fitness

1. Data: 2002-12-11 19:11:15

Temat: fitness
Od: "AsiaS" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam w końcu wziąć się za siebie, przeszukałam archiwum,
poczytałam kilka stron ale nadal nie jestem przekonana co do rodzaju
ćwiczeń które powinnam wybrać. Szukam czegoś do czego nie trzeba
specjalnej koordynacji ruchowej i poczucia rytmu;) i nie jest
oparte na jakiejs tanecznej choreografii. Albo może zapytam w inny sposób:
czy sądzicie że takie proste układy choreograficzne można potraktować
jako wstęp do nauki tańca czy lepiej mieć za sobą jakieś podstawy
żeby móc koncentrować się na ćwiczeniach zamiast rozszyfrowując kroki? ;)
Pytam serio dodając że nigdy w życiu nie tańczyłam, nie umiem, nie czuję
tego (bardzo proszę o niekomentowanie;)) wiem że to niestandardowe
ale uwierzcie mi na słowo że nie potrafię intuicyjnie ruszać się do muzyki:)
Teraz zastanawiam się (chyba) nad BUP, ATB, BPV, body toningiem lub
wodnymi ćwiczeniami właśnie z powodów jakie podałam, choć nie ukrywam
że chętnie zabrałabym się za coś bardziej tanecznego (za zwykłym tradycyjnym
starym aerobikiem nie nadążam) ale coś mi się wydaje że przed kursem
tańca który i tak zamierzam przejść sobie nie poradzę:)
Co o tym myślicie?
Asia której nie wierzą że to możliwe;)

1. Data: 2002-12-12 04:33:40

Temat: Re: fitness
Od: "vanilla_sky" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kompletnie nie mam koordynacji ruchowej. moje zajecia aerobicu i stepu byly jedna
wielka farsa. potem zaczelam
chodzic na body shaping i body tonning i bylam cholernie zadowolona. nie ma
skomplikowanych krokow (przy
rozgrzewce) a jednoczesnie nie przypomina to gimnastyki dla emerytow. polecam.
waniliowa

--
A jednak dobrze jest, wszystko jest dobrze. Co? - moze nie? Dobrze jest, psiakrew, a
kto powie, ze nie, to go w

Witkacy

1. Data: 2002-12-12 09:22:17

Od: "AsiaS" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vanilla_sky"
> [...]
ma skomplikowanych krokow (przy
> rozgrzewce) a jednoczesnie nie przypomina to gimnastyki dla emerytow.

Och dzięki! Zdaje się że w końcu znalazłam kogoś kto mnie rozumie i wierzy!
:)))))
Asia

1. Data: 2002-12-12 09:52:37

Od: Evik <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS <a...@n...pro.onet.pl> wrote:
> [...]
> starym aerobikiem nie nadążam) ale coś mi się wydaje że przed kursem
> tańca który i tak zamierzam przejść sobie nie poradzę:)

Mysle, ze nie powinnas sie zupelnie przejmowac :) Na aerobic chodze od ponad
pol roku i widze jak przychodza nowe osoby, jak radza sobie "stare" osoby.
Faktycznie sa panie/dziewczyny, ktore zupelnie nie maja poczucia rytmu, nie
chwytaja prostych krokow, itp. Chodze na zajecia Fat Burner'a i Body Sculp'a.
Oba treningu sa prowadzone przy muzyce. Charakter bardziej taneczny ma jedynie
rozgrzewka. Same cwiczenia wykonywane sa w rytm muzyki, ale przeciez jest
prowadzaca zajecia, ktora nadaje tempo, wiec nie ma problemu :)))
Naprawde nie masz co sie zniechecac i nastawiac, ze Ty nie umiesz i juz!
Kazdy cwiczy jak potrafi. Najwazniejsze, aby sie troche poruszac :)

No to do dziela Asiu! :)))))

Evik

1. Data: 2002-12-12 09:57:50

Od: Evik <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

vanilla_sky <v...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
skomplikowanych krokow (przy
> rozgrzewce) a jednoczesnie nie przypomina to gimnastyki dla emerytow. polecam.

