co sądzicie o hipnozie ?

1. Data: 2003-01-18 15:02:10

Temat: Re: co sądzicie o hipnozie ?
Od: "Trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mind_dancer" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:7332-1042846367@213.17.236.86...

> Ale zgadzasz się, że regresing wymaga odmiennego stanu świadomości ?

;)
Nie zgadzam się, bo tak jak napisałem, znam tę metodę tylko ze słowa
pisanego... Natomiast z tego co miałem okazję przeczytać wynika, że technika
ta w odróżnieniu od hipnozy nie polega na wprowadzeniu w trans, a sama
regresja odbywa się w sposób w pełni świadomy. Nawet sama nazwa na to
wskazuje - regresing niehipnotyczny. Czy to prawda czy nie, to inna kwestia.
Nie będę sie o to sprzeczał i nie wiem czy to jest naistotniejsze.

Można

> Zapytaj Dominikanów.

Ale oni zdaje się są od sekt, a ja chciałem porozmawiać o technice
terapeutycznej. Czyzby skorzystanie z regresingu było równoznaczne z
wstąpieniem do jakiejś sekty? Czy regresingowcy są groźni?

> Źle rozumiesz.

OK, w porządku. Czy w takim razie mógłbyś mi coś bliżej powiedzieć o tej
metodzie? Czy jest skuteczna? Pisałeś, że ma ona coś wspólnego z modlitwa, a
może istnieją jakieś "świeckie" odmiany anamnezy?

Pozdrawiam i z góry dzieki za info
Trurl

1. Data: 2003-01-18 16:05:00

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trurl <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0bqt4$nas$...@n...onet.pl...

> [...]
> wskazuje - regresing niehipnotyczny. Czy to prawda czy nie, to inna kwestia.
> Nie będę sie o to sprzeczał i nie wiem czy to jest naistotniejsze.

Odmienne stany świadomości to nie jest tylko trans hipnotyczny.

Analizowałem je i wydobywałem z nich to, co jest zgodne z chrześcijaństwem.
Te elementy stosuję z powdzeniem do dziś.

> Ale oni zdaje się są od sekt, a ja chciałem porozmawiać o technice
> terapeutycznej. Czyzby skorzystanie z regresingu było równoznaczne z
> wstąpieniem do jakiejś sekty? Czy regresingowcy są groźni?

Nie wiem, ale wiem, że ludzie groźni propagują też regresing.
Na przykład ten pan: http://www.cud.note.pl/user.php?user_id=zadlo

> OK, w porządku. Czy w takim razie mógłbyś mi coś bliżej powiedzieć o tej
> metodzie? Czy jest skuteczna? Pisałeś, że ma ona coś wspólnego z modlitwa, a
> może istnieją jakieś "świeckie" odmiany anamnezy?

Nie chce mi się streszczać książki i bronić jej tez.
Jak ją będę miał, to zeskanuję i wrzucę do sieci.

> Pozdrawiam i z góry dzieki za info
> Trurl

Zobacz: http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
oc.religia&aid=21420677

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-18 19:51:28

Od: "Trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odmienne stany świadomości to nie jest tylko trans hipnotyczny.

Podobnie jak medytacja, głęboka modlitwa, czy chociażby sen, no i co z tego?

> Analizowałem je i wydobywałem z nich to, co jest zgodne z
chrześcijaństwem.
> Te elementy stosuję z powdzeniem do dziś.

A czy cos w regresingu lub rebirthingu jest niezgodne z chrzescijaństwem?
Nie pytam rzecz jasna o poglądy osób, które te techniki stosują, tylko o
same techniki.

> Nie wiem, ale wiem, że ludzie groźni propagują też regresing.
> Na przykład ten pan: http://www.cud.note.pl/user.php?user_id=zadlo

Ale dlaczego jest groźny? Czy zaszkodził komuś? Owszem, czytałem wszystkie
linki jakie podałeś, tyle, że nic konkretnego z nich nie wynika.

> Nie chce mi się streszczać książki i bronić jej tez.
> Jak ją będę miał, to zeskanuję i wrzucę do sieci.

