Wierzba energetyczna

1. Data: 2007-02-11 19:40:20

Temat: Wierzba energetyczna
Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

co u niej myslicie?
mozna na tym troche zarobic?
czytalem troche na stronach ale wiekszosc to chyba naciagacze
Narka

2. Data: 2007-02-11 19:50:02

Temat: Re: Wierzba energetyczna
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> czytalem troche na stronach ale wiekszosc to chyba naciagacze
:)))))
zarobic na tym mozna sprzedajac sztroby
jak znajdziesz chetnych do kupienia
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2007-02-11 21:17:28

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Majdański wrote:
> co u niej myslicie?
> mozna na tym troche zarobic?
> czytalem troche na stronach ale wiekszosc to chyba naciagacze
> Narka

To zależy co masz na myśli, bo można zarobić ogrzewając wierzbą własny dom
taniej i ekologiczniej niż kupując np węgiel. Można też zarobić na sztobrach
czyli sadzonkach jeżeli ma się zapewniony zbyt, można też mieć
zakontraktowany surowiec - biomasę ale trzeba mieć pewnego, długofalowego
odbiorcę. Czyli jest sporo za i przeciw.
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

4. Data: 2007-02-12 00:59:34

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:eqo4lo.3rg.1@news.Dziadek.priv.pl...

> To zależy co masz na myśli, bo można zarobić ogrzewając wierzbą własny dom
> taniej i ekologiczniej niż kupując np węgiel.

Powodzenia.

Można też zarobić na sztobrach
> czyli sadzonkach jeżeli ma się zapewniony zbyt,

Ktoś to organizował na kształt piramidy. Obiecywał, że odkupi sztobry z
plantacji. Dopóki miał nadmiar chętnych do sadzenia, to interes się kręcił.

można też mieć
> zakontraktowany surowiec - biomasę ale trzeba mieć pewnego, długofalowego
> odbiorcę. Czyli jest sporo za i przeciw.

Wyobraź sobie, że wierzbą mój ojciec zajął się tak z dwadzieścia lat temu.
Sztobry kupił od Duńczyków. Produkował sztobry dla chętnych i później
podkładki do szczepienia wierzb ozdobnych. Zostawało sporo odpadu, ale nigdy
nikt nie wpadł na pomysł, żeby tym palić w piecu. Nakład energetyczny
przygotowania wierzby do spalania w piecu jest chyba większy od uzyskanej z
niej energii. Wierzbę trzeba wysuszyć i pociąć na kawałki. Przystawka do
cięcia wierzby napędzana ciągnikiem kosztuje ok. 40.000 zł. Podczas cięcia
ciągnik pracuje jak ta lokomotywa, co pot po niej spływa. Pewnie trzeba by
ciągnik podłączyć od razu do dystrybutora z ropą.

Druga sprawa to hodowla wierzby. Wierzba wbrew pozorom sama nie rośnie. Nie
rośnie na byle jakiej glebie. Aby były dobre przyrosty musi być nawożona i
mieć zapewniony dostatek wody. Kiedy dopadnie ją susza, wtedy zamiera
wierzchołek wzrostu i zamiast prostych trzymetrowych patyków rosną boczne
gałązki. Tak samo działa porażenie przez mszyce, a bardzo wierzbę mszyce
lubią.

Dużo lepsze perspektywy jako surowiec energetyczny mają zboża, rzepaki i
wszelki inne nasiona mające dużo węglowodanów lub tłuszczy, a mało wody.
Nasion nie trzeba ciąć na kawałki i marnować na to energii. Przeważnie też
nie trzeba suszyć, co najwyżej dosuszać. Do zbioru nasion są gotowe, bardzo
sprawne kombajny i nic tu nie trzeba nowego wymyślać. Nasiona doskonale
nadają się do stosowania w piecach na ekogroszek węglowy.

Pozdrawiam zniechęcająco
Leszek

5. Data: 2007-02-12 07:40:43

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqoe5i$o0r$1@news.dialog.net.pl Leszek Serdyński
<l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> tu nie trzeba nowego wymyślać. Nasiona doskonale nadają się do
> stosowania w piecach na ekogroszek węglowy.

Hejka. A dzieci w Afryce głodują. ;-(
Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

6. Data: 2007-02-12 07:54:15

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
>W wiadomości news:eqoe5i$o0r$1@news.dialog.net.pl Leszek Serdyński

> Hejka. A dzieci w Afryce głodują. ;-(
> Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

Sugerujesz, żeby zamiast sadzić np. lasy, siać pszenicę i wysyłać dzieciom
do Afryki?

Czy posadzimy wierzbę, czy malwę, czy też miscantusa na opał, albo owies,
czy rzepak też na opał to jest jakaś moralna różnica?

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2007-02-12 08:50:52

Od: "Gelus" <isiogrze@_wytnijto.test1111s.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może eksportować owies do Afryki za brykiet z baobabu? :-D
Pozdrawiam
Gelus

8. Data: 2007-02-12 09:20:26

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eqp9ls$kmv$1@news.onet.pl Gelus
<isiogrze@_wytnijto.test1111s.interia.pl> napisał(a):

> A może eksportować owies do Afryki za brykiet z baobabu? :-D

Hejka. My wam węgiel, wy nam banana... < rotfl >
Pozdrawiam kabaretowo Ja...cki
PS Równie poważnym problemem w Afryce jest brak opału.

9. Data: 2007-02-12 10:48:06

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> Pozdrawiam zniechęcająco
> Leszek

Jak pisalem sporo jest "za" a "przeciw" chyba mniej. Znam temat "od
podszewki" bo realizowałem ponad rok film "Uprawa i wykorzystanie wierzby
energetycznej". Zjeździłem przy tym całą Polskę "wzdłuż i wszerz", całość
konsultował prof. Szczukowski z ART Olsztyn, odwiedzałem małych i dużych
producentów i konsumentów wierzby. Generalnie temat jest warty
zainteresowania i realizacji.
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

10. Data: 2007-02-12 11:02:47

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konsultował prof. Szczukowski z ART Olsztyn, odwiedzałem małych i dużych
> producentów i konsumentów wierzby. Generalnie temat jest warty

Hehe, cześć Dziadku. Reasumując Twoją wypowiedź,
wierzba "energetyczna" utknęła niejako w martwym punkcie.
Ciekawe, czy rośnie jeszcze wzdłuż i wszerz, czy już uschła,
jak ten cały nowatorski pomysł ? :-D

Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
Szukam fasoli
Po Rospudzie????
coś dla ciebie
ogrodnik domowy (okienny):prosty przedmiot nie do znalezienia