"Schodzące" z zębów dziąsła

11. Data: 2006-02-05 20:18:18

Temat: Re: "Schodzące" z zębów dziąsła
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sq1euo" <s...@w...pl> wrote in message
news:ds5jio$k65$1@nemesis.news.tpi.pl...

>szczoteczki zawsze MEDIUM.

szczoteczki zawsze SOFT

iwon(k)a

12. Data: 2006-02-05 21:29:09

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>>szczoteczki zawsze MEDIUM.
>
> szczoteczki zawsze SOFT

Jak trzeba, to nawet ULTRA SOFT (Butler Gum), albo SUPER SOFT (Sensodyne)
;-)
Oczywiście przy problemach z dziąsłami powinno się używać miękkich
szczoteczek, ale równie ważny jest ich profil (boczne włókna krótsze od
środkowych, a nie jak w przypadku tradycyjnych szczoteczek równej długości).
RR ;-)

13. Data: 2006-02-05 21:38:31

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 5 Feb 2006 20:17:48 +0100, *sq1euo*
<news:ds5jio$k65$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> No pojde :))
> Ale,...zaby mam bardzo zdrowe,tzn. nigdy w zyciu nie mialem zadnej dziury i
> do dzisiaj nie mam,..ogolnie z zebam zadnego problemu,..a z szyjkami
> problemy rzadko,...tzn. tak jak pisalem,..gdy jestem mocno zmeczony to
> potrafia sie odslonic szyjki na np. 2 zebach (czasami z 1,....ale nigdy
> wiecej,..no ale wiadomo jak bolesna jest odslonieta szyjka,..nawet
> jedna),...jak wypoczne problem mija! Zeby myje b.czesto i nie dociskam
> mocno,..szczoteczki zawsze MEDIUM.
> Dziwna jakas przypadlosc...

Jak Cie szyjki bolą, to trzeba je zaplombować, ale może i powinien pomóc
FLUORMEX.
Używaj tylko i wyłącznie pasty do zębow z fluorem! Szczotkuj raz na tydzień
zęby Fluormexem (*płyn* lepszy niż żel),6-9 kropli na suchą i inną
szczoteczkę od tej ktorą myjesz zęby. Musi byc oddzielna. Pianę powstałą
podczas szczotkowania odpluwać. Nie płukać wodą po szczotkowaniu. Potem pół
godziny nic nie jeść i nie pić. Problem bólu w mig się skończy. Fluor
tworzy warstwę ochronną.

--
Kaja

14. Data: 2006-02-05 21:38:37

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radoslaw Rossa" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
> szczoteczek, ale równie ważny jest ich profil (boczne włókna krótsze od
> środkowych, a nie jak w przypadku tradycyjnych szczoteczek równej

w sumie niekoniecznie. najwazniejsze to dobra metoda szcotkowania.

iwon(k)a

15. Data: 2006-02-05 21:57:22

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w sumie niekoniecznie. najwazniejsze to dobra metoda szcotkowania.

Oczywiście, ale trudno jest stosować właściwą technikę używając
nieodpowiedniej szczoteczki. W metodzie Chartersa, która powinna byc metodą
z wyboru w przypadkach recesji i utraty konturu dziąsła tow. chorobom
przyzębia, szczoteczki tak profilowane są najlepsze (najmniej traumatyzują
pozostałą jeszcze strefę dziąsła przyczepionego).

16. Data: 2006-02-05 22:04:50

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak Cie szyjki bolą, to trzeba je zaplombować
Jeżeli nie ma ubytku, to nie ma potrzeby zakładania wypełnień...
Nadwrażliwe szyjki się lakieruje.

> FLUORMEX.
> Używaj tylko i wyłącznie pasty do zębow z fluorem! Szczotkuj raz na
> tydzień
> zęby Fluormexem (*płyn* lepszy niż żel)
Jest skuteczny, ale ma obrzydliwy smak. Można szybko się zniechęcić. Równie
dobrze mozna stosować inne preparaty np. żel Elmex. Jest droższy i mniejszy
(15, albo 25 g - fluormex 50, albo 75 g), ale nawet taka mała tubka
wystarczy na długo.

17. Data: 2006-02-05 22:24:12

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chorobom przyzębia, szczoteczki tak profilowane są najlepsze (najmniej
> traumatyzują pozostałą jeszcze strefę dziąsła przyczepionego).

szczerze, to pariodontolodzy z ktorymi sie spotykam, slucham, czytam
nie wspominaja slowem o ksztalcie szczoteczki. jesli juz to o metodzie
szczotkowania, i generalnie zaleca sie jedna metode Bass'a.
http://www.recycline.com/products/basstechnique.html

iwon(k)a

18. Data: 2006-02-05 23:04:49

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szczerze, to pariodontolodzy z ktorymi sie spotykam, slucham, czytam
> nie wspominaja slowem o ksztalcie szczoteczki. jesli juz to o metodzie
> szczotkowania, i generalnie zaleca sie jedna metode Bass'a.

Metoda Bassa jest skuteczna (chyba najbardziej), jeżeli chodzi o usuwanie
plytki z rowka/kieszonki dziąsłowej. Zatem jest rzeczywiście polecana w
parodontopatiach (likwiduje jeden z głównych czynników etiol.).
Ale zwróć uwagę, że napisałem o większej skuteczności met. Chartersa w
odniesieniu do zapobiegania dalszym recesjom.
Uprzedzając Twoją potencjalnie miażdżącą ripostę zaznaczam, że met.
Chartersa wykazuje raczej mierną skuteczność w kwestii usuwania płytki z
całej pow. zębów, zatem powinna być uzupełniona inną metodą (np. roll).
Pozdrawiam i życzę miłej nocy.
RR ;-)

19. Data: 2006-02-05 23:50:14

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 5 Feb 2006 23:04:50 +0100, *Radosław Rossa*
<news:ds5snu$8pn$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Jeżeli nie ma ubytku, to nie ma potrzeby zakładania wypełnień...
> Nadwrażliwe szyjki się lakieruje.

Kurczę, kiedyś nie było takiego lakieru i mi dentysta zaplombował (może już
był mały ubytek i mnie bolało).

> Jest skuteczny, ale ma obrzydliwy smak. Można szybko się zniechęcić.

Można się przyzwyczaić. Raz na tydzień to nie tak często używa się tego
Fluormexu.

> Równie
> dobrze mozna stosować inne preparaty np. żel Elmex. Jest droższy i mniejszy
> (15, albo 25 g - fluormex 50, albo 75 g), ale nawet taka mała tubka
> wystarczy na długo.

Mam właśnie ten żel w tubce i sobie w brodę pluję, że to świństwo kupiłam.
Mnie robi się już niedobrze przy szczotkowaniu tym zębów. Jak chcesz, to Ci
sprezentuję, bo stoi sobie bezużytecznie w domu ;-)

--
Kaja

20. Data: 2006-02-06 19:02:57

Od: "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie właśnie jest problem ze zgryzem.
Zrobiłem panoramę szczęki i się okazało, że tam mi chyba trochę tej "kości?"
pod zębami brakuje (przepraszam za brak fachowej terminologii, ale się na
tym kompletnie nie znam), dlatego mam ten problem ze schodzącymi dziąsłami.
Byłem u dentysty, ale on mi tylko polecił stosowanie Sacholu, który mi nie
pomaga, dlatego zwracam się do was z pytaniem jak powinienem dbać o te
dziąsła i czym to leczyć.

pozdr.

Monitorzy Badań Klinicznych
methotrexat
hemoroidy
gojenie sie rany
co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak