Sanatorium "na krtań i struny" - gdzie?

1. Data: 2003-05-14 07:03:34

Temat: Sanatorium "na krtań i struny" - gdzie?
Od: Przemyslaw Kowalik <p...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam następujący problem.

Moja małżonka - nauczycielka z 10-letnim stażem uskarża się na
następujące schorzenia odzawodowe:
niepełne zwarcie fonacyjne, guzki na strunach głosowych, chroniczne
zapalenie krtani.

Chciałaby się wybrać do jakiegoś sanatorium, żeby się skutecznie
podleczyć.

Co byście polecili? Ponieważ chodzi o wyjazd pełnopłatny, więc jeżeli
ceny byłby porównywalne, to w rachubę wchodziłoby także ewentualnie
sanatorium bliskozagraniczne (Czechy,Słowacja,Węgry,Ukraina,Litwa).

Merci de la montagne 8-)

Przemek

2. Data: 2003-05-14 12:28:35

Temat: Re: Sanatorium "na krtań i struny" - gdzie?
Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Polecam:
http://www.nauczyciel.sanatoria.com.pl/

http://www.osw-nauczyciel.szczawnica.pl/zabiegi.htm

Organizują wypoczynek nawet całych rodzin.

Jednak sam wyjazd przyniesie żonie tylko krótkotrwałą poprawę. Bezwzględnie
powinna być pod STAŁĄ!!! opieką foniatry.
Trudno jest mi ocenić, czy zmiany są jeszcze odwracalne, czy już nie i nie
wiem, jak długo trwa ten stan, jak jest leczony itp.
Z całą pewnością - jeśli nie trafi na dobrego foniatre i logopedę -
najlepiej artystycznego, nawet po najwspanialszym sanatorium, będzie źle.
Jeśli ma pan pytania, zapraszam na priva.

pozdrawiam
Katarzyna

3. Data: 2003-05-14 14:16:21

Od: Przemyslaw Kowalik <p...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Regulski wrote:

> Witam
>
> Polecam:
> http://www.nauczyciel.sanatoria.com.pl/
>
> http://www.osw-nauczyciel.szczawnica.pl/zabiegi.htm

Też znaleźliśmy i się do tego przymierzalismy ale raczej tak w ciemno...
A jakby był problem z miejscami tam czy w grę wchodziłoby jakieś inne
uzdrowisko: beskidzkie, kłodzkie czy nadmorskie?

> [...]
> najlepiej artystycznego, nawet po najwspanialszym sanatorium, będzie źle.
> Jeśli ma pan pytania, zapraszam na priva.

Dzięki za to "pocieszenie" 8-(

Przemek

4. Data: 2003-05-15 10:40:32

Od: "mk" <m...@p...rzeszow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobne problemy.
Pomaga corocznie Ciechocinek lub pobyt nad samym morzem, ale min. trzy
tygodnie.
Taniej jest na Słowacji, polecam okolice Liptowskiego Mikulasza, przełom
sierpnia-września.
Byłem ile zaskoczony efektami zdrowotnymi pobytu tam
Nauczyciel.

5. Data: 2003-05-15 19:22:59

Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Heja
Tez bym chciala wyjechac sobie na trzy tygodnie... o rany: chociaz na dwa...
ale coz...
Jedno co jeszcze moge doradzic, by przyspieszyc proces zdrowienia to
MILCZENIE, a w razie koniecznosci mowienie szeptem (pewnie ku uciesze
malzonka, ha, ha), oraz pobyt nad morzem zwlaszcza w czasie sztormu.
Ale powaznie: niech zona zglosi sie do foniatry, po guzkach przyjdzie czas
na owrzodzenia kontaktowe, polipy, , i cala reszte na dysfonii konczac, nie
straszac schorzeniami ukl. oddechowego po licznych infekcjach. Wszystko
sprowadza sie do higieny i emisji glosu, czym po wyleczeniu zajac sie
powinien (z powodzeniem) logopeda artystyczny. Zaznaczam, ze nie potrzeba
skierowania do logopedy - choc w przypadku zony i tak wystawi je foniatra, a
bynajmniej powinien...
W niedziele dowiem sie dokladniej, gdzie w Lublinie jest dobry specjalista i
dam znac.

zycze zdrowka
Kaska R

6. Data: 2003-05-16 08:30:52

Od: Przemyslaw Kowalik <p...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mk wrote:

> Mam podobne problemy.
> Pomaga corocznie Ciechocinek lub pobyt nad samym morzem, ale min. trzy
> tygodnie.

Ciechocinek corocznie? To byłby w takim razie pierwszy raz coroczny
(początek nowej świeckiej tradycji ;-)
A co do morza - czy chodzi o jakieś miejsce ze statusem lub chociaż
pretensjami do bycia uzdrowiskiem jak Kołobrzeg, Ś-cie czy Ustka czy też
dowolne miejsce nad morzem?

> Taniej jest na Słowacji, polecam okolice Liptowskiego Mikulasza, przełom
> sierpnia-września.

Przełom odpada - we wrześniu przecież zaczyna się szkoła.

> Byłem ile zaskoczony efektami zdrowotnymi pobytu tam

Tam tzn. w Mikulaszu?

Przemek

7. Data: 2003-05-20 12:56:44

Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Radze znalezc miejsce ciche, spokojne, bez zatkanej plazy i tuz nad samym
morzem. Nie potrafie polecic konkretnej miejscowosci, ale zalecenie: -
zadnych lodow i duzo, duzo spacerow nad morzem (nie lezenie plackiem na
sloncu, bo beda wysychac sluzowki, a po zwilzeniu ich zimna woda... c.d
znany). Sanatoria oferuja ogolne kuracje na drogi oddechowe m.in inhalacje,
a morskie powietrze zadziala nie tylko na drogi oddechowe, ale i wyciszy,
ukoi nerwy, doda wit.D itp.
Jednak nadal upieram sie nad pilna wizyta u foniatry i logopedy: nawet jesli
uda sie na wyjezdzie zagoic gardlo, to problem bedzie wracal - tak jak u
przedmowcy. Warto sie przejsc do logop. chocby po to, by nauczyl jak podczas
mowienia "omijac" krtan, kiedy jest infekcja; pocwicza "miekkie atakowanie"
itp.
Czekam na odpowiedz od znajomej z Lublina, gdzie ew. moglaby sie zona
zglosic, wtedy dam znac. Zaznaczam - logopeda jest gratis (poza prywatnymi
gabinetami oczywiscie)! wiec dla jej wlasnego dobra, jesli kocha swoj zawod
i chce go wykonywac dlugo, nie cierpiac, prosze ja namowic na wizyte jeszcze
przed wyjazdem. Najlepiej jak wszystkie zalecone cwiczenia bedzie wykonywac
o swicie nad morzem.
pozdrawiam
Kaska R

> [...]
> dowolne miejsce nad morzem?

> Przełom odpada - we wrześniu przecież zaczyna się szkoła.

żółte paznokcie
rower a pryszcze
recepta..? potrzebna pomoc
Lep a testy!!!