Stojak na telewizor, ale meblowy

1. Data: 2016-10-29 23:02:09

Temat: Stojak na telewizor, ale meblowy
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

Rozglądam sie od dłuższego czasu i nie widzę w sklepach. Może jestem
jedyny na świecie.

Poszukuję czegoś w rodzaju mebla do telewizora i zestawu klamortów do
niego (blue ray, wzmacniacz, konsola itd).

Mebel z grubsza powinien wyglądać tak: Niska szafka na klamotry na
wysokich nogach (roomba), za szafką szeroka płyta meblowa, wysoka na
jakieś 1.5m, płyta ta słuzy jako maskownica dla kabli, wieszak na
głośniki itd. Telewizor >50" wieszany na tej płycie (nie na scianie).
Płyta na tyle szeroka że wystaje po obu stronach tv. Jak by było na
kółkach...

Cele:
a) ukrycie okablowania
b) całość łatwa do przesuwania
c) brak demolowania ściany

Mogę sobie taki mebel samodzielnie zrobić, ale w przypadku pionowej
wysokiej płyty meblowej będzie cieżko osiągnąć sztywność samą plyta,
więc czeka mnie dziarganie a może i spawanie jakiegoś szkieletu. Szukam
więc gotowca.

Widziałem taki mebel zrobiony samodzielnie, ale tam płyta meblowa była
mocowana do ściany. Jak chcę przesuwalną co oznacza szkielet.

Widział ktoś coś takiego? Na razie Ikea, BRW przeglądniete i nic tego
typu nie widzę.

Takie coś dalece odbiegające od koncepcji:

1)
http://i.dobrzemieszkaj.pl/i/14/95/09/940/sciana-z-t
elewizorem-20-pomyslow-z-6.jpg
2) http://obrazki.diyaudio.pl/23984/otsu6faqxyjmy8yxaqe
q_1423505981.jpg

2. Data: 2016-10-30 00:01:00

Temat: Re: Stojak na telewizor, ale meblowy
Od: wowa <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie widzę.
>
> Takie coś dalece odbiegające od koncepcji:

Wiem że o gustach itd ale to wygląda okropnie. Jedyny sens to że chcesz
zasłonić jeszcze gorszą ścianę. I bardzo niewygodnie ogląda się wysoko
zamontowany TV. Dla ukrycia kabli możesz go zamontować na jakimś
profilu i kable puścić wewnątrz. Można dorobić zawias do obracania.
Wojtek

3. Data: 2016-10-30 01:52:41

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

z mojego skromnego doswiadczenia wynika ze ogolnie telewizor sie marnie oglada.

4. Data: 2016-10-30 10:01:04

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-10-30 00:01, wowa wrote:
> Wiem że o gustach itd ale to wygląda okropnie. Jedyny sens to że chcesz
> zasłonić jeszcze gorszą ścianę.

Nie zupełnie. Chciałbym mieć możliwość swobodnego przestawienia mebla.
prawdopdoobnie uklad salonu zmieni się.

> I bardzo niewygodnie ogląda się wysoko
> zamontowany TV.

TV jest tam głównie do wysokości takiej aby podczas siedzenia na kanapie
środek TV był nieco wyzej niż oczy. Pi x drzwi to oznacza wysokośc
całości jakies 1.5m. I, przyznaje, używam TV to filmów i konsol.

> Dla ukrycia kabli możesz go zamontować na jakimś profilu
> i kable puścić wewnątrz. Można dorobić zawias do obracania.

No super, ale to jest zabawa w spawanie. Co oznacza zakup inwetera,
narzędzi, nauczenie się, potem trzeba kupić coś do polerowania, zrobic
warsztat lakierniczy itd. Dla jednego stojaka tv nie warto a efekt
będzie kiespki jak to u uczacego się. Dłubanie własnoręcznie mogę zrobić
z płyta meblową ale bez szkieletu nie uzyskam sztywności.

