Tętno 35

1. Data: 2008-10-16 20:00:31

Temat: Tętno 35
Od: "GAL" <G...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mężczyzna 60 lat ma tętno 35. Jak to komentować?

GAL

2. Data: 2008-10-16 21:15:58

Temat: Re: Tętno 35
Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GAL" <G...@T...pl> napisał w wiadomości
> Mężczyzna 60 lat ma tętno 35. Jak to komentować?

W ogóle nie komentować. Chory powinien spotkać się z lekarzem w trybie
pilnym. Trzeba zebrać wywiad, zbadać, wykonać badania dodatkowe (po
pierwsze EKG) i zdecydować, czy i jak leczyć.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2008-10-16 21:48:00

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

GAL pisze:
> Mężczyzna 60 lat ma tętno 35. Jak to komentować?

Kolarz hiszpański Miguel Induráin miał tętno spoczynkowe 28! :)
Kenijscy biegacze maratończycy mają tętno spoczynkowe w granicach 35-40
i dodatkowo bardzo niskie ciśnienie krwi. Generalnie im ktoś ma lepszą
kondycję fizyczną i jest bardziej wytrenowany to tętno spoczynkowe jest
niższe.

Ale jeżeli ktoś sportu wytrzymałościowego nie uprawia i jest w bardzo
dojrzałym wieku to raczej niskie tętno nie jest objawem zdrowym, chyba
że to było mierzone podczas długiego leżenia lub snu?

STranger

4. Data: 2008-10-17 00:15:13

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Kolarz hiszpański Miguel Induráin miał tętno spoczynkowe 28! :)
> Kenijscy biegacze maratończycy mają tętno spoczynkowe w granicach 35-40

tętno spoczynkowe 40 to ja mam, po kilku miesiącach treningów. No, może 45.
W zasadzie każdy sportowiec trenujący nawet amatorsko sporty
wytrzymałościowe ma tętno mniej więcej w tych granicach, oczywiście
spoczynkowe (czyli mierzone po kilkunastu minutach swobodnego leżenia, bez
żadnego ruchu w czasie pomiaru).

5. Data: 2008-10-17 15:26:59

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> tętno spoczynkowe 40 to ja mam, po kilku miesiącach treningów. No, może 45.

Gratuluję. To oznaka świetnej kondycji. :)

> [...]
> wytrzymałościowe ma tętno mniej więcej w tych granicach, oczywiście
> spoczynkowe (czyli mierzone po kilkunastu minutach swobodnego leżenia, bez

Zgadza się. Każdy człowiek regularnie uprawiający sporty
wytrzymałościowe ma niższe tętno niż ludzie nie ruszający się zbytnio.
Też się pochwalę, że mam czasami niskie tętno 42-55. Zwykle jest tak
wieczorami gdy siedzę i odpoczywam i nic mnie chwilowo nie stresuje :)
Czuję się dobrze z taki tętnem. Oczywiście w każdej chwili tętno może
skoczyć na 100 gdy zrobię nagle powiedzmy 10 przysiadów ;)
Ciekawe z czego wynika niższe tętno u sportowców... Czy z większej siły
wyrzutowej serca (siły skurczu przedsionków) i z ogólnie większego
wytrenowanego mięśnia sercowego niż mają przeciętni mało aktywni
fizycznie ludzie?

STranger

6. Data: 2008-10-18 03:51:13

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> [...]
> wyrzutowej serca (siły skurczu przedsionków) i z ogólnie większego
> wytrenowanego mięśnia sercowego niż mają przeciętni mało aktywni

głównie faktycznie z budowy serca (ale które szczegóły to nie powiem), ale
nie tylko. Dodatkowo - hematokryt, on czasem potrafi skoczyć nawet na 52.
No i ukrwienie tkanek, ale co do niego to nie jestem pewien, czy
przypadkiem nie zawyża wartości.

Ciekawostką jest, że niektórzy "sportowcy" stosują doping polegający na
zmuszeniu organizmu do produkcji większej ilości krwinek, hematokryt skacze
im pod sufit. Efektem tego jest to, że w czasie snu tętno spada im tak
nisko, że... umierają. Następują zmiany w mózgu i "sportowiec" się
przekręca.

