> Poważnie. Przez wiele lat przechowywałem etykietę - chyba to było
> z Tymbarku albo z Tarnowa, już nie pamiętam...

Była z buraków, czy z burakiem? Bo to, że burak był w składzie niemal
każdej marmolady robionej za PRL, to rzecz pewna i oczywista. Ale nie
zawsze o tym pisano. Być może nawet był zapis cenzorski na buraka na
etykiecie.

Jarek

--
Burak tylko nos zatyka:
"Niech no pani prędzej zmyka,

jaka maszyna ?
co zrobić z 'kipiącym' miodem
Magiczny tróikącik ze strzałkami i z cyferką w środku...
Mlekomat - zakup 16 l mleka?
Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze