Strona główna Grupy pl.rec.dom Spoldzielnia: zaswiadczenie o samodzielnosci lokalu w procesie przygotowawczym... Spoldzielnia: zaswiadczenie o samodzielnosci lokalu w procesie przygotowawczym...

Spoldzielnia: zaswiadczenie o samodzielnosci lokalu w procesie przygotowawczym...

następny post »
From: "olleo" <o...@s...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
Subject: Spoldzielnia: zaswiadczenie o samodzielnosci lokalu w procesie
przygotowawczym...
Date: Sat, 22 Sep 2007 20:43:19 +0200

Czesc,

Spoldzielnia wyslala mi pisemko z oswiadczeniem, ktore mam podpisac o tresci
z grubsza nastepujacej:

"Oswiadczam iz w lokalu, ktory zajmuje (sp-wl.) nie byly i nie sa wykonywane
prace powodujace zmiane przeznaczenia uzytkowania lokalu, lub jakiekolwiek
roboty budowlane bez wymaganych prawem zgod, zgloszen i zezwolen.
Swiadomy odpowiedzialnjosci karnej za podanie nieprawdy, zgodnie z art. 233
KK itd."

Oswiadczenie jest potrzebne by otrzymac zaswiadczenie o samodzielnosci
lokalu w procesie przygotowawczym Uchwaly Zarzadu wyodrebniajacej lokale
nieruchomosci.

Poszukalem w necie o takim zaswiadczeniu i co znalazlem?
=====================
Do wniosku należy dołączyć:
1. Rysunki z posiadanej dokumentacji lub szkice (czyli uproszczone rysunki)
przedstawiające rzuty i przekroje lokali i pomieszczeń przynależnych, z
jednoznacznym opisem pomieszczeń, opatrzone oświadczeniem właściciela, że
przedstawiony stan jest aktualny, a po zakończeniu budowy/przebudowy nie
zostały wprowadzone żadne zmiany, dodatkowo należy dołączyć:
- dla lokali w budynkach nowo wzniesionych - kopię pozwolenia na
użytkowanie, zaświadczenia, zawiadomienia o zakończeniu budowy,
- dla lokali przebudowanych po oddaniu do użytkowania budynku - kopię
pozwolenia na budowę, zaświadczenia, zgłoszenia prowadzenia robót
budowlanych,
2. W przypadku braku ww. rysunków - inwentaryzację budowlaną odpowiedniej
części budynku wykonaną przez osobę z uprawnieniami budowlanymi lub szkice
(czyli uproszczone rysunki) przedstawiające rzuty i przekroje lokali i
pomieszczeń przynależnych, z jednoznacznym opisem pomieszczeń, opatrzone
oświadczeniem właściciela, że przedstawiony stan jest aktualny, a po
zakończeniu budowy/przebudowy nie zostały wprowadzone żadne zmiany. Szkice
powinny być dodatkowo opatrzone oświadczeniem osoby posiadającej uprawnienia
budowlane, że dany lokal spełnia wymogi art. 2 ust 2 ustawy z dnia 24
czerwca 1994 r. O własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r., Nr
80, poz. 903 z późniejszymi zmianami) i może służyć swemu przeznaczeniu.
=====================

Poniewaz nie wiem, czy lokal w 100% jest zgodny z oryginalnymi planami i nie
jestem jego wlascicielem od poczatku, to nie jestem w stanie w podpisac
takiego oswiadczenia.

Z tego, co znalazlem, wynika, iz oswiadczenie o pracach budowlanych, na
ktore sa wymagane pozwolenia, zgloszenia i zgody, do otrzymania wspomnianego
zaswiadczenia nie sa wymagane.

Co radzicie?

Jak myslicie? Czy przeszloby, gdybym im dostarczyl szkic lokalu z
oswiadczeniem, iz stan jest aktualny oraz oswiadczeniem osoby z
uprawnieniami, iz lokal spelnia wymogi ww. ustawy?

A moze olac szkice i przerobic ich oswiadczenie, tj. usunac czesc o robotach
budowlanych i tylko sprawdzic, czy lokal spelnia wymogi ww. ustawy?

p.s. czy spoldzielnia powinna mi dac okreslony czas na odpowiedz (np. 30
dni), czy moze sobie wyznaczyc date zlozenia oswiadczenia?
--
Olleo