Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu

Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu

Data: 2000-03-20 23:09:44
Temat: Odp: dwa proste przepisy (TUNCZYK) - szybko, zdrowo i bez klopotu
Od: <b...@t...pl>

Użytkownik Anna <m...@h...com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@h...com...

Solimy i pieprzymy.
> Makaron gotujemy jak zwykle, polewamy sosem, posypujemy
serem i
^^^^^

> to w końcu jest ten ser, czy go nie ma?!?!??Bo "serwis
makaron" ;)
> napisał, ze do morza nigdy ser.....
> Anna

Widzisz Aniu, poruszasz bardzo ważny problem tego
nieszczęsnego sera. Do tej pory spotkałem się tylko w
Italii z dwoma przypadkami NIE PODAWANIA sera do pierwszych
talerzy:
- wszystko co z morza
- wszystko co z grzybami
We wszystkich restauracjach obrażają się wręcz na
konsumujacego, który "niechcący" poprosi ser do w/w potraw.
Próbowałem też kilka razy zaaplikować sobie ser na tuńczyka
w dowolnym makaronie ale jest on sam w sobie tak
specyficzny i posiada swój aromat, że ser (lekko szczypiący
w podniebienie) psuje ten smak tuńczyka. Zresztą w wersji
np. spaghetti z ośmiornicą lub polipem różowym (co ciekawe
włosi sprowadzają go z polski !!! - ten z morza bałtyckiego
jest najbardziej delikatny) też próbowałem nieszczęsnego
sera i nic mi jednak tak nie smakowało.
Albo weź na przykład "wstążki/pasemka z sosem grzybowym"
(tagliatelle ai funghi) no jak tu do grzybów podać ser ?
Przepis, który podaje Władysław, jest mi obcy zwłaszcza,
ponieważ zawiera czosnek, nie spotkałem się do chwili
obecnej z przepisem łączącym tuńczyka z czosnkiem,
natomiast widziałem sporo wersji tuńczyka pomidorów kapar i
zielonego pieprzu. Być może cześć przepisów publikowanych
poza italią jest trochę pod publikę umieszczając gdzie się
da pieprz/peperoncino/czosnek/parmezan/pecorino ?
Ryszard
---
[http://www.makaron.pl]
[Jedyny Polski Serwis Makaronowy]