Wiesz, miałem nadzieję, że napiszesz mi o swoich doświadczeniach z tą
metodą, czy Ci pomogła lub cokolwiek co dało by mi pojęcie z czym to sie je.
Kieruje mną wyłącznie ciekawość. Nie mam zamiaru nikogo ani niczego
atakować, dlatego nie musiałbyś bronić tej książki. Przykro mi, że odniosłeś
takie wrażenie.

Pozdrawiam
Trurl

1. Data: 2003-01-19 01:28:26

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trurl <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0cbet$nmq$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "mind_dancer" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Podobnie jak medytacja, głęboka modlitwa, czy chociażby sen, no i co z tego?

Jaką medytację masz na myśli ?
Bo jeśli nie chrześcijańską, to nawet nie muszę komentować.

Jak się nazywa taka modlitwa chrześcijańska, której towarzyszy odmienny stan
świadomości ?
Bo odmienny stan świadomości to jest coś naturalnego, a ekstaza mistyczna to jest
łaska nadprzyrodzona.

Odmienne stany świadomości (ogólnie - zawężenia świadomości), otwierają na złe duchy.
W tradycji Kościoła jest takie zdanie, że w czasie snu diabeł ma łatwiejszy dostęp.
Jest też takie przysłowie "nieczynny umysł jest warsztatem diabła".

> [...]
> Nie pytam rzecz jasna o poglądy osób, które te techniki stosują, tylko o

Podejście. Sposób wyjaśniania. Metoda ogólnie. Nawet sama nazwa.

> Ale dlaczego jest groźny? Czy zaszkodził komuś? Owszem, czytałem wszystkie
> linki jakie podałeś, tyle, że nic konkretnego z nich nie wynika.

Zwróć uwagę, że on propaguje okultyzm.

> [...]
> Kieruje mną wyłącznie ciekawość. Nie mam zamiaru nikogo ani niczego
> atakować, dlatego nie musiałbyś bronić tej książki. Przykro mi, że odniosłeś

Znam ten termin tylko ze wspomnianej książki.
Mam wrażenie, że jest tylko chrześcijański.
Polega na szukaniu zranień osoby będących przyczynami grzechu.
Prosi się Jezusa o rozpoznanie i uzdrowienie tych ran.

Regresing różni się przyjętą antropolgią, brakiem odwołania do Boga,
brakiem pojęcia grzechu, brakiem pojęcia osoby.
Jest formą psychomanipulacji.

> Pozdrawiam
> Trurl

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-19 12:55:00

Od: "Trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaką medytację masz na myśli ?
> Bo jeśli nie chrześcijańską, to nawet nie muszę komentować.

Chociażby zen, ale również medytację chrześcijańską, która jest równoznaczna
z głęboką kontemplacją. A tak a propos, czytałeś może jakieś książki De
Mello? Ten jezuicki zakonnik studiował różne rodzaje medytacji, w tym
chrześcijańskie. On doszukiwał się punktów wspólnych, a nie różnic.

> Jak się nazywa taka modlitwa chrześcijańska, której towarzyszy odmienny
stan świadomości ?

Wiesz, są osoby, które tak głęboko pogrążają się w modlitwie, że przestają
kontaktować ze światem zewnętrznym...

> Bo odmienny stan świadomości to jest coś naturalnego,

Zgadzam się.

>a ekstaza mistyczna to jest łaska nadprzyrodzona.

???
Myślałem, że mówimy o metodzie terapeutycznej a nie o doświadczeniach
mistycznych?

> [...]
łatwiejszy dostęp.
> Jest też takie przysłowie "nieczynny umysł jest warsztatem diabła".

I dlatego chrześcijanie powinni unikać snu...
;)

chrzescijaństwem?

> Podejście.

Podejście polega chyba na chęci uwolnienia się od urazów z przeszłości. To
może pomóc np. wybaczyć komuś itp. A może się mylę?

>Sposób wyjaśniania.

To już nie ma nic wspólnego z samą trechniką, co najwyżej z poglądami
niektórych osób.

>Metoda ogólnie.

Chodzi Ci o kontrolowany oddech? A co w tym niechrześcijańskiego?

