Strogonof

1. Data: 2003-03-02 21:50:01

Temat: Strogonof
Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie wiem czy napisałam poprawnie nazwę , ale kiedys koleżanka powiedziła ze
to jest ok, czy mogłby ktos podac przepis
AP

1. Data: 2003-03-03 06:30:17

Temat: Re: Strogonof
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Nie wiem czy napisałam poprawnie nazwę , ale kiedys koleżanka powiedziła
ze
> to jest ok, czy mogłby ktos podac przepis

Gwoli wyjasnienia - to jest pyszne! :)

Boef Strogonoff

1/2 kg poledwicy wolowej lub wieprzowej
1/2 kg pieczarek
10 dkg masla
pol cebuli
lyzka maki
szklanka gestej smietany
pol, szklanka bulionu, rosolu
lyzka koncentratu pomidorowego
mozna dodac 4 posiekane korniszony - kiedys robilismy z tym, teraz nie
dodajemy aczkolwiek tez smaczne

Mieso pokroic w kostke obrumienic na patelni (na masle), posolic ,
popieprzyc
pieczarki oczyscic, pokroic w kostke, ptastry grubsze - obrumienic na masle,
potem posolic i wrzucuc do miesa. Cebule zetrzec na tarce.

Sos:
rosol wymieszac z maka i smietana, dodac koncenytrat. dodac do miesa :)
mozna doprawic maggi
i gotowe a jakie smaczne .. palce lizac :)

dobre zarowno do ziemniakow, ryzu jak i bulki

Marta

1. Data: 2003-03-03 08:47:23

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:b3tua8$q3v$1@wroclaw.wro.vectranet.pl,
Agnieszka <a...@w...pl> napisał(a):
> Witam
> Nie wiem czy napisałam poprawnie nazwę , ale kiedys koleżanka
> powiedziła ze to jest ok, czy mogłby ktos podac przepis

Boeuf Stroganow
Tu masz przepis wg. Neli Rubinstein:
http://groups.google.com/groups?q=rubinstein+group:p
l.rec.kuchnia+author:konrad%40brywczyn
ski.tk&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=aeq4o4.14k.1
%40Konrad.Brywczynski&rnum=1

/zwróć uwagę, że nie ma tam żadnych pieczarek/

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2003-03-03 09:35:03

Od: "Marian" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis Marty jest doskonały z tym, że jest to gulasz, a nie prawdziwy
Boeuf Strogonow.
Strogonow jest potrawą bardzo prostą, efekt zależy od dobrego surowca
(polędwica lub rostbef), nie potrzeba tu żadnych udziwnień. Mięso musi być
pokrojone w paski. Najpierw rumieni się cebulę pokrojoną w piórka, potem na
tłuszczu po cebuli ostro i krótko podrumienia się paski mięsa (nie nakładać
za wiele mięsa na patelnię na raz), pod koniec smażenia oprósza się je mąką.
Usmażoną cebulę i mięso przekłada się do rondelka, dodaje koncentrat
pomidorowy, podlewa odrobiną wody, przyprawia pieprzem, papryką, dodaje
trochę śmietany i krótko poddusza.
Ot i cała filozofia.
Pozdrowieni
Marian

1. Data: 2003-03-03 10:15:09

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:b3v7kc$me2$1@nemesis.news.tpi.pl,
Marian <m...@o...pl> napisał(a):
> przekłada się do rondelka, dodaje koncentrat pomidorowy,

Pomidory???

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2003-03-03 10:56:11

Temat: Odp: Strogonof
Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jednak proponuje poszerzyc skladniki o korniszony, o ktorych wspomniala
Marta. Podduszone czynia strogonowa strogonowem :))

1. Data: 2003-03-03 15:51:42

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Przepis Marty jest doskonały z tym, że jest to gulasz, a nie prawdziwy
> Boeuf Strogonow.