No wlasnie, najwazniejsze to wybrac sobie takie cwieczenia, w ktorych sie dobrze
czujemy :) Na poczatku moze byc troszke trudno, bo to przeciez cos nowego, ale
z czasem da sie nauczyc :)
Step faktycznie wymaga pewnej koordynacji ruchowej, ale sam aerobic... Sa roznego
typu zajecia, ale wydaje mi sie, ze jedynie sama rozgrzewka moze ewentualnie sprawiac
problemy... Chociaz kroki nie sa jakies super skomplikowane :) A nasza trenerka
zawsze powtarza, ze kazdy ma cwiczyc jak potrafi, najwazniesze to troche sie
poruszac,
aby rozgrzac miesnie :)

Evik

1. Data: 2002-12-12 09:59:01

Od: Evik <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS <a...@n...pro.onet.pl> wrote:
> [...]
> polecam.

> Och dzięki! Zdaje się że w końcu znalazłam kogoś kto mnie rozumie i wierzy!

A ja ciekawa jestem czy wogole sprobowalas sie wybrac na jakies zajecia :))))
Moze nie takie one strasznie skomplikowane i utanecznione ;)))

Evik

1. Data: 2002-12-12 10:02:27

Od: "AsiaS" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evik"
> A ja ciekawa jestem czy wogole sprobowalas sie wybrac na jakies zajecia
:))))
> Moze nie takie one strasznie skomplikowane i utanecznione ;)))

Miałyśmy w szkole aerobic i z tym sobie nie radziłam:(
A gdybym próbowała jak to jest w terazniejszych fitness klubach
to przecież bym nie pytała:)
Asia

1. Data: 2002-12-12 10:50:19

Od: " Kasia M." <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam dzisiaj probny trening w fitness clubie :)
W sumie rowniez mam problemy z aerobicem (mialam jako w-f na studiach), no
ale...
moze sprobuje jeszcze raz - maja np. abc aerobicu dla poczatkujacych, moze to
sie nada :)
Co mnie jednak najbardziej zaintrygowalo to aqua fit - cos w rodzaju aerobicu
w basenie, mysle, ze mi sie spodoba.
Z innych propozycji maja kilka takich, co do ktorcyh nie wiem, co to jest ;)
Moze ktos mi objasni: spinning, pump, fat burner, bodystyling, bop ???

Poza tym - jak to jest w waszych fitness klubach ?
W tym, gdzie mam sie zamiar zapisac, placi sie raz na miesiac i w cenie sa
wszystkie zajecia jakie chce (no i jest naprawde wszystko od stepu po joge),
silownia, basen, sauna, laznia parowa. Czy u was jest tak samo ? Jak
ksztaltuja sie ceny ?

Oswieccie mnie troszke, bo jestem zuplenym laikiem. Maz mnie namawia na to
(sam tez chce tam chodzic na basen i silownie), a ja jestem jakas taka
zasiedziala i boje sie, ze slono zaplace , a w koncu nic nie skorzystam.

K. M.

1. Data: 2002-12-12 11:33:08

Od: "AsiaS" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Kasia M."
> Co mnie jednak najbardziej zaintrygowalo to aqua fit - cos w rodzaju
aerobicu
> w basenie, mysle, ze mi sie spodoba.
Ja się trochę obawiam że tak same brzuchate będą co z moimi nieudanymi
próbami nie będzie mi się dobrze kojarzyło.

http://www.fitnessclub.pl/index.php?id=11
http://www.nautilus.pl/centrumspinning.html
http://www.fit.pl/bodypump.htm

> [...]
joge),
> silownia, basen, sauna, laznia parowa. Czy u was jest tak samo ? Jak
12- 20 zł za jedno wejscie, ceny karnetów są oszukiwane bo każdy podaje
to co mu pasuje (u jedych 4x miesiąc oznacza 4x 90 minut a u innych 4x50
minut)
to jakieś 50-80 zł.
Asia

1. Data: 2002-12-12 11:44:31

Od: Evik <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia M. <d...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
> ale...
> moze sprobuje jeszcze raz - maja np. abc aerobicu dla poczatkujacych, moze to

Napisz cos wiecej :)

> Co mnie jednak najbardziej zaintrygowalo to aqua fit - cos w rodzaju aerobicu
> w basenie, mysle, ze mi sie spodoba.

