Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu Re: Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu

Re: Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu

From: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu
Date: Tue, 21 Mar 2000 06:45:35 GMT

----------
In article <YcyB4.15140$Ob.475114@news.tpnet.pl>, <b...@t...pl>
wrote:

> U?ytkownik Anna <m...@h...com> w wiadomo?ci do
> grup dyskusyjnych napisa?:3...@h...com...

> Solimy i pieprzymy.
> serem i
> ^^^^^

> makaron" ;)
>>
> Widzisz Aniu, poruszasz bardzo wa?ny problem tego
> nieszczźsnego sera. Do tej pory spotka?em siź tylko w
> Italii z dwoma przypadkami NIE PODAWANIA sera do pierwszych
> talerzy:
> - wszystko co z morza
> - wszystko co z grzybami

Co do sera zapewne macie racje. Sprawdzilem moje wloskie przepisy i
rzeczywiscie przy makaronie z rybami czy owocami morza nie wymieniaja sera.
Dodalem ten ser niejako z rozpedu. Niemniej nie wydaje mi sie zelazna
regula nie dodawanie sera do ryb, gdyz takie przepisy w kuchni wloskiej tez
znalazlem.

> Przepis, który podaje W?adys?aw, jest mi obcy zw?aszcza,
> poniewa? zawiera czosnek, nie spotka?em siź do chwili
> obecnej z przepisem ??cz?cym tu?czyka z czosnkiem,
> natomiast widzia?em sporo wersji tu?czyka pomidorów kapar i
> zielonego pieprzu. Byĺ mo?e cze?ĺ przepisów publikowanych
> poza itali? jest trochź pod publikź umieszczaj?c gdzie siź
> da pieprz/peperoncino/czosnek/parmezan/pecorino ?
> Ryszard

Przepis, ktory podalem znalazlem w kilku ksiazkach, w tym dwie wersje w
Wielkiej kuchni Wloch Antoni Piccinardiego (La grande cucina Italiana.
Tradizioni e ricette delle regioni italiane) -- w kuchni Lacjum (ten ktory
podalem) i kuchni sycylijskiej (bez kaparow, ale wiecej sardeli i biale
wino). Oba z czosnkiem.

Wladyslaw