kremowka

1. Data: 2012-09-29 05:39:55

Temat: kremowka
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam
kupiłem śmietankę Mlekovity- 30%. Miała wyjść bita śmietana. I teraz mam
dylemat- bo śmietanka się nie ubiła- cały czas miała płynną konsystencję:
czy to oszukana śmietanka, czy może ja coś źle zrobiłem? Tylko co tu można
źle zrobić przy bitej śmietanie? Czy dajecie zagęstnik?

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

2. Data: 2012-09-29 06:41:42

Temat: Re: kremowka
Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 07:39, Chiron pisze:

> [...]
> konsystencję: czy to oszukana śmietanka, czy może ja coś źle zrobiłem?
> Tylko co tu można źle zrobić przy bitej śmietanie? Czy dajecie zagęstnik?

Nie wiem, nie miałam takiego problemu, śmietanka 30% (i więcej) zawsze
się ubijała. Jeśli zrobiło się masło, to ubijałeś za długo, a jeśli
wszystko równo pozostało płynne, to nie znam przyczyny, nie spotkałam
się z takim przypadkiem. Kupując śmietankę patrzę, czy to jest tylko
śmietanka, czy z jakimiś dodatkami - z dodatkami nie kupuję.
Żadnych zagęstników nie dodaję do ubijania, jedynie do niektórych
deserów odrobinkę żelatyny (galaretki owocowej), ale to już po ubiciu
śmietany na sztywno. Normalna, zwykła śmietana powinna się ubic bez
problemów.
Śmietanka do ubijania musi być solidnie schłodzona, miska i naczynia też
zimne, czyste, ale to drugie, to oczywistość oczywista.
Jeśli te kłopoty będą Ci się powtarzać, to radzę syfon, np:
http://www.tortownia.pl/sklep,386,259,Syfon_do_bitej
_smietany_aluminiowy_05L.html
ja nie używam tego, ubijam zwykłym mikserem. Ale i widelcem się
zdarzało, i babciową trzepaczką :)
--
B.

3. Data: 2012-09-29 06:44:09

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-29 07:39, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> [...]
> konsystencję: czy to oszukana śmietanka, czy może ja coś źle zrobiłem?
> Tylko co tu można źle zrobić przy bitej śmietanie? Czy dajecie zagęstnik?

A sprawdziłeś na etykiecie, ile ma utrwalaczy konsystencji?
No i opisz sam proces bicia, skoro mamy oceniać, czy dobrze biłeś.
A w ogóle to źle się w tym gimnazjum bawicie...

qr.a

4. Data: 2012-09-29 07:32:25

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konsystencję: czy to oszukana śmietanka, czy może ja coś źle zrobiłem?
> Tylko co tu można źle zrobić przy bitej śmietanie? Czy dajecie zagęstnik?

Dosłownie wczoraj ubijam tę samą śmietankę i wyszła mi idealnie ubita.
:) (fakt, różnych dziwnych dodatków w składzie ma sporo)

A schłodziłeś ją porządnie wcześniej? Śmietanka powinna się chłodzić
przynajmniej te 12 godzin przed ubijaniem.

Ewa

5. Data: 2012-09-29 08:13:25

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@g...comspam> napisał w wiadomości

> [...]
_smietany_aluminiowy_05L.html
> ja nie używam tego, ubijam zwykłym mikserem. Ale i widelcem się zdarzało,

No właśnie- nie po raz pierwszy ubijałem. Wlałem śmietankę- 2 kubki (miała
konsystencję mleka- co mnie zdiziwiło)- ubijanie mikserem nic nie dało.
Dodałem trochę cukru- nadal brak efektów. Nie robiłem tego od dawna- niby
żaden to problem, ale jednak jest sporo produktów obecnie o (że się tak
wyrażę)- ograniczonym stosowaniu. Dlatego pomyślałem, że może ta śmietanka
nie daje się np ubijać. W takim razie nie kupię już ich produktów- zaraz idę
kupić inną śmietankę.

6. Data: 2012-09-29 08:22:07

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No i opisz sam proces bicia, skoro mamy oceniać, czy dobrze biłeś.
> A w ogóle to źle się w tym gimnazjum bawicie...

Mlekovita- wlałem 2 kubki do naczynia i miksowałem takimi typowymi
mieszaczami miksera. Nic nie dawało- dodałem cukier- nadal nic. Wywaliłem.
Idę po nowe.
Złośliwa Qra:-))

7. Data: 2012-09-29 08:23:28

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A schłodziłeś ją porządnie wcześniej? Śmietanka powinna się chłodzić
> przynajmniej te 12 godzin przed ubijaniem.

Nie- była ciepła. Nigdy nie przypuiszczałem, że może to mieć znaczenie?

8. Data: 2012-09-29 08:24:55

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 10:23, Chiron pisze:

> Nie- była ciepła. Nigdy nie przypuiszczałem, że może to mieć znaczenie?

No to już wiadomo, dlaczego się nie udało.
--
B.

9. Data: 2012-09-29 08:49:37

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 10:23, Chiron pisze:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Nie- była ciepła. Nigdy nie przypuiszczałem, że może to mieć znaczenie?

Ma znaczenie.
Jeśli nie masz czasu na przetrzymanie ją w lodówce, to kupuj taką, która
stoi w lodówce w sklepie.
I dodawaj cukru pudru, nie cukru.

Ewa

10. Data: 2012-09-29 08:53:44

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 29 września 2012 09:32:21 UTC+2 użytkownik medea napisał:
> [...]
> A schłodziłeś ją porządnie wcześniej? Śmietanka powinna się chłodzić
> przynajmniej te 12 godzin przed ubijaniem.

Jak sprawdziłaś tę markę, to znaczy, że zła była technika ubijania.
Jeśli śmietana była schłodzona, to w czasie ubijania nie wbijało się
do niej powietrze.
Te osoby, które opanowały techniki ubijania bitej śmietany, białka
czy kogla-mogla - nie zwracają uwagi na ten *drobiazg*. Jeżeli świadomie
używa się tej techniki, to proces ubijania jest krótszy i lepszy.
Poza tym, gdzieś tam przeczytałam, że przy mechanicznym ubijaniu najpierw
kręci się na mniejszych obrotach.

--
Pozdrawiam :)
JM

Gruszki do tarty na zimę - we WLASNYM syropie.
Jaki grill elektryczny?
Loooodyyyyy :-)
Luzowanie.
Na czym smażyć.