Zakwas - ki diabeł?

21. Data: 2016-01-31 20:51:46

Temat: Re: Zakwas - ki diabeł?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2016 o 20:34 XL <n...@g...com> pisze:

> [...]
> kwaśno, czyli wszystko, co bardzo lubią 3-]
>
> Powtarzam więc: zaKWAS to środowisko życia i namnażania się BAKTERII -
> bakterii KWASU mlekowego.
> Nie wiem zaiste, ile czasu jeszcze potrwa, aż do świadomości Państwa
> piekących chleby "na zakwasie" dotrze, że ich chleb jest spulchniany
> dwutlenkiem węgla pochodzącym z dwóch źródeł - przede wszystkim z
> działalności bakterii w fermentacji mlekowej, której efektem jest (prócz
> co2) kwas mlekowy (i to on nadaje zaKWASOWI kwaśny smak), w następnej
> zaś kolejności z przypadkowej działalności drożdży w fermentacji

A to już całkowicie zmienia wydźwięk Twojego pouczania wszystkich.
Drożdże w zakwasie jednak są, ale upierasz się o ignorowanie (wręcz
zapominanie) o nich dlatego, że używamy określenia "zakwas".

Dość małostkowe, bo to określenie jest stosowane _zamiennie_ z "zaczyn":

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaczyn
a tam magicznie odnośnik do zaczynu chlebowego wskazuje na zakwas :)

Widzę, że poglądy Panslavisty osiągnęły tu status mityczny...
Nawiasem, rozmawialiśmy tu na grupie o drożdżach w zakwasie w marcu 2006
roku, te mity mają się świetnie.
Ech, trochę szkoda czasu, XL-ka za miesiąc znów będzie rozstawiała po
kątach użytkowników zakwasu/zaczynu...

--
Trefniś

22. Data: 2016-02-01 00:16:12

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 20:51:51 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaczyn
> a tam magicznie odnośnik do zaczynu chlebowego wskazuje na zakwas :)

I to jest błąd. Zaczyn jest drożdżowy, a zakwas bakteryjny. I nie inaczej.

> [...]
> roku, te mity mają się świetnie.
> Ech, trochę szkoda czasu, XL-ka za miesiąc znów będzie rozstawiała po

Jak wyżej.

tzw. Marynator
Gofrownica - jaka?
Deser boski :-)
Tak sobie Panslavistę czytam i wspominam...
Maszynka do makaronu.