fasola po meksykansku

1. Data: 2000-10-10 10:24:47

Temat: fasola po meksykansku
Od: dariusz stypczyński <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

FASOLA PO MEKSYKAŃSKU

-po 200g fasoli czerwonej i czarnej
-3 cebule
-1 puszka pomidorów (850ml)
-łyżeczka masła
-łyżka koncentratu pomidorowego
-2 papryki chili
-sól, pieprz, słodka papryka, sok z cytryny
-1 kostka rosołu
-1 bułka
-1 jajko
-300g mięsa mielonego
-2 łyżki oleju
-ząbek czosnku
-1 por
-400g ziemniaków
-6 łyżek kwaśnej śmietany
-natka pietruszki

Fasolę zalać wodą, odstawić na noc. Cebulę posiekać, zeszklić na maśle. Pomidory
rozdrobnić w zalewie,
dodać do cebuli razem z fasolą i wodą w której się moczyła. Wymieszać z koncentratem,
papryczkami chili i
słodką papryką. Gotować godzinę na małym ogniu. Doprawić kostką rosołu.
Bułkę namoczyć, odcisnąć, zagnieść z posiekanym czosnkiem, mięsem i jajkiem. Doprawić
solą i pieprzem.
Z masy uformować klopsiki, podsmażyć je na oleju.
Ziemniaki obrać, umyć, pokroić w cienkie plasterki, usmażyć na tym samym oleju
(10min). Por pokroić w
krążki, dodać do ziemniaków smażyć 3min. Dodać fasolę i klopsiki, doprawić solą,
pieprzem i sokiem z
cytryny. Wymieszać ze śmietaną, ozdobić natką.

super-polecam i proszę o odpowiedz

1. Data: 2000-10-13 09:25:13

Temat: Re: fasola po meksykansku
Od: "Michał Demczuk" <M...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napewno sproboje - lubie mex
Mam natomiast pytanie: nie zauwazylem w tym przepisie zadnej
charakterystycznej przyprawy (oprocz chili), a wiem, ze mex ma zawsze pewien
niepowtarzalny smak ktory zawdziecza pewnie jakiejs przyprawie. Jakiej?

Pozdr...

Michal Demczuk
vel TDMczuk

Czerwony TDM
Wawa, SMP
GG#70356

1. Data: 2000-10-13 09:41:10

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał Demczuk <M...@n...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
pewien
> niepowtarzalny smak ktory zawdziecza pewnie jakiejs przyprawie. Jakiej?

Pewnie Glutamian Sodowy ;) he, he, heh...

Jader

1. Data: 2000-10-14 11:27:11

Od: "Witold Szczechura" <w...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Michał Demczuk <M...@n...com.pl> wrote in message

> [...]
pewien
> niepowtarzalny smak ktory zawdziecza pewnie jakiejs przyprawie. Jakiej?

To kolendra. Moze warto by nia zastapic natke piertruszki (wyglada podobnie)
w powyzszym przepisie i powinno smakowac "meksykansko".

Beata

1. Data: 2000-10-15 20:03:49

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Witold Szczechura wrote in message <8s9g5f$rt$1@news.nuri.net>...

> [...]
podobnie)
>w powyzszym przepisie i powinno smakowac "meksykansko".

Nazywa sie to cilantrio albo innaczej pietruszka chinska a z normalna natka
pietruszki oprocz wygladu, nie ma nic wspolnego
F.

1. Data: 2000-10-16 05:28:02

Od: "Witold Szczechura" <w...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
natka
> pietruszki oprocz wygladu, nie ma nic wspolnego

Cilantro to inaczej trawa cytrynowa (lemon grass), zastosowanie znajduje
raczej w kuchni azjatyckiej i pietruszki wygladem w zaden sposob nie
przypomina. Odnosnie kuchni meksykanskiej bede sie dalej upierac przy
kolendrze (coriander po angielsku), ktora i owszem smak ma lekko cytrynowy.

Beata

1. Data: 2000-10-16 05:28:17

Od: "Witold Szczechura" <w...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-10-16 12:21:19

Od: "emc" <e...@e...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Witold Szczechura wrote in message <8se3tc$ofp$1@news.nuri.net>...

> [...]
>przypomina. Odnosnie kuchni meksykanskiej bede sie dalej upierac przy
>kolendrze (coriander po angielsku), ktora i owszem smak ma lekko cytrynowy.

Cilantro to nie jest lemon grass - to amerykanska nazwa kolendry.
Nac kolendry wygladem (ale nie smakiem) przypomina nac pietruszki.
Natomiast lemon grass - rzeczywiscie w niczym nie przypomina pietruszki
wyglda raczej jak grube zdzblo / lodyga trawy.

Ewa

1. Data: 2000-10-17 01:16:55

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

emc wrote in message <8sertf$8js$2@news7.svr.pol.co.uk>...

>Ty sie upierasz a ja to kupuje w markiecie..... Cilantrio wyglada jak
pietruszka, ma tylko inny, specyficzny, orzezwiajacy smak.
F.

1. Data: 2000-10-17 09:24:42

Od: "Witold Szczechura" <w...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> pietruszka, ma tylko inny, specyficzny, orzezwiajacy smak.
> F.

Coz, F. wyglada na to, ze oboje mielismy racje lub jak wolisz oboje jej nie
mielismy :-) Zweryfikowalam swoje wiadomosci (dzieki Ewie i madrym ksiazkom)
i faktycznie blednie przypisywalam nazwe "cilantro" trawie cytrynowej (musze
dojsc skad mi sie to wzielo). Teraz juz wiem, ze kolendra (Coriandrum
sativum) = cilantro = charakterystyczny smak kuchni meksykanskiej. Tobie tez
sie ta wiedza przyda, gdybys zechcial kupowac cilantro w Starym Kraju.

Pozdrowienia :-)
Beata

Co mozna upiec w ognisku?
Nori i inne dla Doroty