W praktyce każdy ma podłączony automat do mierzenia tętna, jeśli spadnie
poniżej pewnej krytycznej granicy - pobudka, kilka okrążeń wokół domu, spać
z powrotem. Wprowadzono to po kilkunastu wypadkach śmiertelnych wśród
olimpijczyków.

Taki doping jest w zasadzie niewykrywalny.

7. Data: 2008-10-18 07:54:52

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
> nie tylko. Dodatkowo - hematokryt, on czasem potrafi skoczyć nawet na 52.
> No i ukrwienie tkanek, ale co do niego to nie jestem pewien, czy

Aha. Pewnie też tętnice, aorty i żyły sportowców są czyste, bez złogów i
nie stawiają takiego oporu sercu jak naczynia krwionośne przeciętnych
"kanapowców z pilotem od TV". Serce może więc pompować krew spokojniej i
pod mniejszym ciśnieniem, a efekt utlenienia będzie taki sam. Zgaduję
oczywiście, ale na logikę wydaje mi się że tak jest?

> [...]
> im pod sufit. Efektem tego jest to, że w czasie snu tętno spada im tak
> nisko, że... umierają. Następują zmiany w mózgu i "sportowiec" się

Hahaha, LOL. Niezła historia ;>

> [...]
> poniżej pewnej krytycznej granicy - pobudka, kilka okrążeń wokół domu, spać
> z powrotem. Wprowadzono to po kilkunastu wypadkach śmiertelnych wśród

ROTFL... ale masakra! :D
Ale na wszystko są sposoby jak widać... LOL
To jest równie śmieszne jak przerażające. :)
Nie wyobrażam sobie tego stresu mistrza olimpijskiego, by zrywać się w
nocy, żeby iść pilnie pobiegać pod groźbą zgonu, jeżeli zostanie się
dłużej w ciepłym łóżku :)

> Taki doping jest w zasadzie niewykrywalny.

Skoro niewykrywalny to zapewne stosują go wszyscy, którzy chcą się
liczyć... Ech, ten sport wyczynowy.

STranger

8. Data: 2008-10-18 20:01:59

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> [...]
> pod mniejszym ciśnieniem, a efekt utlenienia będzie taki sam. Zgaduję
> oczywiście, ale na logikę wydaje mi się że tak jest?

hie, nie wiem :D

> [...]
> Nie wyobrażam sobie tego stresu mistrza olimpijskiego, by zrywać się w
> nocy, żeby iść pilnie pobiegać pod groźbą zgonu, jeżeli zostanie się

No to teraz dodaj sobie, że w badaniu statystycznym ponad połowa
olimpijczyków stwierdziła, że owszem, chętnie zdobyliby złoty medal gdyby
wiedzieli, że za 3 lata będą przez to musieli umrzeć.

> Skoro niewykrywalny to zapewne stosują go wszyscy, którzy chcą się
> liczyć... Ech, ten sport wyczynowy.

Dokładnie. Obecnie nie ma już sportowca na wysokim poziomie, który nie
stosuje dopingu. Co więcej, niejako celowo nie wykrywa się tego, aby z
olimpiady wpadało więcej kasy - było nie było tłuszcza chce nowych
rekordów, a kontrole antydopingowe by to uniemożliwiły.

Na chyba 10 ostatnich mistrzów w sprincie tylko 1 nie wpadł po kilku latach
z powodu stosowania koksów.

Najlepsze jaja są w kolarstwie - oni po prostu podmieniają sobie część krwi
na substancję, która jest w stanie związać 4 krotnie więcej tlenu niż
klasyczna hemoglobina. Wadą tego rozwiązania jest to, że czasem ta krew w
żyłach im się dosłownie "zagotuje" - po prostu zamienia się w pianę. Co i
raz to jakiś kolarz pada na ulicę z objawami takiego właśnie "zagotowania".

Szczególnie wkurza to mnie - osobę, która sama trenuje biegi.

drżenie lewej dłoni - jaki specjalista ?
Nagła senność
Bol martwego zeba
Bezsennośc
Naprawdę dziwne uczucie z żołądkiem.