5. Data: 2016-10-30 10:53:45

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-29 23:02, obywatel Sebastian Biały uprzejmie donosi:
> [...]
> typu nie widzę.
>
> Takie coś dalece odbiegające od koncepcji:

Przymykając oczy na paskudność tych ołtarzyków da się zrobić.
Jak każdą meblościankę.
Ale raczej nie licz na zakup w sieciówce.

6. Data: 2016-10-30 12:27:30

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-10-30 10:53, Qrczak wrote:
> Przymykając oczy na paskudność tych ołtarzyków da się zrobić.
> Jak każdą meblościankę.

Już to napisałem. Nie ma potrzeby cytować całości aby powtorzyć to samo.

> Ale raczej nie licz na zakup w sieciówce.

W sieciówkach bylem, szukam innego miejsca.

7. Data: 2016-10-30 13:11:04

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-30 12:27, obywatel Sebastian Biały uprzejmie donosi:

> Już to napisałem. Nie ma potrzeby cytować całości aby powtorzyć to samo.

Ale chęć jest.

> W sieciówkach bylem, szukam innego miejsca.

Stolarz meblowy u was jest zawodem na wymarciu?

8. Data: 2016-10-30 17:16:50

Od: wowa <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zupełnie. Chciałbym mieć możliwość swobodnego przestawienia mebla.
> prawdopdoobnie uklad salonu zmieni się.

No i dobrze, zamontuj profil do dolnej szafki.

> TV jest tam głównie do wysokości takiej aby podczas siedzenia na kanapie
> środek TV był nieco wyzej niż oczy. Pi x drzwi to oznacza wysokośc całości
> jakies 1.5m. I, przyznaje, używam TV to filmów i konsol.

Aż poszedłem zmierzyć, środek TV mam na wysokości 105cm i jest dobrze
dla osoby na fotelu (wysokość oczu) i na krześle.

> [...]
> to u uczacego się. Dłubanie własnoręcznie mogę zrobić z płyta meblową ale bez

Można by zrobić bez spawania ale łatwiej znaleź ślusarza który to
wykona. na pewno będzie znał lakiernika czy galwanizera - w zależności
od wykończenia.
Sztywność płyty osiągniesz dając pionowe listwy (drewno) na kołki i
klej. Dasz listwy dłuższe to masz od razu mocowanie do szafki.
Odporność na skręcanie powinna zapewnić jedna listwa przy górnej
krawędzi.
I żebyśmy się zrozumieli, to tylko moje pomysły na rozwiązanie problemu
a nie prawdy objawione :)
Wojtek

9. Data: 2016-10-30 17:34:15

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-10-30 17:16, wowa wrote:
> Aż poszedłem zmierzyć, środek TV mam na wysokości 105cm i jest dobrze
> dla osoby na fotelu (wysokość oczu) i na krześle.

Środek telewizora nie jest tym samym co wysokośc płyty meblowej.

> Sztywność płyty osiągniesz dając pionowe listwy (drewno) na kołki i
> klej.

Drewno elastyczne jest. Nie przypuszczam żeby półtora metra płyty
meblowej dało się ustablizować byle tyczką. Mówie z praktyki - miałem
kiedyś wieszak z lustrem o podobnej kontrukcji wzmacniany na plecach
solidnymi listwami. Nie był stabilny, wieszanie płasza powodowało
widoczne bujanie.

10. Data: 2016-10-30 17:35:33

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-10-30 13:11, Qrczak wrote:
> Stolarz meblowy u was jest zawodem na wymarciu?

To ostateczność ponieważ tacy stolarze nie biorą się za robote za darmo.
Jeden okoliczny jest nawet jak tasówkarz. Nie rozmawia bez zaliczki.

Problemy z pralką
jak uszczelnić zlewozmywak
Nowego Prezesa PiS
[ ISM ] A First Course in String Theory, 2004, by Barton Zwiebach
Jaka żywica epoksydowa?