Swinski filet

From: waldemar z domu <w...@t...de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Swinski filet
Date: Sun, 30 Dec 2001 20:09:18 +0100

> --------------------
> A nie zlitowalbys sie na listowa nowicjuszka i dal przepis na tego
> swinskiego fileta??? Mozesz na priva jak nie chcesz na liste.

Filet z orzechami był tu ostatnio już przedstawiany, zapomniałem przez
kogo: proszę się zgłosić!!

ja podam tylko moje modyfikacje:
filet nr. 1:
egzemplarz miał 650g. Został ogolony ze zbytniego tłuszczu i żyłek. Nacięty
wzdłuż. Środek wysmarowałem maziagą złożoną z białka jajka, drobno
posiekanych migdałów (jakieś 50g) i trzy łyżki musztardy gruboziarnistej z
octem ziołowym (bo taką miałem). Oczywiście sól i pieprz dookoła i w
środku. Fileta nie spiąłem wykałaczkami, bo mi się nie udało, tylko
zszyłem. Drania do patelni na sklarowane masło, dobrze obsmażyłem ze wsiech
stron, owinąłem w folię alu i do piekarnika (niskotemperaturowo < 100°)
zaparkować.

filet nr. 2:
Przygotowanie podobne, ale do środka leci tylko ostra (naprawdę ostra)
musztarda (Löwensenf), zmieszana z solą, pieprzem i łyżką majeranku (otrzeć
przed wsypaniem, aby aromat wylazł). Tyż obsmażyć, w folię i do piekarnika.

Wyciągasz filet 1 i do patelni. Dodajesz śmietany i ew. wody (ja musiałem
dodać, bo by się krówki na słono zrobiły), jeszcze trochę drobno
posiekanych migdałów i pypkasz jakieś 15 min pod przykryciem.

No i gotowe. Ten filet 1 to oryginał z listy, tylko migdały zamiast
orzechów no i ta "specjalna aromatyczna musztarda"

Waldek