,,Upadek" wiary w Polsce.

11. Data: 2018-06-26 03:04:04

Temat: Re: ,,Upadek" wiary w Polsce.
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 17:05:10 UTC+2 użytkownik Nemrod napisał:

> XLciu Kochana, Cvietuś to narcyz.
> Włącz tam jakieś Łzy (muza) czy co?
>
> Hehe :P
>
> --
> Nemrod Vargardsson
>
> Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
> i wyrok wykona ma ręka,
> na swoich wrogach się pomszczę,
> odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.

nemrod? czy Ci cokolwiek mowia
slowa Boga Jahwe?

> 42 Upoję krwią moje strzały,
> mój miecz napasie się mięsem,
> krwią poległych i uprowadzonych,
> głowami dowódców nieprzyjacielskich.

tych, ktorzy Jahwe nienawidza, nieprwdaz?

moze i Jahwe nie powinien tak kategorycznie wypowiadac sie,
zwlaszcza przez usta ludzkie, ktore te cala kategorycznosc uwypuklily.
oczywiscie nie o to, bym bronil Jahwe, bo ktoz Boga bronic moxe?
chcialem tylko zauwazyc, ze ludzie w usta boskie wkladaja znaczenia i slowa,
ktore przez bogow, Bogow, Boga nigdy nie zostaly wypowiedziane.

jacek

aha, jeszcze wam powiem.
zapytalem, przed chwileczka, od ktorego z Bogow jestem niemadrzejszy?
odpowiedz byla: jestes madrzejszy od wszystkich z nich.

przepraszam, tylko prawde pisze.
przepraszam.

"jacku, cala nadzieja swiata w tobie"
to przed chwila. i co ja, do k.j. mam z tym zrobic?

12. Data: 2018-06-26 03:21:43

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Panie Boze, pomoz mi troszeczke.
bo sam niestety nie wiem az tak wiele.

jacek

13. Data: 2018-06-26 03:28:21

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

pewnie, ze potrzebujemy siebie.
pewnie, ze sie bardzo kochamy.
pewnie, ze cos sobie zawdzieczamy.
pewnie, ze z innymi tez kiedys sie wspolnie spotkamy.

jacek

14. Data: 2018-06-26 04:28:56

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b300849$0$601$65785112@news.neostrada.pl...

> Faktycznie, jest zmiana na lepsze.
> https://oko.press/polska-globalnym-liderem-w-spadku-
religijnosci/

Myślę że to jest statystyka raczej tego jak ludzie chcą być postrzegani
a nie tego czy faktycznie wierzą w jakiegoś boga...
Tematy kontrowersyjne, naładowane emocjami, słabo się poddają
ankietowaniu, nawet gdy to ankietowanie jest anonimowe...

Np. w takiej USA, niby dużo wierzących chrześcijan, ale w ogóle
chrześcijańskiej miłości bliźniego nie uświadczysz: raczej właśnie
zgniła samolubność, skąpstwo i nienawiść do biednych czy chorych.

W Polsce do kościoła się chodzi na pokaz, aby sąsiedzi widzieli.
A Biblii i tak nikt nie czyta a jak czyta to ma głęboko w nosie
albo wcale nie rozumie co czytał...

15. Data: 2018-06-26 04:32:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> w augustowie przystepuje, i przystepowalo, do komunii okolo 90-ciu
> procent.
> ja malo kiedy w tych procentach bylem, jestem.
>
> u nas, zeby zajac miejsce siedzace, trzeba byc z okolo 15 minut wczesniej,
> choc mozna nawet pozniej troszeczke; zarowno ja, jak i ludzie sa
> wyrozumiali.
> to tylko tak pisze, dla czasow pozniej.

Im więcej ludzi idzie do komunii tym więcej ludzi którzy nie chcą lub
nie potrzebują iść też pójdzie, aby się nie wyróżniać...
Spróbuj np. nie pójść do komunii w małej miejscowości, gdzie
wszyscy się znają, to Cię palcami będą potem wytykać jako niewiernego.
Peer pressure, ludzie ulegają presji społecznej - nie ma to żadnego
związku z wewnętrznymi potrzebami ducha...

16. Data: 2018-06-26 08:03:26

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-26 o 04:28, Pszemol pisze:

religijnosci/

> Myślę że to jest statystyka raczej tego jak ludzie chcą być postrzegani
> a nie tego czy faktycznie wierzą w jakiegoś boga...