>Nawet sama nazwa.

Akurat nazwa ma tutaj najmniejsze znaczenie, ale tak w ogóle, co w niej jest
niezgodne z doktryną kościoła?

> Zwróć uwagę, że on propaguje okultyzm.

Skąd ta informacja? Na jego stronie nic o tym nie ma.

Czy masz jakieś konkretne osobiste doświadczenia z tym człowiekiem? A może
znasz kogoś kto je ma? Jeżeli nie, to to zachacza z lekka o pomówienie.

> [...]
> Prosi się Jezusa o rozpoznanie i uzdrowienie tych ran.
>
> Regresing różni się przyjętą antropolgią, brakiem odwołania do Boga,

Tak jak każda inna niereligijna metoda terapeutyczna, np. psychoanaliza. Czy
to znaczy, że chodzenie do psychoanalityka jest grzechem?

>brakiem pojęcia osoby.

Jak do tej pory nic takiego wyczytałem, ale nawet gdyby takie były poglądy
jakiegoś tam terapeuty, to szczerze mówiąc niewiele mnie to obchodzi.
Interesuje mnie tylko i wyłącznie sama technika i jej skuteczność.

> Jest formą psychomanipulacji.

Mógłbyś uzasadnić?

Pozdrawiam
Trurl

1. Data: 2003-01-19 19:11:28

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trurl <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0e9eq$k1r$...@n...onet.pl...

> [...]

> Mello? Ten jezuicki zakonnik studiował różne rodzaje medytacji, w tym
> chrześcijańskie. On doszukiwał się punktów wspólnych, a nie różnic.

W 1990 roku czytałem "Śpiew ptaka".
"Sadhanę" miałem wtedy też w ręku, ale nie czytałem,
bo nie podobało mi się ćwiczenie modlitwy, jakie on proponował.
W 2002 roku czytałem notyfikację w sprawie deMello.
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/mello.html

> Wiesz, są osoby, które tak głęboko pogrążają się w modlitwie, że przestają
> kontaktować ze światem zewnętrznym...

I to jest zmiana świadomości ?

> Zgadzam się.

> ???
> Myślałem, że mówimy o metodzie terapeutycznej a nie o doświadczeniach mistycznych?

Bo z tego co wiem, to odmienne stany świadomości (typu ekstaza),
towarzyszą w modlitwie chrześcijańskiej tylko łaskom mistycznym.

> I dlatego chrześcijanie powinni unikać snu...
> ;)

I nawet byli święci, którzy to doradzali.
Jeden polski święty stosował brak snu jako umartwienie.
Tylko, że dawniej nie było dużych miast z samochodami i przemysłem.
Współcześnie nie potrzeba nam dodatkowych umartwień, bo już je mamy na codzień.

> Podejście polega chyba na chęci uwolnienia się od urazów z przeszłości. To
> może pomóc np. wybaczyć komuś itp. A może się mylę?

To jest za głęboko ingerująca metoda, żeby można ją było
uprawiać tylko na poziomie psychologicznym.
Poziom duchowy też jest w niej istotny.

> To już nie ma nic wspólnego z samą trechniką, co najwyżej z poglądami niektórych
osób.

Które trzeba rozumieć, żeby tej techniki używać.
A rozumieć i stosować oznacza przyjąć za swoje.

> Chodzi Ci o kontrolowany oddech? A co w tym niechrześcijańskiego?

Wystarczy to.

> Akurat nazwa ma tutaj najmniejsze znaczenie, ale tak w ogóle, co w niej jest
> niezgodne z doktryną kościoła?

Regresja to cofanie się, uwiąd.
A chrześcijanin ma wzrastać.

> Skąd ta informacja? Na jego stronie nic o tym nie ma.
>
> Czy masz jakieś konkretne osobiste doświadczenia z tym człowiekiem? A może
> znasz kogoś kto je ma? Jeżeli nie, to to zachacza z lekka o pomówienie.

Mam konkretne doświadczenia.
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.religia&tid=4019953
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.religia&tid=5039374&aid=21420677

Ale nawet nie muszę nic pomawiać.
Już to co podaje na stronie jest jednym wielkim samooskarżeniem.

