,,Upadek" wiary w Polsce.

1. Data: 2018-06-24 14:19:00

Temat: ,,Upadek" wiary w Polsce.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tam, gdzie bywam - Mazowsze (w tym Warszawa), Kraków, Podkarpacie,
Kielecczyzna (w tym Kielce), Trójmiasto, wybrzeże Bałtyku, Mazury -
frekwencja na mszach ogromna; żeby zająć miejsce siedzące, trzeba przyjść
pół godziny wcześniej, a i to czasem już za późno. Do Komunii na kazdej
mszy przystępuje (ostrożnie szacunkowo oceniam) min. 30 % obecnych.
W porównaniu z okresem komunistycznym oraz rządami PO - to ogromna zmiana!

--
XL

2. Data: 2018-06-24 14:34:25

Temat: Re: ,,Upadek" wiary w Polsce.
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-24 o 14:19, XL pisze:
> Tam, gdzie bywam - Mazowsze (w tym Warszawa), Kraków, Podkarpacie,
> Kielecczyzna (w tym Kielce), Trójmiasto, wybrzeże Bałtyku, Mazury -
> frekwencja na mszach ogromna;

Tak tak. Bywasz tam cały czas, równocześnie.
I obserwujesz z notesem w rękach :):)
A wiek tej "frekwencji" też zanotowałaś?
No to nie pozostało ci nic innego, jak opublikować swoje wyniki
obserwacji u rydzyka, pewnie za takie wyniki jakiegoś granta (albo
samochód...) od niego dostaniesz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2018-06-24 21:11:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> mszy przystępuje (ostrożnie szacunkowo oceniam) min. 30 % obecnych.
> W porównaniu z okresem komunistycznym oraz rządami PO - to ogromna zmiana!

Zmiana na lepsze także w zakresie wiekowym - kiedyś chodzili do kościoła
głównie starsi, a dziś przeważają ludzie w wieku ,,produkcyjnym", małżeństwa
z małymi dziećmi i młodzież.
W kieleckiej katedrze na mszy o 20:00 sami młodzi ludzie i dzieci, pełno że
ani szpilki wcisnąć. Widać, że dużo osob po pracy lub w drodze do pracy,
małzeństwa z dziećmi wracające z wycieczek za miasto nad wodę itp.

--
XL

4. Data: 2018-06-24 21:29:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> pół godziny wcześniej, a i to czasem już za późno. Do Komunii na kazdej
> mszy przystępuje (ostrożnie szacunkowo oceniam) min. 30 % obecnych.

Poprawiam: 50.

> W porównaniu z okresem komunistycznym oraz rządami PO - to ogromna zmiana!

J.w.

--
XL

5. Data: 2018-06-24 23:01:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> ani szpilki wcisnąć. Widać, że dużo osob po pracy lub w drodze do pracy,
> małzeństwa z dziećmi wracające z wycieczek za miasto nad wodę itp.

O 18:00 w niedzielę bezposrednio przy dalej wokół kościoła Św. Wojciecha w
Kielcach (często bywamy właśnie tam na mszy - rodzinna parafia MŚK) nie
sposob znaleźć miejsca do parkowania, trzeba objezdżać okoliczne parkingi
położone znacznie dalej.

--
XL

6. Data: 2018-06-24 23:08:30

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-24 o 21:11, XL pisze:

> Zmiana na lepsze także w zakresie wiekowym

Faktycznie, jest zmiana na lepsze.
https://oko.press/polska-globalnym-liderem-w-spadku-
religijnosci/

> [...]
> ani szpilki wcisnąć. Widać, że dużo osob po pracy lub w drodze do pracy,
> małzeństwa z dziećmi wracające z wycieczek za miasto nad wodę itp.

Co chcesz udowodnić jednostkowym przypadkiem?
Taki np. min. Szyszko wierzy w chemtrailse. I co z tego?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2018-06-25 17:02:55

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-24 o 21:29, XL pisze:
> (...)

XLciu Kochana, Cvietuś to narcyz.
Włącz tam jakieś Łzy (muza) czy co?

Hehe :P

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

8. Data: 2018-06-25 22:03:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> XLciu Kochana, Cvietuś to narcyz.

Narcyz? Co tak delikatnie?

> Włącz tam jakieś Łzy (muza) czy co?
>
> Hehe :P

Włączyłam Księżycową (muza) - nie trawię Łez :-)

--
XL

9. Data: 2018-06-26 02:36:02

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 14:19:40 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
> mszy przystępuje (ostrożnie szacunkowo oceniam) min. 30 % obecnych.
> W porównaniu z okresem komunistycznym oraz rządami PO - to ogromna zmiana!

w augustowie przystepuje, i przystepowalo, do komunii okolo 90-ciu procent.
ja malo kiedy w tych procentach bylem, jestem.

u nas, zeby zajac miejsce siedzace, trzeba byc z okolo 15 minut wczesniej,
choc mozna nawet pozniej troszeczke; zarowno ja, jak i ludzie sa wyrozumiali.
to tylko tak pisze, dla czasow pozniej.

jacek

10. Data: 2018-06-26 02:42:44

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 14:34:22 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> No to nie pozostało ci nic innego, jak opublikować swoje wyniki
> obserwacji u rydzyka, pewnie za takie wyniki jakiegoś granta (albo

Ty Piotrze to merytoryczne nic.

I znów księżniczka Anna spadła z konia!
A o takiego!
Polski Złoty gwarancją niezależności.