ile to jest?

1. Data: 2004-05-27 08:38:52

Temat: ile to jest?
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Chcialbym zrobic tzw starter do chlebka szczescia (przyjazni), ale poniewaz
przepis pochodzi z ang strony, mam problem z przeliczeniem ilosci "na
nasze".
Ile to jest : 1 package active dry yeast ? (jesli uzyje zwykle drozdze
prasowane, to ile gramow wziac?)
i do tego 1 cup flour na przyklad? (czy moge uznac, ze to 1 szklanka?)

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-05-27 09:08:13

Temat: Re: ile to jest?
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:
> Czesc,
> Chcialbym zrobic tzw starter do chlebka szczescia (przyjazni), ale poniewaz
> przepis pochodzi z ang strony, mam problem z przeliczeniem ilosci "na
> nasze".

Ogromna prośba: przetłumacz ten przepis i wrzuć na grupę! (A mówiła
mama: ucz się dziecko języków...)

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-05-27 12:53:47

Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:
> [...]
> prasowane, to ile gramow wziac?)
> i do tego 1 cup flour na przyklad? (czy moge uznac, ze to 1 szklanka?)

Drożdże - "1 opakowanie", trudno powiedzieć, Oetker sprzedaje małe
torebki po 7 g (1/4 uncji).

1 cup to ok. 250 ml, czyli rzeczywiście - szklanka.

Przy okazji: w anglojęzycznych książkach kucharskich zwracają często
uwagę, żeby nie mieszać systemów miar, to znaczy że albo kucharz trzyma
się ich zwyczajowego systemu (cup, tbsp, tsp, itd.), albo wszystkie
składniki z danego przepisu wylicza w uncjach, kwartach lub w gramach i
litrach.

Inna jeszcze rzecz to ewentualne różnice składników. Mówiły mi osoby
bywałe i doświadczone, że nie jest łatwo upiec np. polskie ciasto z
polskiego przepisu używając normalnej ("all-purpose") mąki
amerykańskiej. Mam jednak nadzieję, że w drugą stronę tego kłopotu nie ma.

Pozdr., Zbyszek

--
http://MrGrill.pl

1. Data: 2004-05-27 13:28:25

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogromna prośba: przetłumacz ten przepis i wrzuć na grupę! (A mówiła
> mama: ucz się dziecko języków...)

Prosze bardzo. Tu sa dwie wersje: jedna przetlumaczona ze strony, a druga
sprawdzona przez mnie pare razy.

wersja 1:
Skladniki:
1 szklanka zaczynu
1 szklanka oliwy
2 szklanki maki
1 szklanka cukru
1/2 szklanki mleka
1,25 lyzeczki proszku do pieczenia
3 jajka
3 lyzeczki wanilii
1/2 lyzeczki sody
1/2 lyzeczki soli
1 lyzeczka cynamonu
3/4 szklanki posiekanych orzechow (opcjonalnie)

Przygotowanie:
Rozgrzac piekarnik.
Wszystkie skladniki dobrze wymieszac.
Wlac do dwoch dobrze natluszczonych i posypanych cukrem foremek.
Piec 30-40 minut.
Chlodzic 20 minut zanim sie wyjmie z foremek.

Zaczyn:
Skladniki:
1 paczka suchych drozdzy
1 szklanka mleka
1 szklanka maki
1 szklanka cukru

Przygotowanie:
Uwaga: Nie uzywac metalowych naczyn i lyzek. Nie wkladac do lodowki.

Rozpuscic drozdze w malej ilosci cieplej wody.
Wymieszac skladniki i wlac wszystko do miski lub sloika (zaczyn zwiekszy
objetosc).
To jest dzien 1 zaczynu.