> Tak jak każda inna niereligijna metoda terapeutyczna, np. psychoanaliza. Czy
> to znaczy, że chodzenie do psychoanalityka jest grzechem?

Psyhchoanaliza jest neutralna względem religii.
Regresing nie jest.

> Jak do tej pory nic takiego wyczytałem, ale nawet gdyby takie były poglądy
> jakiegoś tam terapeuty, to szczerze mówiąc niewiele mnie to obchodzi.
> Interesuje mnie tylko i wyłącznie sama technika i jej skuteczność.

Morderstwo też jest skuteczne.
Czy w związku z tym należy je pochwalać ?

> Mógłbyś uzasadnić?

Udaje, że jest obojętna dla ducha, a nie jest.
(zresztą w ogóle pomija ducha - jest formą niejawnej amputacji ducha)

> Pozdrawiam
> Trurl

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-19 20:08:31

Od: n...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Trurl <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0e9eq$k1r$...@n...onet.pl...

[..............]

> Udaje, że jest obojętna dla ducha, a nie jest.
> (zresztą w ogóle pomija ducha - jest formą niejawnej amputacji ducha)

Jeszcze troche to bedziesz mial pranie mózgu przez net,
dopiero wpadniesz w leki, ze zaden psychoterapeuta
ne da rady.

Wszysztko co glosi KK to super ok, reszta to be.
Gdyby tak wiecej takich Kwietniow bylo to szybko
by wrocily swiete wojny i swieta inkwizycja.

Noriel

1. Data: 2003-01-20 01:46:04

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> napisał:b0e9eq$k1r$...@n...onet.pl...

> Wszysztko co glosi KK to super ok, reszta to be.
> Gdyby tak wiecej takich Kwietniow bylo to szybko
> by wrocily swiete wojny i swieta inkwizycja.
>
> Noriel

Wolę święte wojny i inkwizycję, niż rewolucje, wojny światowe i cywilizację śmierci,
bo niewiele więcej takich Norielów już brakuje, żeby się rozpoczęła wojna w Iraku.

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-20 13:48:55

Od: n...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
śmierci,
> bo niewiele więcej takich Norielów już brakuje, żeby się rozpoczęła wojna w

Widac, ze nie masz praktycznego doswiadczenia z odmiennymi
stanami swiadomosci, a jedyna wiedze czerpiesz tylko
z wybranych ksiazek zgodnych z KK, z zaleceniami Dominikanow
od spraw sekt, moze jeszcze z wytycznymi Ojca Dyrektora.
Inaczej bys nie pisal ze;
- tylko mozna oddychac po chrzescijansku, innaczej be,
- medytowac mozna ale tylko po chrzescijansku, inaczej be,
itp...itd.
Kazda inna opcja to albo opentanie albo zle moce albo....
Tylko KK ma monopol na odmienne stany swiadomosci,
na hipnoze itp. na jedyna jedyna prawde i sluszna
droge.

Noriel

1. Data: 2003-01-20 20:06:04

Od: "Trurl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo nie podobało mi się ćwiczenie modlitwy, jakie on proponował.
> W 2002 roku czytałem notyfikację w sprawie deMello.

Czytałem to już dosyć dawno i muszę powiedzieć, że jak dla mnie to zarzuty
postawione w tej notyfikacji są po prostu śmieszne. Czytałeś może książkę
Carlosa G. Vallesa "Sadhana..."? Autor jest również jezuitą, był bliskim
przyjacielem De Mello. W książce przybliża znacznie tę postać i opisuje
m.in. słynne rekolekcje prowadzone przez tego zakonnika. Wynika z niej
jednoznacznie, ze był on człowiekiem niezwykle pobożnym , który w żadnym
wypadku nie sprzeniewierzał się swojej wierze. Dziwny wydaje się również
fakt, że do czasu notyfikacji wydawnictwa jezuitów wydawały milionowe
nakłady jego książek (w Polsce pol miliona), oficjalnie pod szyldem
koscioła, i teraz nagle okazuje się, że to herezja. Wszystkie jego ksiazki
wpisane zostały do indeksu ksiag zakazanych... Gdzie my żyjemy?

