Spirytus - rozcieńczanie

1. Data: 2004-01-11 10:46:03

Temat: Spirytus - rozcieńczanie
Od: "fotkom" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu na grupie przeczytalem ze spirytus rozciencza sie w
"specjalny" sposob
Chodzilo o to ze mieszajac 0,5 l 96% spirytusu z 0,5 l wody
nie otrzymamy 1 l 48% spirytusu tylko jakies inne stezenie
czy ktos wie jak sie to oblicza i jak nalezy mieszac aby uzyskac konkretne
stezenie
szukalem na google ale nigdzie nie znalazlem
Z gory dziekuje za podpowiedz
Pozdrawiam
FotkoM

1. Data: 2004-01-11 11:15:08

Temat: Re: Spirytus - rozcieńczanie
Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fotkom" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stezenie
> szukalem na google ale nigdzie nie znalazlem

Alez oczysiwice ze otrzymasz litr 48%! A jak w goodlach nie ma wystarczy
zajrzec do podrecznika szkoly podstawowej:>

Ale powniewaz mam dobre serce;) oto wzor na mieszanie roznych stezen:
(stezenie1*ilosc1+stezenie2*ilosc2)/(ilosc1+ilosc2)

Kalina

--
galeria fotografii:
www.kalina73.republika.pl

1. Data: 2004-01-11 11:57:18

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <btr9j4$q6e$1@atlantis.news.tpi.pl>, fotkom <f...@w...pl>
wrote:

> [...]
> Chodzilo o to ze mieszajac 0,5 l 96% spirytusu z 0,5 l wody
> nie otrzymamy 1 l 48% spirytusu tylko jakies inne stezenie

Owszem, następują kontrakcja spowodowana różnicą wielkości cząsteczek
wody i spirytusu oraz tym, że cząsteczki wody,będąc spolaryzowane,
tworzą łańcuchy. Cząsteczki alkoholu jak gdyby "chowają się" między
łańcuachami cząsteczek wody. (tyle co pamiętam z lekcji chemii, mam
nadzieję, że nie poplątałem)

> czy ktos wie jak sie to oblicza i jak nalezy mieszac aby uzyskac konkretne
> stezenie

Nie znam wzoru. W "Domowym wyrobie win i wódek gatunkowych" Cieślaka
jest tabela, której fragment podaję:

Spirytus 95% mieszamy z wodą aby otrzymać 1 l wódki o mocy:

30% 316 ml spirytusu/708 ml wody
35% 368/658
40% 421/608
45% 474/557
50% 526/505

Władysław

1. Data: 2004-01-11 14:11:08

Od: "fotkom" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest tabela, której fragment podaję:
>
> Spirytus 95% mieszamy z wodą aby otrzymać 1 l wódki o mocy:

Dziekuje bardzo
pozdrawiam
FotkoM

1. Data: 2004-01-12 12:00:10

Od: "EuGeni" <serdel@@newmail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Rosjanie, a naród ten trochę się zna na wódce, twierdzą, że rozcieńczać
należy wrzątkiem, niemal wrzątkiem, w każdym razie bardzo gorącą wodą
przegotowaną. Do tego szczypta soli i szczypta cukru, koneicznie skórka z
cytryny.
To tylko takie uzupełnienie bardzo pożytecznej tabeli.
Nie próbowałem. NIe odpowaidam za wyniki, ale znam człowieka, który tą
wiedzą się podzielił, i przy najbliższej okazji tak właśnie rozcieńczę swój
spirt.

ED

1. Data: 2004-01-12 12:08:48

Od: "marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tworzą łańcuchy. Cząsteczki alkoholu jak gdyby "chowają się" między
> łańcuachami cząsteczek wody. (tyle co pamiętam z lekcji chemii, mam

nie wiem czy tym są spowodowane różnice w stężeniu, sposób łączenia się
cząsteczek
nie wpływa chyba na woltaż :)) ale mogę się mylić ;)
1 cm3 alkoholu etylowego waży 0,78 grama a 1 cm3 wody 1 gram
(wszystko w przybliżeniu) i stąd litr litrowi nierówny (wagowo)
a tym samym procentowo.
Najlepiej miesza się "na oko", można też zakupić spirometr i zobaczyć,
co to nam wyszło tej zimy...

1. Data: 2004-01-12 18:21:52

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Jan 2004 13:00:10 +0100, "EuGeni" <serdel@@newmail.ru>
wrote:

>Rosjanie, a naród ten troch? si? zna na wódce, twierdz?, ?e rozcie?cza?
>nale?y wrz?tkiem, niemal wrz?tkiem, w ka?dym razie bardzo gor?c? wod?
>przegotowan?. Do tego szczypta soli i szczypta cukru, koneicznie skórka z
>cytryny.
>To tylko takie uzupe?nienie bardzo po?ytecznej tabeli.
>Nie próbowa?em. NIe odpowaidam za wyniki, ale znam cz?owieka, który t?
>wiedz? si? podzieli?, i przy najbli?szej okazji tak w?a?nie rozcie?cz? swój
>spirt.
>
>ED

Woda przegotowana - tak ; nigdy kranowa bo bedzie chlorem
smierdziec...
co do cukru i soli to nie wiem ale skorka z cytryny pomaga wrazliwszym
nosom....
;-)
Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2004-01-13 10:07:05

Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
(ciach)
> Najlepiej miesza się "na oko", można też zakupić spirometr i zobaczyć,
> co to nam wyszło tej zimy...
(ciach)

Dołączając sie do dyskusji przedstawiam przepis na mieszanie 1 litra
spirytusu 96%

chcąc rozcienczyć do 70 % - należy dolać 0,39 l wody
i dalej 65% dolać 0,5 l wody
" 60% - 0,63 l "
" 55% - 0,78 l "
" 50% - 0,96 l "
" 45% - 1,18 l "
" 40% - 1,44 l "
" 35% - 1,79 l "
" 30% - 2,24 l "

Owoce do nalewki najlepiej zalewać wódką 70 %

1. Data: 2004-01-16 21:25:39

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Art(Gruby)" <j...@p...net>

[...]

Jeszcze tylko powiedz na co pomaga?
;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2004-01-17 00:55:00

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Jan 2004 22:25:39 +0100, "JerzyN" <0...@m...pl> wrote:

> [...]
>smierdziec...
>co do cukru i soli to nie wiem ale skorka z cytryny pomaga wrazliwszym

Na spleen...
;->>>

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.