Szarlotka. Prawda i mit.

1. Data: 2004-08-24 22:57:05

Temat: Szarlotka. Prawda i mit.
Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> zwrócił błąd:

> Rzekłbym, że temat poruszony przez kolegę jakby z TG zbacza, a że mam inne
> mniemanie o składzie szarlotki (bez mąki, a i drożdże jakieś podejrzane mnie
> się wydają -- chyba, że w barszo wczesnym stadium) to:

> FUT: pl.rec.kuchnia

Witam Szanowne Grupowiczki i Grupowiczów.

Zostałem skierowany na Waszą grupę przez kolegę z innej grupy, dlatego
proszę o wyrozumiałość. Pytania wydadzą się wielu z Was banalne, ale sprawa
dla mnie i jak widać dla kolegi jest za trudna:
Czy do wyrobu szarlotki używa się w ogóle mąki? A drożdży? A może są różne
ciasta pod tą nazwą (powiedzmy, że w Polsce żeby za bardzo nie szaleć)
których wspólnym składnikiem są jabłka czy coś w tym stylu? Będę wdzięczny
za odpowiedź osób bardziej obeznanych z tematem. TIA.

Dodam, że przeszukałem grupę z kluczem "szarlotka", ale przepisy były tak
różnorodne, że zacząłem żywić obawy czy aby na pewno dotyczą tego samego
tematu. Prawdę mówiąc wszystkie miały w skłądzie mąkę, ale kolega jest
pewien że to nie jest niezbędne... Da się czymś zastąpić? Przyszło mi na
myśl też, że szarlotka wcale nie musi byc ciastem, ale to chyba nie jest
możliwe?

Saiko Kila -- JID: s...@c...pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze
możesz nim gościa walnąć..." (Snatch, 2000)

1. Data: 2004-08-25 06:41:21

Temat: Re: Szarlotka. Prawda i mit.
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
> Czy do wyrobu szarlotki używa się w ogóle mąki? A drożdży?

Witam :) Odświeżajace pytanie :)
Mąka zdecydowanie tak, drożdże nie. Ciasto tzw. kruche lub półkruche.

> Prawdę mówiąc wszystkie miały w skłądzie mąkę, ale kolega jest
> pewien że to nie jest niezbędne... Da się czymś zastąpić?

??? Nic mi o tym nie wiadomo :)))

Przyszło mi na
> myśl też, że szarlotka wcale nie musi byc ciastem, ale to chyba nie jest
> możliwe?

Noo, szarlotka można powiedzieć na drinka o składzie: żubrówka z sokiem
jabłkowym :) Moze to kolega miał na myśli?
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-25 09:18:37

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek wrote:

> Noo, szarlotka można powiedzieć na drinka o składzie: żubrówka z sokiem
> jabłkowym :) Moze to kolega miał na myśli?

A tiramisu mozna nazwac dowolny deser z kawa i kakao ;)

th.

1. Data: 2004-08-25 09:30:21

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Saiko Kila wrote:
> [...]
> pewien że to nie jest niezbędne... Da się czymś zastąpić? Przyszło mi na
> myśl też, że szarlotka wcale nie musi byc ciastem, ale to chyba nie jest

Jak dla mnie szarlotka to kruche lub polkruche ciasto z jablkami.
Ale nie kloce sie, bo nie znam definicji. Natomiast istnieja oczywiscie
ciasta z jablkami bez maki jak chocby takie, gdzie miesza sie w rownych
ilosciach grysik, bulke tarta i cukier i to uklada sie w formie
warstwami na zmiane z tartymi jablkami i obklada margaryna.

Tak czy inaczej uwielbiam wszelkie ciasta z jablkami, czy sa szarlotkami
czy tez nie
Maria

1. Data: 2004-08-25 12:45:07

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Gusiek <a...@W...onet.pl> zwrócił błąd:

> Witam :) Odświeżajace pytanie :)
> Mąka zdecydowanie tak, drożdże nie. Ciasto tzw. kruche lub półkruche.

Właściwie to zawsze myślałem że to na dole to drożdżowe, a na górze kruche.

> ??? Nic mi o tym nie wiadomo :)))

Che che...

> Noo, szarlotka można powiedzieć na drinka o składzie: żubrówka z sokiem
> jabłkowym :) Moze to kolega miał na myśli?

Włąściwie to nie wiem co pił pod tą nazwą, nie wykluczam że coś takiego
istnieje i jest przez niego czasami pijane. I że wpływa na ciało i umysł.
Dziekuję za odpowiedzi. Myślę że wyjaśniają wszelkie wątpliwości. Prawda,
Tom? ;)

1. Data: 2004-08-25 12:45:10

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Maria <m...@g...com> zwrócił błąd:
> [...]
> warstwami na zmiane z tartymi jablkami i obklada margaryna.
>
> Tak czy inaczej uwielbiam wszelkie ciasta z jablkami, czy sa szarlotkami

Dziękuje za opinię, właśnie tez uważam że nie wszystko co z jabłkiem to
szarlotka! :)

1. Data: 2004-08-25 13:15:04

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuje za opinię, właśnie tez uważam że nie wszystko co z jabłkiem to
> szarlotka! :)

Bardzo trafne podsumowanie ;)

1. Data: 2004-08-25 13:15:59

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właściwie to zawsze myślałem że to na dole to drożdżowe, a na górze
kruche.

Niee ;) Takich cudów nie ma :) Drożdżowe ciasto to takie jak np. w makowcu,
albo jagodzianka :)

1. Data: 2004-08-25 15:38:42

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Gusiek <a...@W...onet.pl> zwrócił błąd:

> Niee ;) Takich cudów nie ma :) Drożdżowe ciasto to takie jak np. w makowcu,
> albo jagodzianka :)

Tylko że to w szarlotce na dole jest takie miękkie jak drożdżowe, dlatego
tak myslałem. No i zdawało mi się że ono rośnie przed pieczeniem, ale
pewnie jednak nie.

1. Data: 2004-08-25 15:48:10

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tylko że to w szarlotce na dole jest takie miękkie jak drożdżowe, dlatego
> tak myslałem. No i zdawało mi się że ono rośnie przed pieczeniem, ale

Na pewno nie. Przynajmniej nie szarlotka. A miękkie jest pewnie, jak się
rozmoczy od jabłek :)

Mieso
Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(
jak zrobic sos czosnkowy ze SPHINXA
kuchnia portugalska - pulpety rybne - szybko i tanio
Pomozcie jak mozecie