Nie wszyscy się z tym zgadzają:
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/P/PR/przestroga.h
tml

> I to jest zmiana świadomości ?

A jak to inczej nazwać?

> Bo z tego co wiem, to odmienne stany świadomości (typu ekstaza),
> towarzyszą w modlitwie chrześcijańskiej tylko łaskom mistycznym.

Ale my zdaje się nie mówimy o modlitwie chrześcijańskiej tylko o metodzie
terapeutycznej. Czy sen również wymaga łaski mistycznej?

> I nawet byli święci, którzy to doradzali.
> Jeden polski święty stosował brak snu jako umartwienie.

Jego wybór, ale to chyba nie obowiązek?

> Tylko, że dawniej nie było dużych miast z samochodami i przemysłem.
> Współcześnie nie potrzeba nam dodatkowych umartwień, bo już je mamy na
codzień.

Niektórzy owszem.

> To jest za głęboko ingerująca metoda, żeby można ją było
> uprawiać tylko na poziomie psychologicznym.
> Poziom duchowy też jest w niej istotny.

Ingerująca w jakim sensie? Z tego co czytałem pomogła ona bardzo wielu
ludziom, wiec dlaczego jej nie stosowac? Po owocach poznacie ich...

> Które trzeba rozumieć, żeby tej techniki używać.
> A rozumieć i stosować oznacza przyjąć za swoje.

Absolutnie się nie zgodzę. Nie trzeba wierzyć w reinkarnację, żeby stosować
regresing. Pojawianie się np. "wspomniej z przeszłych wcieleń" można IMO
spokojnie wyjaśnić w kategoriach psychologicznych. A poza tym równie dobrze
można by powiedzieć, że trzeba być ateistą tak jak Freud, żeby stosować
psychoanalizę.

> Wystarczy to.

Dlaczego, czy to grzech? I kto niby to ustala?

> Regresja to cofanie się, uwiąd.
> A chrześcijanin ma wzrastać.

Chyba sobie ze mnie żartujesz. Regresja w tym przypadku ma inne znaczenie,
to powrót do przeszłych wydarzeń, przywołanie wspomnień, a nie regres. Mam
wrażenie, że próbujesz mi coś za wszelką cenę udowodnić. Szkoda, bo
myślałem, że dowiem się czegoś nowego.

> Mam konkretne doświadczenia.
> http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.religia&tid=4019953

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.religia&tid=5039374&aid
=21420677

W tej chwili nie jestem przeczytać w całości tych wątków, tym bardziej, że
łącze się przez modem. Być może mógłbyś to mniej więcej streścić?

Czy

> Psyhchoanaliza jest neutralna względem religii.
> Regresing nie jest.

Dlaczego nie? Rozmawiamy oczywiście o technice terapeutycznej, nie o
pogladach terapeutów ( przypominam - Freud byl ateistą ;) )

> Morderstwo też jest skuteczne.
> Czy w związku z tym należy je pochwalać ?

O przepraszam, ale teraz to chyba jestes nie poważny. Porównujesz metodę
terapeutyczną z morderstwem? Nie wiem czy w ogóle na tym poziomie argumentów
jest sens dyskutować, ale czy regresing z samego założenia jako metoda
terapeutyczna nie ma pomagać? w przeciwieństwie do morderstwa? Skuteczność w
tym pierwszym jak najbardziej zasługuje na pochwałe.

> Udaje, że jest obojętna dla ducha, a nie jest.

Wiesz, ja akurat czytałem na jakiejs tam stronie co innego. Podobno nie
jest, a wręcz przeciwnie, ma na niego pozytywny wpływ... No ale nie bede sie
kłócił, to kwestia wiary.

> (zresztą w ogóle pomija ducha - jest formą niejawnej amputacji ducha)

Czyli powinna szkodzić... a jednak nie, podobno.

Pozdrawiam
Karol

Dieta optymalna.
Godziny gospodarcze psychologa
Nerwica
Gabinet psychoterapii rodzinnej w Krakowie
swiadomy sen (LD)