co zrobic, gdy boli kolano?

1. Data: 2003-03-26 19:41:59

Temat: co zrobic, gdy boli kolano?
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

no boli juz kilka dni....ani sie nie uderzylam, ani nic, po prostu obudzilam
sie i juz bolalo.boli przy chodzeniu i jak siedze i wyprostowuje calkowicie
noge. nie jest to bardzo silny bol, ale zaczyna przeszkadza i martwic. czy
moge cos zrobic? trwa to juz tydzien, ale jeszcze chyba za wczesnie, zeby
isc z tym do lekarza. nie boli az tak, ze potrzebuje srodkow przecibolowych,
ale jakas masc, oklad na noc?

pomozcie, prosze...

2. Data: 2003-03-26 21:47:40

Temat: Re: co zrobic, gdy boli kolano?
Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> moge cos zrobic? trwa to juz tydzien, ale jeszcze chyba za wczesnie, zeby
> isc z tym do lekarza. nie boli az tak, ze potrzebuje srodkow

Mozesz posmarowac Arcalenem i zawinal opaska elastyczna, zeby sie ogrzalo.
A jesli chodzi o termin pojscia do lekarza, to jaki czas wg Ciebie jest
odpowiedni - miesiac? Przepraszam za zlosliwe pytanie, ale z takimi rzeczami
nie ma zartow. Tym bardziej, ze powod nie jest znany.

A moze jakis sport uprawiasz/uprawialas?
I opisz dokladniej rodzaj bolu i umiejscow go.

pzdr
Aga

3. Data: 2003-03-27 05:51:41

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> Mozesz posmarowac Arcalenem i zawinal opaska elastyczna, zeby sie ogrzalo.

no wlasnie - po cieplej kapieli bol sie zmniejsza.

> [...]
rzeczami
> nie ma zartow. Tym bardziej, ze powod nie jest znany.

rozumiem twoje pytanie:) ale ja tak nienawidze lekarzy, ze omijam ich
szerokim lukiem. a raczej ide dopiero, jak musze. takie mam doswiadczenia z
lekarzami, ze ich diagnoza to rosyjska ruletka "trafie, nie trafie". i nie
chce wyjsc na hipochondryka, ktorego jak cos strzyknie, to od razu leci do
lekarza. do ortopedy bede musiala i tak isc w przyszlym tygodniu, wiec i to
to spytam.

> A moze jakis sport uprawiasz/uprawialas?

nie, ale spie na niewygodnym lozku. co i raz budze sie z jakims bolem, ale
dotyczyly one wqczesniej szyi czy kregoslupa.

> I opisz dokladniej rodzaj bolu i umiejscow go.

to jest bol po wewnetrznej stronie kolana, w srodku gdzies tam...

4. Data: 2003-03-27 15:26:34

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozumiem twoje pytanie:) ale ja tak nienawidze lekarzy, ze omijam ich
> szerokim lukiem. a raczej ide dopiero, jak musze.

No sorki, ale jakiego rodzaju pomocy oczekiwałaś i od kogo pisząc na grupę
medyczną? Jeśli od ludzi z podobnymi doświadczeniami, to muszę Cię zmarwić.
To jest bardzo indywidualna sprawa, u jednego jest to coś banalnego, u
drugiego niekoniecznie.
Np. moją koleżankę bolało kolano, potem cała noga i okazało się, że to
mięsak kościopochodny. Wrzuć w wyszukiwarkę, tylko się za bardzo nie
przestrasz.......

Mój św. pamięci Tato też nie pałał miłością do lekarzy, nie powiem, że
nienawidził, ale podobnie jak Ty omijał ich szerokim łukiem i chodził, gdy
już naprawdę musiał.
Jak już poszedł, to okazało się, że na pomoc jest już za późno..........

Nie jest moją intencją straszenie, ale naprawdę nie rozumiem takiego
podejścia. To może pójdź do bioenergoterapeuty?

Ewa

5. Data: 2003-03-27 19:16:07

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> No sorki, ale jakiego rodzaju pomocy oczekiwałaś i od kogo pisząc na grupę
> medyczną? Jeśli od ludzi z podobnymi doświadczeniami, to muszę Cię
zmarwić.

dokladnie na to. nie na opinie lekarza, tylko kogos, kogo bolalo podobnie.

zanim tu napisalam, wrzucilam:)

> [...]
> Nie jest moją intencją straszenie, ale naprawdę nie rozumiem takiego
> podejścia. To może pójdź do bioenergoterapeuty?

wiesz co? ja sie zle wyrazilam piszac to zwiezle w kilku slowach. nienawidze
chodzic do lekarzy - to fakt. ale do nich chodze i mam zawsze wszystkie
badania regularnie wykonane. cytologia, profilaktyka z zebami (a nie
leczenie - a smiertelnie sie boje dentystow:) itp.
ale jak mnie tylko cos przyslowiowo zakluje w boku, to nie lece od razu do
lekarza. jak to nic ostego, to czekam 1-2 tygodnie i czesto jakies tam bole
same przechodza.

a w przypadku tego kolana, to szukalam jakies dobrej masci. ta, co ty mi
polecilas, pani aptekarka powiedziala, ze jest ona bardziej na siniaki, niz
bole stawowe i dala mi cos innego, na szczescie tylko za 6 zl. zobaczymy,
czy pomoze, a wizyte u ortopedy i tak mam w przyszlym tygodniu:)

6. Data: 2003-03-28 18:34:33

Od: "Jacek Bukowski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użyj DrŻel - DeepRelief. ortopeda mi to zapisał bo mialem bóle przy zginaniu
prawego kolana... nic sie nie stalo i zaczelo nagle bolec i przez tydzien
bylo lekko opuchniete:( ortopeda przepisal mi rowniez zabiegi
fizykoterapii - prądy DiaDynamiczne i JonoForezę (lub jontoForeze zawsze mi
sie myli) Po 2,5 miesiącach i po 2 tygodniach zabiegów boli mnie tylko kide
kucam i wtedy prawie nie moge wstac... teraz "przerzucilo sie na lewe
kolano" kiedy ide po schodach do gory cos w tym (lewym) kolanie przeskakuje
tak ze czuje to przez czly kregoslup... Teraz kiedy kucam bola mnie oba
kolana ...
JA tez poszedlem do lekarza dopiero po tygodniu...
Inny ortopeda mowil ze mam chondromalację rzepki to dopiero wtedy sie
przestraszylem ... jem duzo galaretek, kisieli(???kiśli???) chrzatke rekina
w pigulkach i mam nadzeje ze przestaną boleć mnie wazne dla mnie kolana no
bo jak ja bede żeglował??? :) pozdrawiam

7. Data: 2003-03-28 18:36:23

Od: "Jacek Bukowski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a lekarz dal mi jeszcze Piguly DicloDuo ale jak przeczytalem ulotke to sie
przestraszylem bo strasznie duzo mozna od tego dostac skutkow ubocznych...
ale uśmierza ból...

8. Data: 2003-03-28 19:07:41

Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bole stawowe i dala mi cos innego, na szczescie tylko za 6 zl. zobaczymy,
> czy pomoze, a wizyte u ortopedy i tak mam w przyszlym tygodniu:)

Na jaka masc aptekarka powiedziala "na siniaki" a jaka Ci dala?

Aga

drozdze?
złogi w nerkach...?
ilość substancji czynnej w leku