dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu

1. Data: 2000-03-16 11:42:39

Temat: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu
Od: "Małgorzata" <z...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !

Glownie czytam grupe, jak znajduje czas. Ale postanowilam tez cos
zaproponowac. Moze tego jeszcze nie znacie. A jak znacie to wiecie ze to
smaczne.
1. SPAGHETTI Z TUNCZYKIEM
Skladniki:
makaron spaghetti
sos pomidorowy
2 puszki tunczyka w sosie wlasnym
bazylia (suszona)
kawalek zoltego sera
ewentualnie piertuszka suszona

Kupuje sos pomidorowy w kartoniku (rozdrobnione pomidory bez skory i pestek
i bez zadnych dodatkow i konserwantow - tak jest napisane na pudelku).
Wlewam go do garnuszka (pudelko 0,5 l - to starcza spokojnie na obiad na 2
dni dla dwoch glodomorow). Do tego wrzucam dwie male puszki odsaczonego
rozdrobnionego tunczyka
(kupuje w sosie wlasnym - nie w oleju). Dosypuje dosc duzo bazylii (taka w
torebce - suszona, taka najprosciej kupic), doprawiam do samku sola,
pieprzem i czerwona papryka. Mieszam i podgrzewam. W miedzy czasie gotuje
makaron al dente (na dosc twardo).
No i to wszystko. Makaron na talerz, ja posypuje go tartym zoltym serem
(wtedy wszystko jest takie fajne rozciagliwe.. ha ha) i polewam goracym
sosem. Mozna jeszcze posypac pietruszka (tez z torebki - suszona).
Pychotka.
No i mi przygotowanie obiadu zajmuje okolo 15-20 minut, jak mam wszystkie
skladniki pod reka.

2. SALATKA Z TUNCZYKA
A cos na zimno, co moze troche postac w lodowce.
Skladniki:
woreczek ryzu
2 puszki tunczyka w oleju
1 puszka groszku
1 puszka kukurydzy
Gotuje ryz (ja stosuje dlugoziarnisty) - okolo 125 g (jeden woreczek). Potem
go studze.
Wsypuje do miski i wrzucam do tego dwie puszki tunczyka, tym razem w oleju,
ale lekko go odsaczam. Mieszam. Dorzucam jedna puszke groszku konserwowanego
i jedna puszke kukurydzy konserwowej. Mieszam i gotowe. W ogole nie uzywam
przypraw - jak sie troche przegryzie to smakuje super.
Bardzo proste i naprawde smaczne (nawet moja tesciowa mnie pochwalila - wiec
chyba wierzycie).

No i co sadzicie?

Pozdrawiam i obiecuje, ze jeszcze cos kiedys napisze.
(wczoraj zrobilam pyszne miesko.. haha)
Malgosia Z.

1. Data: 2000-03-16 14:23:34

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi fajnie, ale nie bądź chytruskiem i podziel się przepisem na pyszne
mięsko z wczorajszego obiadu ...
:-)
--
Ania K.

1. Data: 2000-03-17 06:59:58

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata <z...@f...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:PM3A4.3858$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
suszona).
> Pychotka.
> No i mi przygotowanie obiadu zajmuje okolo 15-20 minut,

(ciach)

> Malgosia Z.

Mam dwie uwagi odnośnie przepisu na spaghetti z tuńczykiem:
NIE PODAJE się absolutnie sera z wszelkimi talarzami
morskimi jak również nie dodaje się go do takich talerzy
jak np. frutti di mare, cozze, małże, krewetki itd.
Druga uwaga praktyczna odnośnie łączenia tuńczyka i
pomidorów: bardzo fajnie łączą się w jeden spójny smak w
chwili kiedy pozostawisz je na małym płomieniu minimum 20
minut.
Nie wiem tylko jak to wszystko smakuje w chwili dodania
papryki.... ale obiecuję spróbować w wolnej chwili.
Ryszard
---
[http://www.makaron.pl]
[Jedyny Polski Serwis Makaronowy]

1. Data: 2000-03-17 07:07:19

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Ma"gorzata <z...@f...onet.pl> wrote:

> [...]
> Pychotka.
> No i mi przygotowanie obiadu zajmuje okolo 15-20 minut, jak mam wszystkie
Mozna i tak. ;-). Tylko po co takie przepisy rozsylac po swiecie, kiedy
to i tak kazdy sam wymysli, jak mu w spizarce zabraknie produktow.
Tyle, ze powinien do tego byc jeszcze jakis tluszcz -- naprawde makaron
potrzebuje tluszczu. Dziwia tez proporcje -- 2 puszki tunczyka, pudelko
przecieru, ile do tego ma pojsc makaronu? To wyglada na przepis na
liczna rodzine, nie na 2 osoby.
A tak to wyglada w prawdziwym wloskim przepisie:

