dynia

1. Data: 2007-08-12 16:11:42

Temat: dynia
Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pełno wszędzie dyń, duże i małe i taką mam ochotę żeby coś zrobić innego na
obiad z takiej dyni właśnie.
Problem leży w tym, że nigdy dyni nie jadłam ( poza spróbowaniem takiej
słoiczkowej dla maluszka - IMO okropna).Czy robiona w domu dynia ma taki
smak jak ta ze słoiczka?
I co by można dobrego z niej stworzyć?

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 23 miesiące

2. Data: 2007-08-13 11:47:08

Temat: Re: dynia
Od: "asia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pełno wszędzie dyń, duże i małe i taką mam ochotę żeby coś zrobić innego na
> obiad z takiej dyni właśnie.
> I co by można dobrego z niej stworzyć?

A może placuszki ? :)
Dynie ścieram na grubej tarce + jajko + mąka + sól/jak przy ziemniaczanych/
i małe porcje smażę na rozgrzanym oleju.
2/ Dynia marynowana - dynie kroimy w kawałeczki i wkładamy do słoiczka następnie
zalewamy marynatą/woda+ocet+cukier+listek laurowy+ziele angielskie+
goździk/proporcje takie jak przy ogórkach.

Pozdrawiam Asia

3. Data: 2007-08-13 12:08:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]

Doskonała zupa - na rosole, wkroić platerki - cienkie, aby krótko gotować,
zmiksować - doprawić świeżo startą gałką muszkatołową.

4. Data: 2007-08-13 19:03:29

Od: "Piotr P." <p...@N...plSPAMU> szukaj wiadomości tego autora

Bunny wrote:
> [...]
> Problem leży w tym, że nigdy dyni nie jadłam ( poza spróbowaniem takiej
> słoiczkowej dla maluszka - IMO okropna).Czy robiona w domu dynia ma taki

Bardzo dobra i sycąca zupa:
http://jedzonko.pl/zupa-krem-z-dyni

--
pandi

5. Data: 2007-08-16 14:15:13

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sie, 18:11, "Bunny" wrote:
> Pełno wszędzie dyń, duże i małe i taką mam ochotę żeby coś zrobić innego na
> (...)
> I co by można dobrego z niej stworzyć?

Bardzo smaczne są smażone dynie (te największe i najciemniejsze)
pomieszane ze smażonymi jabłkami (przynajmniej 1/3 jabłek).
Wychodzi smak pomiędzy brzoskwinią, morelą i mirabelką:)
Jest bardzo lubiany przez dzieci:)
A kiedyś nawet ciasto dyniowe wymodziłam i też było niezłe;p
Zauważyłam, że jak nie mówiłam z czego jest produkt - to smakował. A
dyni nie każdy chciał jeść.

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2007-08-16 14:25:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
ps.com...
On 12 Sie, 18:11, "Bunny" wrote:
> [...]

A kiedyś nawet ciasto dyniowe wymodziłam i też było niezłe;p
Zauważyłam, że jak nie mówiłam z czego jest produkt - to smakował. A

Witaj - to moje, z ogrodów:

"Możesz zrywać - jezeli nie potrzebujesz nasion (surowe - mają olej
zdrowy dla "kasztana" - to drugi męski "owoc" - po jabłku...
Właśnie są u mnie robione przetwory z kabaczków, w tym cukini zielonej i
żółtej, patisonów i dyni. Część do octu, część duszona do zamrażarki na
leczo zimowe...
Jesienią dynie dobre na powidło dyniowe - tylko z dyni lub w mieszance z
innymi owocami - jabłkami, śliwkami itp."

"Nie ma już bani - dyni o zielonej skórce w plamki - sięgały wagą do
30-50kg i miały białawy, a nie pomarańczowy miąższ. Z nich można było robić
konfitury - płatki nie rozpadały się podczas obróbki termicznej - bosko było
(dla nas - dzieciaków) cichcem wyjadać ze słoików. A i zrobione w
marynacie - pokrojone w kostkę były fantastyczną przekąską."

Automat do chleba
Czy blenderem się da? ;-)
kawa po staropolsku
NAPOJE EKO