greckie pistacjo

1. Data: 2004-12-12 09:01:45

Temat: greckie pistacjo
Od: basia <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Może ktoś zna przepis na pistacjo (chyba tak to sie zwie), makaron
zapiekany w sosie beszamelowym. Może to nie w czasie świątecznym
ale......mam ochotę.

1. Data: 2004-12-12 10:06:33

Temat: Re: greckie pistacjo
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś zna przepis na pistacjo (chyba tak to sie zwie), makaron
> zapiekany w sosie beszamelowym. Może to nie w czasie świątecznym
> ale......mam ochotę.
> Pozdrawiam

A może pastycjo? Jeśli tak, to wklepuję przepis z książki kucharskiej
kupionej w Grecji (nie próbowałam):

Na dużą brytfankę: (1 filiżanka = 220 ml)
1 kg grubego makaronu (wstążki, rurki)
1 kg miesa mielonego
2 duże drobno posiekane cebule
2 filiżanki przetartych pomidorów
1/2 filiżanki oliwy
1/2 filiżanki masła (do makaronu)
10 filiżanek mleka
1 filiżanka masła
1 filiżanka mąki
8 jajek
3 filiżanki tartego żółtego sera
sól
pieprz

Mięso mielone smażymy z cebulką, solimy i oprószamy pieprzem.
Dodajemy przetarte pomidory, odrobinę wody i dusimy na małym ogniu, aż do
momentu, kiedy odparuje cały sos.
Następnie gotujemy makaron w lekko osolonej wodzie, odcedzamy.
W brytfance układamy połowę makaronu, posypujemy gęsto startym serem i
rownomiernie rozkładamy przesmażone mielone mięso.
Na mięso rozkładamy resztę makaronu, posypujemy startym serem i polewamy
stopionym masłem.
Przygotowujemy sos beszamelowy: masło rozgrzewamy, dodajemy mąkę i smażymy
kilka minut tak, aby mąka nie ściemniała.
Następnie pomału ciągle mieszając dodajemy podgrzane mleko - sos musi
uzyskać konsystencję gęstej śmietany.
Na końcu dodajemy starty ser i sól do smaku.
Odstawiamy garnek z ognia, wlewamy, mieszając rozkłócone jajka.
Przekładamy sos do brytfanki i posypujemy startym serem (w ten sposób sos
zrumieni się na wierzchu i będzie chrupiący).
Pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku (180 stopni C) 30-40 minut, do
momentu kiedy sos beszamelowy nabierze rumianego koloru.

Pozdrawiam serdecznie zyczac smacznego
Barbara.

1. Data: 2004-12-12 10:18:02

Od: basia <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basiek napisał:

> [...]
> Pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku (180 stopni C) 30-40 minut, do
> momentu kiedy sos beszamelowy nabierze rumianego koloru.

Bardzo dziękuje

1. Data: 2004-12-12 10:34:09

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziękuje

Nie ma problemu. Cieszę się, że mogłam pomóc.
Mam nadzieję, że będzie smakowało.
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

Jesiotr w galarecie
POZNANSKA KUCHNIA ZESZŁA DO PODZIEMIA!!!
co to jest "unbleached flour"?
Pytanie o maszynkę do mięsa
Kebab