Strogonof

1. Data: 2003-03-03 16:17:05

Temat: Re: Strogonof
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości
news:b4025k.22c.1@Konrad.Brywczynski...
> To daj ją jakiejś nielubianej koleżance albo przemianuj tytuł
> przepisu zgodnie z fantazją na coś mniej mylącego. Bo to przepis
> na danie barowe podszywające się pod tę zacną potrawę.

Sluchaj, masz przepis swoj, ja mam swoj, ktory zreszta przywiozla babcia.
Szanuj to co pisza inni, bo zachowujesz sie teraz troche prostacko.

Marta

1. Data: 2003-03-03 16:37:29

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> Sluchaj, masz przepis swoj, ja mam swoj, ktory zreszta przywiozla babcia.
> Szanuj to co pisza inni, bo zachowujesz sie teraz troche prostacko.

Poproszono o przepis na pewne danie. Ty podałaś na coś, co się pod nie
podszywa. Nie twierdzę, że to nie jest smaczne, ale to co innego. A
ponieważ lubię, jak się rzeczy nazywa po imieniu, to prostuję. Rób
sobie, co chcesz i nazywaj, jak chcesz. Tylko nie mąć ludziom w głowach.

Nie mówiąc o tym drobiazgu, że proponujesz do dania, które ma w nazwie
wołowinę zastosowanie opcjonalnie wieprzowiny. Może jeszcze tofu?
/o krojeniu w paski pisał już Marian/

Argumenty typu: a ja tak mam napisane w książce albo przepis jest
od babci mnie nie przekonują. Zwłaszcza, że nie piszesz, co to za
książka.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

1. Data: 2003-03-03 16:48:44

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> a écrit dans le message de
news: b...@K...Brywczynski...

> Boeuf Stroganow
> Tu masz przepis wg. Neli Rubinstein:

http://groups.google.com/groups?q=rubinstein+group:p
l.rec.kuchnia+author
:konrad%40brywczyn

ski.tk&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=aeq4o4.14k.1
%40Konrad.Brywczynsk
i&rnum=1

> /zwróć uwagę, że nie ma tam żadnych pieczarek/

Popieram Konrada, czesciowo. W moim "Larousse gastronomique" w przepisie
na "boeuf Strogonoff" NIE MA pomidorow, ale SA pieczarki.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-03-03 16:53:42

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:b40102$beu$1@tem.asynchrone.net,
Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> napisał(a):
> Popieram Konrada, czesciowo. W moim "Larousse gastronomique" w
> przepisie na "boeuf Strogonoff" NIE MA pomidorow, ale SA pieczarki.

Tam jest cały przepis? Możesz przytoczyć? Bo dla mnie przepis Neli
wygląda tak logicznie i elegancko, że dodawanie pieczarek wygląda
na wariację na temat.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2003-03-03 16:55:47

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> Nie mówiąc o tym drobiazgu, że proponujesz do dania, które ma w nazwie
> wołowinę zastosowanie opcjonalnie wieprzowiny.
Tak proponuje, gdyzalbowiem niektorzy nie uzywaja wolowiny z wiadomych
powodow, a taka jest rownie smaczna. A jak widac napisalam "wolowej" jako
pierwsza i raczej myslacy czlowiek wie o co chodzi :)

> Argumenty typu: a ja tak mam napisane w książce albo przepis jest
> od babci mnie nie przekonują. Zwłaszcza, że nie piszesz, co to za
> książka.

Jak to nie? Kucharska ;)

Ja nie miweszam w glowach :) Ja przekazuje przepisy, ktore w mojej rodzinie
stosuje sie od dawna, innym ludkom :))
Mam nadzieje ze tym, ktorzy je stosuja - smakuja :) i ze nie przeszkadza im
to, ze podaje rozne opcje przygotowania ich :)

Marta

1. Data: 2003-03-03 16:57:12

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
> Popieram Konrada, czesciowo. W moim "Larousse gastronomique" w przepisie
> na "boeuf Strogonoff" NIE MA pomidorow, ale SA pieczarki.

Kurcze, polaczymy wersje roznych wspanialych ksiazek i wyjdzie w koncu nawet
moja wersja ;))))

Marta

1. Data: 2003-03-03 17:35:27

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Trzaska napisał:

> [...]
> Mam nadzieje ze tym, ktorzy je stosuja - smakuja :) i ze nie przeszkadza im
> to, ze podaje rozne opcje przygotowania ich :)

Ale sa to przepisy na dania podawane w Twojej rodzinie, ktore nie sa
przepisami na oryginalne dania.
Tu popieram Konrada - ja jak chce zrobic boef strogonoffa to go robie
ale jak dodam kukurydzy z puszki to to juz strogonoff nie jest.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-03 17:38:32

Od: "Irek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kurcze, polaczymy wersje roznych wspanialych ksiazek i wyjdzie w koncu
nawet
> moja wersja ;))))

Ja was wszystkich pogodze :-)))
Moja tesciowa wieloletni mistrz kuchni w roznych knajpach wie ze pod ta
nazwa podawano wieprzowa watrobke z pieczarkami i tez bylo smacznie. Co kraj
to obyczaj :-)) Jak ogladam Maklowicza ktory wszedzie preferuje olej
bezsmakowy z oliwek i maslo to zatanawiam sie co sie stalo z normalnym
smacznym olejem rzepakowym (butelki z lakiem) i smalcem, czyli naszym
rdzennym tluszczem do dan smazonych ze o tatarze niewspone.
Tak na marginesie jako ciekawostke z zycia :-)) kupiona za prawdziwe dolary
w pewexie najdrozsza oliwa z oliwek i dodana do tatara ...............a
potem wszystko do smieci :-((( nie pomoglo zadne odsaczanie.

pozdrawiam
Irek

1. Data: 2003-03-03 17:38:53

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tu popieram Konrada - ja jak chce zrobic boef strogonoffa to go robie
> ale jak dodam kukurydzy z puszki to to juz strogonoff nie jest.

Przeczytaj te kilka innych postow, a wyczytasz ze nie tylko ja napisalm o
pieczarkach czy koncentracie pomidorowym :)
a korniszony dodalam tylko jako "mozna dodac..." :)

Marta

1. Data: 2003-03-03 17:41:37

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozatym, dziwne ze jak kiedys z Afim i kims jeszzce podalismy Ci przepis na
wyzej wymienionego, nie mialas nic przeciwko tym pieczarkom :)

Marta

PIZZA CIASTO WIEM WIEM BYŁO NIE RAZ ALE...
Pieczeń rzymska
Tort kaszubski (P)
pilne- bażant
pomocy! murzynek!