Szarlotka. Prawda i mit.

From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Szarlotka. Prawda i mit.
Date: Wed, 25 Aug 2004 00:57:05 +0200

Proces 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> zwrócił błąd:

> Rzekłbym, że temat poruszony przez kolegę jakby z TG zbacza, a że mam inne
> mniemanie o składzie szarlotki (bez mąki, a i drożdże jakieś podejrzane mnie
> się wydają -- chyba, że w barszo wczesnym stadium) to:

> FUT: pl.rec.kuchnia

Witam Szanowne Grupowiczki i Grupowiczów.

Zostałem skierowany na Waszą grupę przez kolegę z innej grupy, dlatego
proszę o wyrozumiałość. Pytania wydadzą się wielu z Was banalne, ale sprawa
dla mnie i jak widać dla kolegi jest za trudna:
Czy do wyrobu szarlotki używa się w ogóle mąki? A drożdży? A może są różne
ciasta pod tą nazwą (powiedzmy, że w Polsce żeby za bardzo nie szaleć)
których wspólnym składnikiem są jabłka czy coś w tym stylu? Będę wdzięczny
za odpowiedź osób bardziej obeznanych z tematem. TIA.

Dodam, że przeszukałem grupę z kluczem "szarlotka", ale przepisy były tak
różnorodne, że zacząłem żywić obawy czy aby na pewno dotyczą tego samego
tematu. Prawdę mówiąc wszystkie miały w skłądzie mąkę, ale kolega jest
pewien że to nie jest niezbędne... Da się czymś zastąpić? Przyszło mi na
myśl też, że szarlotka wcale nie musi byc ciastem, ale to chyba nie jest
możliwe?

Saiko Kila -- JID: s...@c...pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze
możesz nim gościa walnąć..." (Snatch, 2000)