"Schodzące" z zębów dziąsła

31. Data: 2006-02-10 18:16:33

Temat: Re: "Schodzące" z zębów dziąsła
Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ja napisałam, że to ma związek z usuwaniem kamienia?

Nie, ale o tym w zasadzie była mowa.

> Zrobi to co sam będzie chciał.

Paskami ściernymi nie usuwa się kamienia. Takie postepowanie jest
przynajmniej niewłaściwe, a na dłuższą metę może prowadzić do pogorszenia
stanu przyzębia (kamień usuwa się w zgoła innym celu).

32. Data: 2006-02-10 19:59:11

Od: "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj zakupiłem sobie płyn antyseptyczny do jamy ustnej o nazwie
"Listerine", który chroni przed osadzaniem się kamienia nazębnego. Na nim
pisze, że trzeba nim płukać jamę ustną zaraz po umyciu zębów przez co
najmniej 30 sek., ale powiem wam, ze tak mnie zaczęły piec dziąsła, że
wytrzymałem zaledwie 10 :/.
Co do płynu przeciwko paradontozie w aptece pan polecił mi jakieś inne
środki niż wy na grupie, dlatego jeszcze się wstrzymałem z zakupem. Czy jest
jakiś taki środek, który jest najbardziej skuteczny w odbudowie dziąsęł ?

pozdr.

33. Data: 2006-02-10 20:50:16

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pisze, że trzeba nim płukać jamę ustną zaraz po umyciu zębów przez co
> najmniej 30 sek., ale powiem wam, ze tak mnie zaczęły piec dziąsła, że

To jest zasadnicza wada Listeine, ale można się do tego przyzwyczaić. Po
pewnym czasie nie będziesz już zwracał na to uwagi. Używaj nadal - to
obecnie jedna z najlepszych płukanek antyseptycznych.

> Co do płynu przeciwko paradontozie w aptece pan polecił mi jakieś inne
> środki niż wy na grupie, dlatego jeszcze się wstrzymałem z zakupem.

Nie mam nic przeciwko farmaceutom, ale w sprawach chorób jamy ustnej rady
zasięgaj u dentystów, a nie w aptece.

> Czy jest
> jakiś taki środek, który jest najbardziej skuteczny w odbudowie dziąsęł ?

Recesji/zaników dziąseł nie zlikwidujesz żadnym preparatem. Płukanki,
pasty, żele itp. służą jedynie zapobieganiu dalszemu cofaniu się dziąsła.
Repozycji dziąsła dokonuje się jedynie na drodze chirurgicznej.

34. Data: 2006-02-10 21:00:59

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest zasadnicza wada Listeine, ale można się do tego przyzwyczaić.

Następnym razem kup zielony Listerine. Ma nieco przyjemniejszy smak i jest
zdecydowanie bardziej łagodny. Co do napisu na etykiecie, to informacje o
tym, co dany preparat chroni i jak działa są często bardzo umowne. Na
zielonym jest informacja o ochronie dziąseł i zębów, ale on także zapobiega
powstawaniu kamienia.

35. Data: 2006-02-10 22:55:21

Od: "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Repozycji dziąsła dokonuje się jedynie na drodze chirurgicznej.

Jak wygląda taki zabieg ? Mogę gdzieś w necie o tym poczytać ?
I przede wszystkim ... ile kosztuje ? :)

pozdr.

36. Data: 2006-02-10 22:57:09

Od: "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Recesji/zaników dziąseł nie zlikwidujesz żadnym preparatem. Płukanki,

Ale ktoś wcześniej pisał, że jednak coś tam mu pomagało i dziąsła wracały na
zęby :)

pozdr.

37. Data: 2006-02-11 00:37:44

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 10 Feb 2006 19:16:33 +0100, *Radosław Rossa*
<news:dsil7h$f3f$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Paskami ściernymi nie usuwa się kamienia. Takie postepowanie jest
> przynajmniej niewłaściwe, a na dłuższą metę może prowadzić do pogorszenia
> stanu przyzębia (kamień usuwa się w zgoła innym celu).

Jesteś dentystą chyba? To nie bajeruj.
Jak sobie przeszlifuje z jeden raz między zębami, to mu się nic nie stanie,
a za usuniecie kamienia zapłaci wyzyskiwaczowi sporo forsy i za miesiąc
kamień z powrotem będzie miał na zębach. Nie oszukujmy się.