Pol paczki spaghetti lub lepiej spaghettini
puszka tunczyka
2 filety anchois
1/2 lyzki wazowej przecieru pomidorowego z kartonika
1 lyzka posiekanej natki pietruszki
1 zabek czosnku
4 lyzki oliwy z oliwek
sol, pieprz
tarty ser, najlepiej parmenski
ewentualnie 1 lyzka kaparow

Czosnek rozgniatamy i podsmazamy na oliwie, wyjujemy, zanim sie zbrazowi
i bedzie gorzki. Dadajemy anchois i podsmazamy rozgniatajac lyzka, aby
calkwicie rozpadly sie w sosie. Dodajemy kapary, chwile smazymy,
dodajemy przecier i tunczyka, dusimy ok. 10 min. Solimy i pieprzymy.
Makaron gotujemy jak zwykle, polewamy sosem, posypujemy serem i
pietruszka.

Porcja na 2-3 osoby, czas przygotowania 20 minut.

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-17 11:17:19

Temat: Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) + MIESKO (o zgrozo)
Od: "Małgorzata" <z...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam dwie uwagi odnośnie przepisu na spaghetti z tuńczykiem:
> NIE PODAJE się absolutnie sera z wszelkimi talarzami
> morskimi
ciach

No coz..
Jestem tylko zwykla ekonomistka, wiec byz moze popelniam w kuchni jakies
straszne przestepstwa.. (nawet nie wiem co to znaczy "talarzami"). Ale
generalnie lubie eksperymentowac i nigdy nie zastanowialam sie czy cos sie
podaje z czyms czy nie - dopoki wszystkim smakuje to co gotuje. Podejrzewam,
ze w moich przepisach wiele jest takich "kwiatkow", bo raczej nie korzystam
z ksiazek kucharskich, a w trakcie gotowania tworze wlasne kombinacje wedlu
wyobrazni (i zawartosci lodowki oczywiscie). Tak czy inaczej jesli
przyprawilam Cie o dreszcze to bardzo mi.. przykro.

Byc moze moje wczorajsze miesko spowoduje podobna reakcje, ale co mi tam:
W skrocie wygladalo to tak:
pokroilam w kostke miesko (to chyba byla jakas poledwiczka), posypalam
przyprawami (sol, pieprz, papryka, ziola prowansalskie) i przyrumienilam na
odrobinie oliwy z oliwek, zmniejszylam gaz, zalalam odrobina bulionu,
dosypalam kilka drobnych marynowanych pieczarek i kilka mrozonych brukselek.
Dusilam az do miekkosci mieska. Oczywiscie w trakcie mozna jeszcze doprawic
do smaku wedlug gustu.
Do tego ugotowany dziki ryz (bardzo go lubie - polecam, chocby ze wzgledu na
aromat).

Mam nadzieje, ze nie zasluzylam znowu na kare??
Malgosia Z.

1. Data: 2000-03-17 22:46:59

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:3voA4.5909$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
inaczej jesli
> przyprawilam Cie o dreszcze to bardzo mi.. przykro.
>
> Mam nadzieje, ze nie zasluzylam znowu na kare??

Tak zasłużyłaś na karę....
To dobrze, że eksperymentujesz ale czasami warto posłuchać
innych, którzy już przede mną stwierdzili że z "talerzami"
morskimi nigdy ser.
A teraz Twoja kara:
- 1 puszeczka tuńczyka w oleju (lub w sosie własnym + 2-3
łyżki oleju)
- makaron typu kolanka na dwie osoby (ok. 200 gram)
- 4 łyżki majonezu (wg. gustu łagodny lub pikantny)
Gotujemy makaron..... po odcedzeniu mieszamy go z
tuńczykiem (warto rozdrobnić) i na samym końcu dodajemy
majonez (warto żeby makaron już nie parzył) i dokładnie
mieszamy.
Ten przepis leciał i czasami leci jeszcze w moim
jadłospisie w piątkowe dni a sam go kiedyś podejrzałem
jeszcze w krainie makaronów.
Ryszard
[http://www.makaron.pl/]

1. Data: 2000-03-20 13:20:45

Od: Anna <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw wrote:

> [...]
> ^^^^^^^^
Makaron gotujemy jak zwykle, polewamy sosem, posypujemy serem i

to w końcu jest ten ser, czy go nie ma?!?!??Bo "serwis makaron" ;)
napisał, ze do morza nigdy ser.....

Anna

--

""Bez wątpienia, jest proroctwem, to co mówię. Rozumiem i
nie mogąc wypowiedzieć się bez pogańskich słów, wolę zamilczeć.""

1. Data: 2000-03-20 23:09:44

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna <m...@h...com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@h...com...

