Trufle

1. Data: 2001-12-30 15:25:51

Temat: Trufle
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Kochani !
Kupilam dzis na rynku pierwsza w zyciu trufle, to znaczy pol trufli, bo
drogie toto strasznie...
Chcialabym przyrzadzic jajecznice z trufla, al nie wiem jak... w "Larousse
gastronomique" sa tylko przepisy na trufle z foie gras -))). W kazdym razie
te pol trufli odpowiada opisowi trufli "de Périgord" wg Larousse'a.
Kalina, Paul, Magdalena, ludzie ! Pomozcie !

ps. na chwilke znikam, bo Ania (moja siostra) pojechala na narty i musze do
niej podskoczyc dotrzymac towarzystwa Niutonowi (jej kotu)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-30 16:50:39

Temat: Re: Trufle
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> niej podskoczyc dotrzymac towarzystwa Niutonowi (jej kotu)

Tutaj "ludzie" ;-)- w prawdzie przepisu na jajecznice nie mam, ale mam
"omelette aux truffes" - moze sie nada ;-)
1 trufla
2 jajka
sol
czarny pieprz
Trufle pokroic w cienkie plastry, dwa najokazalsze odlozyc, pozostale
pokroic w drobna kostke. Jajka ubic, przyprawic sola i pieprzem, wymieszac z
pokrojonymi truflami.
Na patelni roztopic troche masla i wlac mase jajeczna. Gdy zacznie sie
scinac, oddzielic widelcem od brzegow i dna patelni. Lekko zrumienic,
nastepnie zwinac omlet i zsunac na podgrzany talerz. Udekorowac plastrami
trufli i natychmiast podawac. Metoda oszczedna: wlozyc do zakrecanego sloika
trufle razem ze swiezymi jajkami w skorupkach. Ustawic w ciemnym i chlodnym
miejscu. Po trzech dniach zapach trufli przeniknie przez skorupki do wnetrza
jaj. Dzieki temu mozna usmazyc omlet o zapachu trufli, bez uzycia samych
grzybow, ktore mozna wtedy wykorzystac do innej potrawy. Czy to dziala, nie
wiem - tak twierdza autorzy publikacji "Culinaria"
hedonistycznej uczty jajeczno-truflowej zyczy
Herbatka
PS: Kizialki dla Niutona od mojej czeredki - Mantry zwanej ostatnio Kocilla
i Stanislawa :-)
galeria grupy kulinarnej: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
jesli chcesz dodac do niej swoje zdjecie - przeslij je na adres:
b...@d...com.pl

1. Data: 2001-12-30 17:14:40

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Ewa,
Masz przepisa w bal'u bo sa po francusku i tutaj ukazaly by sie wygibasy!
Jesli to kogos interesuje chetnie przetlumacze na pl i wysle na liste!
Pozdrowienia dla wszystkich!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2001-12-30 17:23:12

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Ewcia
-------------------------------

4 jajka
50-75 g trufla
sol i pieprz
1 lyzeczka smietany creme fraiche
Ubic jajka w cieploodpornej salaterce. Wmieszac pokrojony cienko
trufel.Posolic i popieprzyc. Wsadzic salaterke do garnuszka z gotujaca sie
woda i "smazyc" ciagle mieszajac. Na koniec dodac creme fraiche. Serwowac
natychmiast na toastach.

I dla nas co trufla nie maja ale moga kupic oliwe truflowa:
1.
2 lyzeczki oliwy truflowej
8 jajek
plasterek posiekanego sera owczego
lyzeczka posiekanego szczypiorku
sol i pieprz
Na srednionagrzana patelnie wylac oliwe truflowa, posolic i popieprzyc.
Podgrzewac minute. Dodac ubite jajka ze szczypiorkiem. Mieszac. Dodac ser owczy
i podsmazyc powolutki 2-3 minuty.

2.
1 lyzka masla
5 jajek
1 lyzka smietany kremowki
0,5 lyzeczki oliwy truflowej
sol i pieprz
cienkie plasterki swierzego trufla
Ubic jaka ze smietana i oliwa truflowa. Posolic popieprzyc. Usmazyc na masle
zeby mialo kremowa konsystensje. Posypac cienkimi plasterkami swierzego trufla.
Podaje sie to u nas z wedzonym wegorzem.
smacznego
baska

1. Data: 2001-12-30 20:02:05

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> a écrit dans le message news:
a0nb2c$q0b$...@n...onet.pl...
> [...]
> te pol trufli odpowiada opisowi trufli "de Périgord" wg Larousse'a.
> Kalina, Paul, Magdalena, ludzie ! Pomozcie !

Wszystkim Wam slicznie dzekuje, a w szczegolnosci drogiemu "ludziowi", to
znaczy Herbatce, Paulowi ze francuskie cytaty i nader interesujaca
propozycje i Barbarze za to tysz, ze pomyslala o tych, co trufli nie maja na
codzien... co jest dla mnie normalnym stanem !

Jade do kuchni ! Avanti !
(sprawozdanie pozniej...)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-31 07:59:27

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ogladajac TV hiszpanskie to widzialem jak smaza jajka /klasycznie/ i na koniec
scieraja na grubej tartce trufle i tyle

1. Data: 2001-12-31 07:59:55

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisz jak to pachnie i smakuje

1. Data: 2002-01-01 09:09:34

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> wrote:

> [...]
> gastronomique" sa tylko przepisy na trufle z foie gras -))). W kazdym razie
> te pol trufli odpowiada opisowi trufli "de Périgord" wg Larousse'a.

Sprawdz pod jajkami "Brouiladde de truffes"

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-01-01 13:22:16

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

A wiesz, ze jak trufle zamkniesz w sloiku z jajkami to zapach trufli przejdzie
przez skorupke i jajka beda pachniec trufla??
Wtedy masz omlet truflowy bez trufli, a trufle mozesz wykorzystac do czegos
innego:)))

pozdrawiam
Kalina

1. Data: 2002-01-01 14:02:23

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> a écrit dans le message news:
1f5bstp.ubhxxvk95oyeN%w...@t...com.pl...

> Sprawdz pod jajkami "Brouiladde de truffes"

Dzekuje, znalazlam !

Ale indeks "L", jest troche dziwny : jest w nim tylko "brouillade"... Bede
sie musiala przyzwyczaic... najwyrazniej "outils de recherche" (nie wiem jak
po pl. - aparat krytyczny ?) nie jest na tym samym poziomie co zawartosc.

Ewcia
(zrzedliwa bibliotekarka)

ps. Jajecznice zrobilam najprosciej pod sloncem : pocielam trufle drobno,
wrzucilam do lyzki crčme fraîche (gesta smietana) + sol + pieprz +
ciboulette (lagodny szczypiorek) i to do jajek.
Bylo nieslychanie dobre, trufla ma bardzo subtelny smak, ale wydaje mi sie,
ze mialam za malo trufla na 4 jajka, zaledwie 30 gramow. Proporcje podane
przez Barbare to 80 g. na 4 jajka... chetnie bym dala wiecej, gdybym miala.
Ale nastebnym razem sprobuje z trufla puszkowa, ktora jest nieco tansza i
jest sprzedawana w "sosie wlasnym" ktory tysz mozna do jajek dodac. Jezeli
natomiast trafi sie okazja surowej trufli (moze w Lyonie latwiej ?) to
sprobuje metoda Paul'a : posypac starta surowa trufla jajka juz usmazone...

--
Niesz !

dla milosnikow chinszczyzny - fajna stronka
Zyczenia na Nowy Rok
Zeberka z jablkami
Gotowanie w mikrofalowce
Co tanio zjesc w Italii?