Slyszalam dobre opinie o tego typu cwiczeniach :)

> Z innych propozycji maja kilka takich, co do ktorcyh nie wiem, co to jest ;)
> Moze ktos mi objasni: spinning, pump, fat burner, bodystyling, bop ???

Nie wiem co to pump i pob...

Spinning - zajecia na stacjonarnym rowerku. Pedaluje sie w roznym tempie
i na roznym obciazeniu pedalow. Zajecia odbywaja sie przy muzyce. Generalnie
szybkie (czasami b.szybkie) tempo pedalowania na malym obciazeniu sluzy spalaniu
tkanki tluszczowej, tempo wolniejsze, ale wieksze obciazenie - wzmacnianiu miesni.
Pedaluje sie w roznych pozycjach, siedzac lub z uniesiona nad siodelkiem pupa.

Fut Burner - jak sama nazwa wskazuje, sluzy spalaniu tkanki tluszczowej, a takze
zwiekszeniu wydolnosci ukladu krazenia. Zajecia odbywaja sie na bazie ukladu
choreograficznego bez podskokow i/lub cwiczen wytrzymalosciowych, utrzymujacych
stale tempo 120-130 uderzen na minute (czyli dosc energicznie). W praktyce:
zajecia zaczynaja sie rozgrzewka (uklad krokow, troszke taneczny), nastepnie
cwiczenia z hantlami na poszczegolne partie miesni rak, ramion, klatki piersiowej,
wykonywane w energicznym marszu, w polprzysiadach itp., na koniec cwiczenia na
miesnie brzucha i stretching. Zajecia takze przy muzyce.

Bodystyling... W fitnessie, do ktorego uczeszczam jest Body Sculp. Mysle, ze
sa to podobne zajecia. Sluza modelowaniu (ksztaltowanie, budowanie miesni).
Trening intensywny ze wzgledu na duza liczbe powtorzen danego cwiczenia. Czasem
wykorzystuje sie przyrzady typu hantle, mata, gumy. Czesc cwiczen wykonywana jest
przy barierce. Rowniez przy muzyce.

To sa zajecia, na ktore uczeszczam. Na pewno na poczatku moze byc trudno, ale
jak juz ktos troche zalapie kondycji to juz bedzie tylko lepiej :)
Ladnie uksztaltowaly mi sie ramiona, rece, plecy, ogolnie cialo zrobilo sie
zbite, a miesnie twarde. Naprawde jestem zadowolona z wynikow :)))
Kosztowalo mnie to sporo potu, wysilku i systematycznosci, ale warto bylo :)))

> [...]
> wszystkie zajecia jakie chce (no i jest naprawde wszystko od stepu po joge),
> silownia, basen, sauna, laznia parowa. Czy u was jest tak samo ? Jak

Tam gdzie ja chodze, oprocz zajec aerobowych jest silownia, studio cardio, sauny
i rozne zabiegi kosmetyczne, solarium...
Sa rozne rodzaje karnetow. Mozna, np. wykupic karnet aerobic lub silownia + sauna,
aerobic + silownia + studio cardio. Jest pare kombinacji. Ja wykupuje karnet
miesieczny (w ciagu miesiaca jest do wykorzystania 30 wejsc) na aerobic - 200zl.
Jest tez karnet na 10 wejsc na aerobic - 150zl. Pojedyncze wejscie na aerobik
- 25zl.

> Oswieccie mnie troszke, bo jestem zuplenym laikiem. Maz mnie namawia na to
> (sam tez chce tam chodzic na basen i silownie), a ja jestem jakas taka
> zasiedziala i boje sie, ze slono zaplace , a w koncu nic nie skorzystam.

Chetnie cos jeszcze napisze, jezeli bedziesz miala jakies pytania :)))

Samoopalacze
krem zimowy z YR
solarium w rejonie Krowodrzy
depilacja