1 dzien: dzien, kiedy otrzymasz zaczyn - nic nie robic
2,3,4 dzien: Zamieszac drewniana lyzka
5 dzien: Dodac 1 szklanke maki, 1 szklanke mleka, 1 szklanke cukru.
Zamieszac.
6,7,8 dzien: Zamieszac drewniana lyzka
9 dzien: Nic nie robic
10 dzien: Dodac 1 szklanke maki, 1 szklanke cukru, 1 szklanke mleka.
Zamieszac.
Wlac do 3 pojemnikow (po jednej szklance)
Dac dwa pojemniki znajomym wraz z przepisem.
Jedna szklanke zatrzymac dla siebie.

Uwaga: Kiedy oddajemy zaaczyn, pojemnik powinien byc napelniony do polowy i
powinien miec maly otwor, zeby dochodzilo powietrze.
Mozna pozostaly zaczyn przechowywac w lodowce w pojemniku i rozpoczac
10-dniowe przygotowanie, kiedy bedzie sie chcialo upiec ciasto.
Mozna rowniez zamrozic zaczyn w ilosci 1 szklanki do pozniejszego uzycia.
Zamrozony zaczyn potrzebuje co najmniej 3 godziny w temperaturze pokojowej,
aby bylo gotowy do uzycia.

wersja 2:
Mieszać drewnianą łyżką. Musi stać w temperaturze pokojowej.
1 dzień: nic nie robić
2,3,4 dzień: zamieszać raz dziennie
5 dzień: dodać: 1 szklankę mąki,
1/2 szklanki cukru
1 szklankę mleka
wymieszać
6,7,8,9 dzień: wymieszać raz dziennie i przykryć
10 dzień: dodać: 1 szklankę mąki
1 szklankę cukru
1 szklankę mleka
Rozlać ciasto do 3 małych słoików po 5 łyżek stołowych i dać innym.
Do reszty dodać: 3/4 szklanki oleju
2 szklanki mąki
3 jajka
1/2 łyżki cynamonu
1/2 proszku do pieczenia
1 łyżkę sody oczyszczonej
1/2 szklanki bakalii
Dobrze wymieszać.
Forme wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą, wlać ciasto.
Piec około 1 godziny w temperaturze 180 stopni.

Smacznego.
Basiek.

1. Data: 2004-05-27 13:29:27

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drożdże - "1 opakowanie", trudno powiedzieć, Oetker sprzedaje małe
> torebki po 7 g (1/4 uncji).

To ile w takim razie powinnam wziac zwyklych prasowanych drozdzy, zamiast
tych suchych z torebki?
Basiek.

1. Data: 2004-05-27 15:13:40

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:

> To ile w takim razie powinnam wziac zwyklych prasowanych drozdzy, zamiast
> tych suchych z torebki?
> Basiek.

25 gr swiezych drozdzy = 10 gram suchych drozdzy
albo
25 gr suchych drozdzy = 62.5 gr swiezych drozdzy

wedle tego przelicznika 7 gr suchych = 17.5 gr swiezych
MB

1. Data: 2004-05-27 15:17:25

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo
> 25 gr suchych drozdzy = 62.5 gr swiezych drozdzy
>
> wedle tego przelicznika 7 gr suchych = 17.5 gr swiezych

Dzieki serdeczne. Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-05-27 15:23:15

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:c950q0$s89$1@topaz.icpnet.pl...

> Dzieki serdeczne. Pozdrawiam.
To nie jest prawda. To są jakieś przeliczniki amerykańskie niedostosowane do
polskich warunków.
mruczek

1. Data: 2004-05-27 20:35:48

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:

> Prosze bardzo.
> Smacznego.

*Dzięki!* *Dzięki!* *Dzięki!*

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-05-29 21:53:12

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polskiego przepisu używając normalnej ("all-purpose") mąki
> amerykańskiej. Mam jednak nadzieję, że w drugą stronę tego kłopotu nie ma.
zamiast "all-purpose" mąki niech uzyja "bread flour"

czy kuchenka mikrofalowa jest szkodliwa
Oscypki - do doświadczonych
scones - angielskie ciastka z rodzynkami?
Kolacja na cieplo-Krakow
Obiad chwalę