Ja mam wlasnie taki przepis na Boef Strogonowa:)
I powiem ze jest lepszy niz taki bez pieczarek - bo takowy tez jadlam :)
I nie jest to udziwnienie :)
> Strogonow jest potrawą bardzo prostą, efekt zależy od dobrego surowca

Pozatym nie widze w tym co ja podalm niczego trudnego, a to co Ty podajesz,
jest tym samym, aczkolwiek bez pieczarek
:)

Marta

1. Data: 2003-03-03 15:52:37

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości
> Boeuf Stroganow
> Tu masz przepis wg. Neli Rubinstein:
> /zwróć uwagę, że nie ma tam żadnych pieczarek/

A wmoim sa :) i w mojej ksiazce kucharskiej tez sa:)

Marta

1. Data: 2003-03-03 15:55:02

Od: "ireknow" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wszystkie przepisy na Strogonofa mówią o
smażeniu,duszeniu,papryce,ogórkach itp.
Kwintesencją smaku jest jednak aromat pieczarek,pomidorów i mięsa tj.
polędwicy wołowej lub wieprzowej.
Przyprawy: sól i pieprz (wyłącznie).
Proporcje składników nie muszą być jednak zachowane idealnie

Składniki:
polędwica wołowa lub wieprzowa- 0,60-0,80 kg
pieczarki- 0,40kg (najlepsze małe których nie trzeba kroić)
cebula średnia- 4 szt.
przecier pomidorowy-1 op. (włoski w kartonikach bez przypraw)
śmietana słodka 30%- 1 op.
olej słonecznikowy lub sojowy
mąka
sól
pieprz czarny świeżo mielony

Przygotowanie:
1.cebulę kroimy drobno, lekko obsmażamy na patelni na oleju i przekładamy do
rondla
2.pieczarki obsmażamy na gorącym oleju małymi porcjami by nie puściły wody i
do rondla
3.do rondla z cebulą i pieczarkami dodajemy przecier pomidorowy, śmietanę i
dusimy na
minimalnym ogniu (krótko by nie uleciał aromat grzybów i cebuli)
to co powyżej zaczyna się rozgrzewać bo przecier i śmietana są zimne a my w
tym czasie:
4.kroimy polędwicę w paski niezbyt cienkie
5.pokrojone mięso wkładamy do miski, polewamy olejem i mieszamy (tak by
każdy kawałek
mięsa był wilgotny od oleju-tylko wilgotny)
6.gdy sos będzie gorący zagęszczamy go i doprawiamy solą i pieprzem
7.zaczynamy wrzucać wilgotne od oleju mięso na suchą, rozgrzaną patelnię i
obsmażamy
krotko (jak najkrócej) małymi porcjami tak by mięso minimalnie się
przyrumieniło (wystarczy jak
na wierzchu w większości będzie miało biały kolor - w środku musi być
surowe )
7.obsmażone mięso wprost z patelni wrzucamy do sosu którego w tym momencie
już nie
podgrzewamy(wskutek gorąca mięso dojdzie i będzie przy tym bardzo
delikatne), mieszamy
i podajemy na stół z np. kluseczkami francuskimi i gotowanymi brokułami z
masełkiem
SMACZNEGO!!!

P.S. Przygotowanie potrawy trwa ok. 30min. Zamiast mięsa w trybie awaryjnym
można użyć wątróbki drobiowej lub wieprzowej tylko w tym przypadku trzeba
wydłużyć trochę czas smażenia.

1. Data: 2003-03-03 16:08:01

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:b3vtnl$b2l$1@atlantis.news.tpi.pl,
Marta Trzaska <m...@m...net.pl> napisał(a):
> A wmoim sa :) i w mojej ksiazce kucharskiej tez sa:)

To daj ją jakiejś nielubianej koleżance albo przemianuj tytuł
przepisu zgodnie z fantazją na coś mniej mylącego. Bo to przepis
na danie barowe podszywające się pod tę zacną potrawę.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

PIZZA CIASTO WIEM WIEM BYŁO NIE RAZ ALE...
Pieczeń rzymska
Tort kaszubski (P)
pilne- bażant
pomocy! murzynek!