Wegetacja funkii

1. Data: 2005-06-05 21:24:36

Temat: Wegetacja funkii
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę nigdzie znaleźć opisu co się dzieje z funkią w zimie...
Bardzo proszę o informacje.
Mam takie maluchy: http://www.fotogalerie.pl/galeria/slawekswp6698

Poczytałem, że trzeba nawozić na wiosnę lub jesień, że można rozmnożyć przez
podział - szpadlem, i inne takie tylko nigdzie nie ma czy nad ziemią
przeżyje zimę.

Znalazłem zwrot "odporna na mróz" czy to oznacza "cała", czy tylko korzenie?

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

2. Data: 2005-06-05 21:34:32

Temat: Re: Wegetacja funkii
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Jun 2005 23:24:36 +0200, Sławek SWP napisał(a):

> [...]
> przeżyje zimę.
>
> Znalazłem zwrot "odporna na mróz" czy to oznacza "cała", czy tylko korzenie?

Liście host są wrażliwe nie tylko na mróz ale i na przymrozki.
'Warzą' się w czasie tych pierwszych jesiennych i czasem w trakcie tych
późniejszych na wiosną.
Jeśli Twoje hosty zakwitną nie ścinaj uschniętych pędów kwiatostanowych,
dzięki nim będziesz wiedział wiosną gdzie rosną (zaczynają wegetację dość
późno).
Niestety nie są zimozielone:(

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2005-06-06 07:58:26

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:d7vqrr$rlu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Poczytałem, że trzeba nawozić na wiosnę lub jesień, że można rozmnożyć
przez
> podział - szpadlem, i inne takie tylko nigdzie nie ma czy nad ziemią
> przeżyje zimę.

Ja nie nawieziesz to świat się nie zawali, te maluchy na zdjęciach do
podziału jeszcze się nie nadają, a szpadlem traktować duże stare
egzemplarze do małych wystarcza ręce i nóż.

> Znalazłem zwrot "odporna na mróz" czy to oznacza "cała", czy tylko
korzenie?

Gdyby cała przezywała zimę nazwywałaby się zimozieloną i podejrzewam, że
wtedy nie byłaby tak odporna na mróz.

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2005-06-06 10:24:08

Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeżyje zimę.
>
> Znalazłem zwrot "odporna na mróz" czy to oznacza "cała", czy tylko korzenie?
Czesc!
Moje funkie sa odporne na mroz, bo odrastaja na wiosne, ale jesienia zamieraja.
Jednak w zagranicznej prasie widzialem zdjecia funki zimozielonych. Druga
sprawa, ze to byla anglojezyczna prasa, a zdjecia robione w Angli. Wiec moze u
nich sa zimozielone, w mazowieckim, raczej marne szanse :-)

Wojtek

5. Data: 2005-06-06 12:37:44

Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Funkie w naszym klimacie sa bylinami, a wiec traca liscie na zime.
Wszystkie rosliny przenawozone sa raczej mniej odporne na mroz.
Najpozniej konczy sie nawozenie w sierpniu. Sa wprawdzie rosliny, ktore
lezac na powierzchni ziemi nie zmarzna, ale nie eksperymentowalbym z
funkiami, szeczegolnie tymi bardziej cennymi. Trzeba pamietac, ze zima
pod ziemia jest wprawdzie ujemna temperatura, ale duzo wyzsza niz na
powierzchni, poza tym zmienia sie powoli. Dla wielu roslim nie sama
temperatura ujemna jest tak niebezpieczna jak zastoiny wody przy
roztopach i choroby grzybowe atakujace tak zduszone rosliny
Funkie sadzi sie na glebokosc okolo 5 cm - chyba lepiej dzielic je na
wiosne. Dla bylim przyjmuje sie ogolna zasade, jak kwitna na wiosne,
dzieli sie je latem po kwitnieniu, te co kwitna latem i jesienia dzieli
sie raczej na wiosne (wyjatki potwierdzaje regule!)

AK

Użytkownik Wojtek napisał:

> [...]
>sprawa, ze to byla anglojezyczna prasa, a zdjecia robione w Angli. Wiec moze u
>nich sa zimozielone, w mazowieckim, raczej marne szanse :-)

aster płożący
Dactylorhiza maialis
Rośnie, rośnie i... ginie Co to za roślinka?
Re: Rośnie, rośnie i... ginie Co to za roślinka?
Kiścień Waltera