Solimy i pieprzymy.
> Makaron gotujemy jak zwykle, polewamy sosem, posypujemy
serem i
^^^^^

> to w końcu jest ten ser, czy go nie ma?!?!??Bo "serwis
makaron" ;)
> napisał, ze do morza nigdy ser.....
> Anna

Widzisz Aniu, poruszasz bardzo ważny problem tego
nieszczęsnego sera. Do tej pory spotkałem się tylko w
Italii z dwoma przypadkami NIE PODAWANIA sera do pierwszych
talerzy:
- wszystko co z morza
- wszystko co z grzybami
We wszystkich restauracjach obrażają się wręcz na
konsumujacego, który "niechcący" poprosi ser do w/w potraw.
Próbowałem też kilka razy zaaplikować sobie ser na tuńczyka
w dowolnym makaronie ale jest on sam w sobie tak
specyficzny i posiada swój aromat, że ser (lekko szczypiący
w podniebienie) psuje ten smak tuńczyka. Zresztą w wersji
np. spaghetti z ośmiornicą lub polipem różowym (co ciekawe
włosi sprowadzają go z polski !!! - ten z morza bałtyckiego
jest najbardziej delikatny) też próbowałem nieszczęsnego
sera i nic mi jednak tak nie smakowało.
Albo weź na przykład "wstążki/pasemka z sosem grzybowym"
(tagliatelle ai funghi) no jak tu do grzybów podać ser ?
Przepis, który podaje Władysław, jest mi obcy zwłaszcza,
ponieważ zawiera czosnek, nie spotkałem się do chwili
obecnej z przepisem łączącym tuńczyka z czosnkiem,
natomiast widziałem sporo wersji tuńczyka pomidorów kapar i
zielonego pieprzu. Być może cześć przepisów publikowanych
poza italią jest trochę pod publikę umieszczając gdzie się
da pieprz/peperoncino/czosnek/parmezan/pecorino ?
Ryszard
---

1. Data: 2000-03-21 00:17:57

Od: "Michal R. Hoffmann" <m...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@t...pl wrote:
[]
> [...]
> specyficzny i posiada swój aromat, że ser (lekko szczypiący
> w podniebienie) psuje ten smak tuńczyka. Zresztą w wersji
hmmm, a co powiesz np. na kanapki z tunczykiem, kukurydza, serem i sosem
opartym na majonezie? Mnie bardzo smakuja. Oczywiscie nie uzywam do tego
ostrych serow, tylko lagodne.

> [...]
> Albo weź na przykład "wstążki/pasemka z sosem grzybowym"
> (tagliatelle ai funghi) no jak tu do grzybów podać ser ?
hehe, powiedz to producentom zapiekanek :))))) (A jeszcze powiedz, ze
zapiekanki sa niedobre!)

pozdrawiam,
--
misiek ktory lubi zapiekanki

*** IRC: nbrasil ICQ UIN: 3620591 | Michal R. Hoffmann ***
*** <mailto:misiek@knm.org.pl> | PO Box 41 ***
*** http://www.kki.net.pl/mis | 71-119 Szczecin 35 ***
*** -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =- | POLAND ***
----------- Money sometimes oils the wheel of justice -------------

1. Data: 2000-03-21 06:45:35

Od: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <YcyB4.15140$Ob.475114@news.tpnet.pl>, <b...@t...pl>
wrote:

> U?ytkownik Anna <m...@h...com> w wiadomo?ci do
> grup dyskusyjnych napisa?:3...@h...com...

> Solimy i pieprzymy.
> serem i
> ^^^^^

> makaron" ;)
>>
> Widzisz Aniu, poruszasz bardzo wa?ny problem tego
> nieszczźsnego sera. Do tej pory spotka?em siź tylko w
> Italii z dwoma przypadkami NIE PODAWANIA sera do pierwszych
> talerzy:
> - wszystko co z morza
> - wszystko co z grzybami

Co do sera zapewne macie racje. Sprawdzilem moje wloskie przepisy i
rzeczywiscie przy makaronie z rybami czy owocami morza nie wymieniaja sera.
Dodalem ten ser niejako z rozpedu. Niemniej nie wydaje mi sie zelazna
regula nie dodawanie sera do ryb, gdyz takie przepisy w kuchni wloskiej tez
znalazlem.

> Przepis, który podaje W?adys?aw, jest mi obcy zw?aszcza,
> poniewa? zawiera czosnek, nie spotka?em siź do chwili
> obecnej z przepisem ??cz?cym tu?czyka z czosnkiem,
> natomiast widzia?em sporo wersji tu?czyka pomidorów kapar i
> zielonego pieprzu. Byĺ mo?e cze?ĺ przepisów publikowanych
> poza itali? jest trochź pod publikź umieszczaj?c gdzie siź
> da pieprz/peperoncino/czosnek/parmezan/pecorino ?
> Ryszard

Przepis, ktory podalem znalazlem w kilku ksiazkach, w tym dwie wersje w
Wielkiej kuchni Wloch Antoni Piccinardiego (La grande cucina Italiana.
Tradizioni e ricette delle regioni italiane) -- w kuchni Lacjum (ten ktory
podalem) i kuchni sycylijskiej (bez kaparow, ale wiecej sardeli i biale
wino). Oba z czosnkiem.

Wladyslaw

Stefcia
Grzaniec?