Tiramisu znowu

1. Data: 2002-01-20 20:14:26

Temat: Tiramisu znowu
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam dzisiaj wg przepisu, w ktorym uciera sie zoltka z cukrem, do tego
mascarpone i sztywne bialka. Wyszlo pyszne. Siedzi w lodowce juz pare godzin
i jest geste, ale lekko plynne. Czy ta ma byc? Jakos sobie wyobrazalam, ze
wyjdzie cos w rodzaju bardzo gestej pianki. Powiedzcie specjalisci od tego
cuda, jak ta masa serkowa powinna wygladac.
Sylwia

1. Data: 2002-01-21 11:57:32

Temat: Re: Tiramisu znowu
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyjdzie cos w rodzaju bardzo gestej pianki. Powiedzcie specjalisci od tego
> cuda, jak ta masa serkowa powinna wygladac.
> [...]

A może ktoś poda przepis na to cudeńko..jakiś sprawdzony , taki który na
pewno uda mi się wykonać??
Mój maż pytał się ostatnio co to takiego i jak smakuje...wraca w sobotę i
chciałabym go mile zaskoczyć...
dziękuję.,
Eva T.

1. Data: 2002-01-21 12:21:49

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości news:a2gvj6$8f6$1@news.tpi.pl...
> A może ktoś poda przepis na to cudeńko..jakiś sprawdzony , taki który na
> pewno uda mi się wykonać??

Ja robię wg. przepisu z grupy, podanego przez Przemka Koziarskiego. Jest
na http://kuchnia.3miasto.pl.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2002-01-21 12:42:52

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
Sprawdziłem jeszcze raz. Nie wg. Przemka, a Pestki.
http://www.kuchnia.3miasto.pl/4314.htm

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2002-01-21 13:28:12

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> zapodała:
:: Sprawdziłem jeszcze raz. Nie wg. Przemka, a Pestki.
: http://www.kuchnia.3miasto.pl/4314.htm

No wlasnie, ja wedlug tego samego robilam. Powiedz, jakiej gestosci jest ta
masa serkowa? Moze biszkopty za bardzo nasaczylam? Smak wspanialy, ale
wydaje mi sie to za bardzo plynne. A moze tak ma byc?
Sylwia

1. Data: 2002-01-21 13:42:39

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie, ja wedlug tego samego robilam. Powiedz, jakiej gestosci jest ta
> masa serkowa? Moze biszkopty za bardzo nasaczylam? Smak wspanialy, ale
> wydaje mi sie to za bardzo plynne. A moze tak ma byc?

Mnie wychodzi takie półpłynnę. W niektórych przepisach pojawia się propozycja
zagęszczania żelatyną lub smietan-fixem. Jakoś mi się to nie widzi, więc
ja robię, jak jest.

1. Data: 2002-01-21 13:44:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>No wlasnie, ja wedlug tego samego robilam. Powiedz, jakiej gestosci jest ta
>masa serkowa? Moze biszkopty za bardzo nasaczylam? Smak wspanialy, ale
>wydaje mi sie to za bardzo plynne. A moze tak ma byc?

ma byc leciutkie...takie, czym mozna sobie gebe napchac,
pomlaskac, oblizac sie, zjesc nastepna lyche, nastepna i potem
nagle sie zorientowac, ze sie zdecydowanie za duzo zjadlo...na
szczecie biszkopt jest nasaczony alkoholem, ktory dobrze (mnie)
dziala na przejedzenie ;))))
Plynne nie moze byc. czegos za duzo...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-21 13:49:42

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> zapodała:

Dzieki Konradzie i Krysiu. To jest wlasnie takie polplynne, ale gesciutkie.
Tylko tak jakos myslalam, ze to ma byc takie piankowate. Chyba jadlam gdzies
gotowca, co to pewnie byl z zelatyna.
Sylwia

1. Data: 2002-01-21 16:43:26

Od: "B.Caccia" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może ktoś poda przepis na to cudeńko..jakiś sprawdzony , taki który na
> pewno uda mi się wykonać??

Już raz podawałam, ale zrobię po powtórnie.

Tiramisu

Składniki:
Kawa czarna espresso lub wg. Włochów 1 mokka dla trzech osób
5 jaj
500 gr Mascarpone (włoski serek śmietankowy)
Marsala (coś jakby wino)
Pavesini (Takie włoskie biszkopty - trochę mniejsze od naszych i bardziej
twarde)
Gorzkie kakao
2 łyżki cukru

Kawę ostudzić (acha musi być gorzka). Żółtka oddzielić od białek. Z białek
ubić pianę, dodać mascarpone, wymieszać (najlepiej mikserem). Utrzeć żółtka
z 2 łyżkami cukru, dodać do pierwszej masy i razem wymieszać.
Przygotować naczynie na tiramisu. Ja używam takiego prostokątnego, wysokiego
plastikowego pudełka z pokrywką, ale niektórzy robią to w tortownicy (tyle,
że trudniej w niej ułożyć prostokątne biszkopty).
Nasączyć (zamoczyć) pavesini w Marsali i ułożyć pierwsze piętro, przykryć
pavesini kremem i posypać gorzkim kakao (najlepiej użyć do tego siteczka).
Następnie pavesini nasączyć kawą, ułożyć następne piętro i znowu krem +
kakao. Stosując tą zasadę układać na przemian następne warstwy - najczęsciej
4-5.
Gdy tiramisu jest gotowe włożyć pudło do lodówki (przykryte, żeby nie
przeszło innymi zapachami) na min 12h (lepiej na 24h). Po wyciągnięciu kroić
na porcje.

Smacznego

Ps.
Jeżeli nie jesz wszystkiego od razu, to resztę musisz trzymać w lodówce.

Pozdrawiam

Beata

1. Data: 2002-01-22 10:42:33

Temat: Odp: Tiramisu znowu
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> Pavesini (Takie włoskie biszkopty - trochę mniejsze od naszych i bardziej
> twarde)

Czy w związku z tym, że są bardziej twarde, to są mniej ciapiaste po
nasączeniu? Jak robiłam tiramisu z biszkoptów w kształcie jęzora, to
strasznie miękkie się zrobiły i musiałam je trochę odciskać, żeby mi kawa
nie wypływała... A może zastąpić te biszkopty petitkami? Też mniejsze i
twardsze...

Anka - stsal

Przystrajanie potraw
warzywa w supermarketach