ciasto ze sliwkami-bez masla-szukam przepisu...

1. Data: 2002-08-28 14:30:07

Temat: ciasto ze sliwkami-bez masla-szukam przepisu...
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry!

upal niemilosierny, nie chce mi sie z domu wychodzic. mam sliwki i wszystko
oprocz masla czy tam margaryny.
moze ktos ma przepis na takie ciasto gdzie zamiast masla daje sie np.
olej??? albo zupelnie bez tluszczu...

pozdrawiam ledwie zipiac (zipionc)
Mechcia

1. Data: 2002-08-28 20:11:18

Temat: Re: ciasto ze sliwkami-bez masla-szukam przepisu...
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
> [...]
wszystko
> oprocz masla czy tam margaryny.
> moze ktos ma przepis na takie ciasto gdzie zamiast masla daje sie np.

Gdzies byl przepis na ciasto z owocami z olejem, ale nie moge znalzc. A nie
mozesz w normalny biszkopt ppowkladac sliwek i ciut cynamonem z cukrem na
wierzch sypnac?

Marta MJ

1. Data: 2002-08-28 20:20:41

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta MJ" <m...@b...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> mozesz w normalny biszkopt ppowkladac sliwek i ciut cynamonem z cukrem na

"normalny" to znaczy upieczony samemu?

ja nie umiem piec biszkopta.

w ogole do ciast to reke mam traczej ciezka.

Mechcia\
kupie jutro to maslo i upieke normalne icasto ze sliwkami. tylko bedzie
problem z wyborem, ktore:)))

1. Data: 2002-08-28 20:37:16

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:

> [...]
> oprocz masla czy tam margaryny.
> moze ktos ma przepis na takie ciasto gdzie zamiast masla daje sie np.

tu opinia, ponizej przepis na pyszne ciasto sliwkowe podane przez wkn
(co prawda nie bez tluszczu, ale warto, ja dalam maslo zamiast margaryny):

"Wczoraj mielismy gosci, ktorzy zapowiedzili sie na 3 godziny przed
wizyta. W
panice przypomnialam sobie o przepisie na ciasto ze sliwkami, wydrukowalam,
popedzilam do sklepu (na szczescie sa hipermarkety;), ciasto zrobilam na
gwalt. Wyciagnelam z piekarnika, jak goscie wchodzili do domu. I co? To
niesprawiedliwe! Dlaczego zjedli mi cale ciasto? A ja tylko 2 kawalki? A
moj maz tylko 3?;)
Ciasto bylo przepyszne... niniejszym deklaruje, ze bedzie to moj ulubiony
przepis na ciasto z owocami!
Pozdrawiam
Marta"

A tu przepis wkn:
1 kostka margaryny
szklanka cukru
2 szklanki maki
3 jajka
3 lyzki smietany
lyzeczka proszku do pieczenia
2 lyzki cukru do piany
70 dag twardych sliwek wegierek

Margaryne utrzec z cukrem, dodawac zóltka, make, proszek do pieczenia,
smietane, na koncu ubita na sztywno piane z bialek, ale bez ostatnich
dwóch - trzech lyzek - beda potrzebne do polewy. Ciasto powinno byc geste.
Ciasto wylac na srednia tortownice, poukladac lekko polówki sliwek skórkami
do dolu, kilka sliwek poprzekrawac na cwiartki wzdluz i powciskac w wolne
miejsca miedzy sliwkami - te wpadna do ciasta na dól.
Piec w 180 stopniach okolo 1 godziny. PO wyjeciu, lekko cieple posmarowac
reszta piany ubita z 2 lyzkami cukru. Bardziej leniwi moga po prostu posypac
ciasto cukrem pudrem i pozrec. :)))
smacznego, naprawde polecam. Doskonale na cieplo i na zimno. Poza tym
niepracochlonne.
wkn

pijak
Śliwki i ciacho
dzika kaczka i co dalej - pilne.
Szpinak - niby banalna sprawa, ale...
Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?