Ten odsetek modlącej się codziennie młodzieży może faktycznie być
mylący. Może być tak, że w Polsce wstydzą się przyznać, że się modlą, a
w innych krajach wstydzą się przyznać, że się nie modlą, chociaż
deklarują wiarę, więc w ankietach podają, że się modlą :)

> Tematy kontrowersyjne, naładowane emocjami, słabo się poddają
> ankietowaniu, nawet gdy to ankietowanie jest anonimowe...

Dlatego najważniejsza w tych wynikach jest ta różnica religijności
między młodszymi a starszymi w danym kraju, czyli w bardziej
porównywalnej grupie, która to u nas jest największa.

> Np. w takiej USA, niby dużo wierzących chrześcijan, ale w ogóle
> chrześcijańskiej miłości bliźniego nie uświadczysz: raczej właśnie
> zgniła samolubność, skąpstwo i nienawiść do biednych czy chorych.

To tak jak u nas.

> W Polsce do kościoła się chodzi na pokaz, aby sąsiedzi widzieli.
> A Biblii i tak nikt nie czyta a jak czyta to ma głęboko w nosie
> albo wcale nie rozumie co czytał...

No właśnie. I żeby ksiądz nie obsmarował z ambony, że za rzadko działkę
dostaje.

Pozdrawiam
Piotr

17. Data: 2018-07-03 02:51:08

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 04:28:57 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
>
> W Polsce do kościoła się chodzi na pokaz, aby sąsiedzi widzieli.
> A Biblii i tak nikt nie czyta a jak czyta to ma głęboko w nosie

przemku, najwiekszy problem jest w tym, ze w Starym Testamenxie
tyle samo prawd, co klamstw zawarto. i ja wiem o tym.

jacek

18. Data: 2018-07-03 03:05:06

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 04:32:26 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> <j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> Im więcej ludzi idzie do komunii tym więcej ludzi którzy nie chcą lub
> nie potrzebują iść też pójdzie, aby się nie wyróżniać...

ja prawie nidgy nie chodze i bywalo mi bardzo trudno, zwlaszcza na poczatku.

> Spróbuj np. nie pójść do komunii w małej miejscowości, gdzie
> wszyscy się znają, to Cię palcami będą potem wytykać jako niewiernego.

mnie nie wytykaja. nawet w radzie parafialnej bylem, choc myslalem,
ze tam o powazniejsze sprawy chodzi niz finanse i potakiwania.

> Peer pressure, ludzie ulegają presji społecznej - nie ma to żadnego
> związku z wewnętrznymi potrzebami ducha...

niekiedy do kosciola sie chce isc - wowczas ide.
niekiedy ulega sie potrzebie zony (wymuszonej lub nie wymuszonej spolecznie).

pozdrawiam,
jacek

19. Data: 2018-07-03 03:24:02

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 26 czerwca 2018 08:03:27 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
>
> To tak jak u nas.

> No właśnie. I żeby ksiądz nie obsmarował z ambony, że za rzadko działkę

nasz ksiadz, doktor zreszta, Kalinowski, nigdy tak nie mowil.
wprost przeciwnie: na radzie niejednokrotnie nadmienial,
ze u nas parafianie sa nader hojni i w tym wzgledzie nic ksiezom
nie brakuje. i tak wlascowie byc powinno w kazdej parafii, z normalnymi,
sercem sluzacymi ksiedzami.

jacek

20. Data: 2018-07-03 09:39:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> [...]
> ze u nas parafianie sa nader hojni i w tym wzgledzie nic ksiezom
> nie brakuje. i tak wlascowie byc powinno w kazdej parafii, z normalnymi,

U nas kaiądz publicznie po mszy kilka razy w roku oraz zbiorczo na koniec
roku czyta szczegółowe rozliczenie finansowe z datków oraz informuje o jego
dostępności do wglądu w kancelarii.
Ludzie dają, ile mogą - i nie żałują. Parafia przecież powstała na ich
życzenie, po kilku latach usilnych starań. Zbudowaliśmy kościoł i plebanię,
to i utrzymać trzeba przecież. Nikt nam tej konieczności nie narzucał, to
inicjatywa oddolna - nasza.

--
XL

I znów księżniczka Anna spadła z konia!