--
Kaja

38. Data: 2006-02-11 09:20:08

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a za usuniecie kamienia zapłaci wyzyskiwaczowi sporo forsy i za miesiąc
> kamień z powrotem będzie miał na zębach. Nie oszukujmy się.

Jestem dentystą i chociażby dlatego nie bajeruję.
Kamień nazębny jest głównym czynnikem podtrzymującym choroby przyzębia.
Bakterie, które się w nim znajdują są znacznie bardziej szkodliwe dla
przyzębia, niż bakterie znajdujące się w płytce. To te bakterie właśnie są
odpowiedzialne za utratę przyczepu łącznotkankowego, co z kolei jest jednym
z najmniej korzystnych objawów szerokopojętych paradontopatii. Dlatego też,
to likwidacja czynnika etiologicznego, a nie ładny wygląd, jest głównym
powodem, dla którego kamień powinno się usunąć.
Kamień powinno się usunąć wykonując tzw. skaling. Właściwe wykonanie
takiego zabiegu jest jedynym gwarantem całkowitego usunięcia kamienia.
Przeszlifowanie kamienia paskiem ściernym nie tylko nie doprowadzi do
usunięcia kamienia, ale może zamaskować jego obecność.
Co do wyzyskiwania: koszty prowadzenia gab. stom. są na prawdę bardzo
wysokie, kursy i szkolenia są bardzo drogie, dlatego ceny sług
stomatologicznych mogą wydawać się wysokie. Jeżeli nie chcesz leczyć się
prywatnie, zawsze pozostaje Tobie leczenie w gabinecie w ramach powszechnego
ubezpieczenia zdrowotnego. NFZ refunduje zabieg usunięcia kamienia.

39. Data: 2006-02-11 09:43:33

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wygląda taki zabieg ? Mogę gdzieś w necie o tym poczytać ?
> I przede wszystkim ... ile kosztuje ? :)

Nie wiem, czy można poczytać o tym w necie - pewnie tak. Ale metod jest
mnóstwo. O wyborze metody decyduje lekarz prowadzący. Poza tym, zanim
przystąpi się do leczenia chirurgicznego, należy wyeliminować wszystkie
możliwe do wyeliminowania czynniki etiologiczne recesji (usunięcie
nieprawidłowych przyczepów wędzidełek, usunięcie zburzen zwarcia, likwidacja
stanu zapalnego przyzębia i zmiana niewłaściwego sposobu szczotkowania).
Ogólnie mówi się o pokrywaniu recesji dziąsła. Można tego dokonać:
przesuwając płat uszypułowany, przeszczepiając błonę śluzową, bądź stosując
tzw. sterowaną regenerację tkanek. Istnieje wiele technik wykonywania
każdego z tych zabiegów.
Niestety - chirurgia peiodontologiczna, czy jak wolisz śluzówkowo dziąsłowa
nie jest tania. Jednocześnie leczenie ch. przyzębia jest długotrwałe i
wymaga oprócz zaangażowania lekarza także dyscypliny ze strony pacjenta.
W necie na pewno coś znajdziesz na temat sterowanej regeneracji tkanek (GTR
od ang. guided tissue regeneration).

40. Data: 2006-02-11 09:57:34

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ktoś wcześniej pisał, że jednak coś tam mu pomagało i dziąsła wracały
> na
> zęby :)

W zależności od ogólnej kondycji organizmu i aktualnego stanu higieny
dziąsłą mogą być w różnej formie (raz mogą być opuchnięte, zaczerwienione, a
innym razem zupełnie zdrowe). Trudno mi powiedzieć, co działo się z sq1euo
(to on o tym pisał). Dziąsła mogą byc obrzęknięte i robić wrażenie
większych, zasłaniając jednocześnie większą część zęba i odsłaniać szyjki w
miarę ustępowania obrzęku.
Pewne jest jedno - dopóki mamy doczynienia z zapaleniem dziąseł, to jest to
proces zupełnie odwracalny. W momencie kiedy doszło do obnażenia korzeni
(czyli "zsunięcia" się dziąsła), albo jakiejkolwiek utraty tkanek w
przebiegu zap. przyzębia, to proces taki się nie odwróci.

Monitorzy Badań Klinicznych
methotrexat
hemoroidy
gojenie sie rany
co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak