Zmywarki

1. Data: 2001-10-18 08:32:30

Temat: Zmywarki
Od: "Robert K." <r...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
1.Czy podlaczenie cieplej wody (mam taka mozliwosc) zmniejsza koszty
uzytkowania zmywarki?
2. Czy do zmywarek o szerokosci 45 cm z panelem zintegrowanym (tylko taka
chce miec) mozna podlaczyc ciepla wode?
3. Czy majac na razie 2 osobowa rodzine bede czesto wykorzystywal zmywarke
?

Podsumowujac, jaka radzicie mi kupic zmywarke (musi miec 45 cm szer. i panel
zintegrowany), gdyz generalnie kazda z firm ma tylko jeden model w ofercie.

Robert K.

1. Data: 2001-10-18 12:21:11

Temat: Re: Zmywarki
Od: "quasimodo" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1.Czy podlaczenie cieplej wody (mam taka mozliwosc) zmniejsza koszty
> uzytkowania zmywarki?

To zalezy - jesli masz liczniki na wode, to nie. Ciepla woda jest duzo
drozsza, bardziej oplaca sie ogrzac zimna.

> 2. Czy do zmywarek o szerokosci 45 cm z panelem zintegrowanym (tylko taka
> chce miec) mozna podlaczyc ciepla wode?

To zalezy od modelu i firmy.

> 3. Czy majac na razie 2 osobowa rodzine bede czesto wykorzystywal zmywarke
> ?

Tak, codziennie. Zmywarka wymysza troche inny sposob organizacji kuchni
(jak to brzmi...!). Naczyn ma sie duzo, zuzywa sie je przez caly dzien, nie
myjac. Dopiero na wieczor (na noc) wstawiasz zmywanie wszystkiego.

> Podsumowujac, jaka radzicie mi kupic zmywarke (musi miec 45 cm szer. i
panel
> zintegrowany), gdyz generalnie kazda z firm ma tylko jeden model w
ofercie.

Taki model z gornej polki to Bosh EU (z jakims numerem, sa dwa modele -
z ukrytym panelem i zewnetrznym). Kosztuje okolo 3200PLN.

Jarek Z.

1. Data: 2001-10-18 23:50:07

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert K." <r...@w...com> napisał w wiadomości
> Czesc
> 1.Czy podlaczenie cieplej wody (mam taka mozliwosc) zmniejsza koszty
> uzytkowania zmywarki?

Troche podwyzsza - za to skraca zmywanie nawet o 1/3 (szczegolnie
wazne gdy czesto puszczasz przed snem - odglosy wody w zmywarce
gdy chce zasnac mnie potrafia doprowadzic do biegania po suficie :-)

> 2. Czy do zmywarek o szerokosci 45 cm z panelem zintegrowanym (tylko taka
> chce miec) mozna podlaczyc ciepla wode?

To nie zalezy od szerokosci ani od panelu.
Po prostu sprawdz w instrukcji - tam pisze czy mozna czy nie.
W kazdym razie teraz chyba juz wszystkie mozna.

> 3. Czy majac na razie 2 osobowa rodzine bede czesto wykorzystywal zmywarke
> ?

Raz na 2-3 dni. Po imprezach 2-3 zmywania jedno po drugim.

Edek

PS: widze ze nowicjusz, wiec po pierwsze gratuluje decyzji (bedziesz
bardziej
zadowolony niz z pralki) no i pozwole sobie dac ci
skrocona instrukcje mycia garow w zmywarce:
- nie wsadzaj brudnych garow z zawartoscia (np. z resztka bigosu)
gar najpierw oproznij do kosza, bo resztki potrafia zatkac odplyw.
- dobrze jest najpierw przemyc z grubsza recznie sciany gara gabka
(bez z plynu) scierajac osad ktory na nich sie zebral. Zmywarka
nigdy calkowicie tego osadu nie spluka
- niektorzy mowia ze drewnianej deski do krajania nie nalezy
myc w zmywarce - sprawdzam w praktyce od trzech lat - da sie :-)

1. Data: 2001-10-19 10:57:01

Od: "artsys" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

---CUT

> Taki model z gornej polki to Bosh EU (z jakims numerem, sa dwa
modele -
> z ukrytym panelem i zewnetrznym). Kosztuje okolo 3200PLN.

Lub Siemens SF 64660, którą kupiłem niedawno w Krakowie za coś koło 2 700 zł

Namiary na niedrogi sklep ze sprzętem z górnej pólki (Bosh, Siemens, Miele)
w Krakowie: dla zainteresowanych

POZDR
Artur Pawlik

1. Data: 2001-10-19 13:46:44

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edek napisał(a) w wiadomości: <9qnqde$na$1@news.onet.pl>...
>PS: widze ze nowicjusz, wiec po pierwsze gratuluje decyzji (bedziesz
>bardziej
>zadowolony niz z pralki) no i pozwole sobie dac ci

he he - to sie zgadza ;-))) - urzadzenie jest suuuuper uzyteczne (nie ma juz
problemu kto ma pozmywac)

>skrocona instrukcje mycia garow w zmywarce:
>- nie wsadzaj brudnych garow z zawartoscia (np. z resztka bigosu)
> gar najpierw oproznij do kosza, bo resztki potrafia zatkac odplyw.

to raczej oczywiste - tak samo zdejmij kotleta z talerza ;-)))

>- dobrze jest najpierw przemyc z grubsza recznie sciany gara gabka
> (bez z plynu) scierajac osad ktory na nich sie zebral. Zmywarka
> nigdy calkowicie tego osadu nie spluka

ooo - a tu sie nie zgodze - mam Whirlpoola (modelu nie pamietam) - i nawet
kiedys przeprowadzilismy "test" na totalnie usyfiona miske (tlusta jak 100
diablow) - domylo tak, ze przygladalismy sie ze 3 razy ;-))
to samo z garnkami po gotowaniu ziemniakow (tam osad jest dosyc spory) - tez
domywa (i to na programie Bio czy jakos tak)

>- niektorzy mowia ze drewnianej deski do krajania nie nalezy
> myc w zmywarce - sprawdzam w praktyce od trzech lat - da sie :-)

ja tez wrzucam - moja kobieta nie ;-))
po kilku moich myciach - jest OK

musisz jeszcze uwazac na niektore plastiki - potrafia mocno matowiec -
szczegolnie te czarne (np. nam tak zmatowial noz z plastikowa raczka)

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-10-20 15:42:23

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "quasimodo" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
dzien, nie
> myjac. Dopiero na wieczor (na noc) wstawiasz zmywanie wszystkiego.

Od siebie dodam: za wyjątkiem naczyń szczególnych (aluminium, słabo
zaimpregnowane/polakierowane drewno, naczynia zbyt duże lub z silnie
przywierającymi resztkami - np. przypalonym kotlrtem :-) ) będziesz
wszystko na potęgę wkładał do zmywarki, bo nie będzie jak jej zapełnić w
ciągi 1 dnia. Chyba, że Ci np. sztućców zabraknie :-) Cały czas mowa o
zmywarce 45-centymetrowej i 2-osobowej rodzinie

> [...]
modele -
> z ukrytym panelem i zewnetrznym). Kosztuje okolo 3200PLN.

Mam Bosch SRI4665EU. Oszczędna w zużyciu energii i wody, bardzo
cicha (właściwie słychać tylko otwierającą się klapkę na środek myjący i
szum wody w rurze kanalizacyjnej). Możliwość opóźnienia zmywania od 1 do
9 godzin co godzinę, strowanie elektroniczne, sygnalizacja braku
nabłyszczacza i soli, wskazanie czasu pozostałego do końca procesu (i to
się przydaje), grzałka przepływowa, 4 programy (na codzień korzystam z
szybkiego, raz wypróbowałem ekonomiczny i raz zmywanie wstępne),
2-poziomowa regulacja wysokości górnego kosza, część prętów do
ustawienia talerzy w dolnym koszu składana (miejsce na garnki).
Kosztowała ok. 3100-3200 zł.

--
Lejak
j...@p...onet.p